[WN] Zadelpasmens omgeving Rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: eurohorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:41

Colinda schreef:
Mag ik je heel voorzichtig vragen; hoe wist je uiteindelijk zeker dat jouw zadel nep was?

Hoi Jesdepes,

Ik vraag het geeneens voorzichtig Haha! maar wil ook graag weten hoe Arthur wist dat het een nepperd was Verward

De Big Horn's die ik ken hebben verschillende echtheid labeltjes. Dit kan een in het leer gedrukte print zijn, maar ook een metalen plaatje op een keeper. Het laatste is natuurlijk op elk zadel te bevestigen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:46

straks heeft die Arthur je voorgelogen......had hij een goedkoop zadel

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 14:51

germie schreef:
straks heeft die Arthur je voorgelogen......had hij een goedkoop zadel

Inderdaad, en Evelien een slechte naam.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:07

Eerst maar even het antwoord van Jesdepes afwachten voordat we voorbarige konklusies trekken.

FotoDesign

Arthur niet nep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:36

Arthur van Oss is een van de beste en Grootste western zadels verkopers in Nederland.
Ik weet voor 100% zeker te zeggen dat Arthus geen oplichter is en dat hij voor 200% verstand van zadels heeft. Hij verkoopt en dailt langer dan Evelien. Ik ken Evelien persoonlijk, ik weet ook dat zij erg haar best doet!
Maar ze zit nog niet zo lang in dat vak als Arthur en zijn familie. (zeer groot familie bedrijf in Qwarter horses en zadels enz..
Arthur rijd ook in het stunt team "The Futere Guys"...
Arthur is niet in de gelegenheid en in de positie om mensen te bedonderen hij heeft namelijk een hele goede naam en reputatie te verliezen daarom zou hij dat ook niet doen!
Hij verdient genoeg en hoeft dus niemand op te lichten!

Ik heb Evelien een paar maal aan het werk gezien, ik moet zeggen dat evenlien inderdaad goed past en alles goed uitlegt.
Qwa zadels keuze vind ik dat evelien wienig te bieden heeft(Ben ook in haar winkel geweest)..Evelien is een paar keer op onze clinic NHS geweest.

Wie er nou gelijk heeft??????
Geen idee, wel een idee is om lekker eigenwijs te zijn en allebeide bezoeken en je eigen keuze maken en oordeel en nooit op iemand anders af gaan. Kijken wie je aan spreekt en kijken in welke prijs klasse jij je zadel kunt betalen en bij wie je je het prettigs voelt. Of gewoon weg wie het mooiste fijnste en betaalbare zadels heeft...
Tja en smaken verschillen nu eenmaal .......

Groetjes Monique

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 15:40

Ja inderdaad Nikky. Ik kijk tegen die tijd wel. Misschien dat mijn instructrice nog wel een goed reinertje heeft liggen Verward Lachen

Himyar

Zadels passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:41

Ik ga het aankomende weekend met paard en al op pad (met de trailer hoor Knipoog ) om zadels te gaan passen (nieuw en tweedehands). Na een tijdlang een zadel van anderen te hebben geleend, wordt het nu toch wel weer een keertje tijd voor mijn eigen zadel, mijn oudje had ik vorig jaar verkocht, toen reed ik toch niet en ik zat er nooit lekker op. Maar nu ben ik met mijn driejarige aan de slag gegaan, dus voor hem wil ik nu een goedpassend zadel hebben. Meteen een mooie gelegenheid mijn knollie mee te nemen naar een vreemde omgeving, ik hoop dat hij braaf genoeg is om op hem te gaan zitten, want zo lang is hij nog niet onder het zadel Knipoog .

XoNo

Re: Zadels passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 15:47

Himyar schreef:
Ik ga het aankomende weekend met paard en al op pad (met de trailer hoor Knipoog ) om zadels te gaan passen (nieuw en tweedehands). Na een tijdlang een zadel van anderen te hebben geleend, wordt het nu toch wel weer een keertje tijd voor mijn eigen zadel, mijn oudje had ik vorig jaar verkocht, toen reed ik toch niet en ik zat er nooit lekker op. Maar nu ben ik met mijn driejarige aan de slag gegaan, dus voor hem wil ik nu een goedpassend zadel hebben. Meteen een mooie gelegenheid mijn knollie mee te nemen naar een vreemde omgeving, ik hoop dat hij braaf genoeg is om op hem te gaan zitten, want zo lang is hij nog niet onder het zadel Knipoog .

En ja gaat naar? Arthur?

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:27

XoNo schreef:
Ik kijk tegen die tijd wel. Misschien dat mijn instructrice nog wel een goed reinertje heeft liggen Verward Lachen

hoi,

Mocht je nog op zoek zijn naar een niet te duur reining/werk zadel, pb me anders even, ik heb er nog één te koop...
mocht je geinteresseerd zijn, kun je die ook nog "testen" Haha!

Groetjes Jolanda

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:40

Ik heb ook hele goede ervaringen met evelien!! Ze kwam bij mij zelfs op zondag!! En ze nam inderdaad alle tijd. Er is wel iemand van stal bij geweest om te kijken of het wel goed ging enzo, omdat ik er toen nog nul komma nul verstand van had.. maar ik was super tevreden!! Heb zelfs nog korting gekregen op mijn pad, van oorspronkelijk ruim 300 piek..
Dus ja, geen negatieve dingen te vertellen over haar...

Jos

Re: Zadels passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:34

XoNo schreef:

En ja gaat naar? Arthur?

nee naar Beets Haha!

Dundee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:54

De Western Import Company in Den Haag heeft ook een zadelpasservice (=de winkel bij trainingsstal Madepolder). Laat je niet verleiden tot het kopen van een zadel alleen maar omdat hij mooi is, goed passend voor je paard en jou is 100x belangrijker. Party!! Party!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:37

Dundee , ik denk dat Xono dat ook wel weet hoor Clown Knipoog .

Zou het niet zo kunnen zijn dat die Evelien zelf ook dacht dat het een echte was ,
en niet doorhad dat het een nepperd is , als dat het al is natuurlijk ?

Ik wil ook erg graag weten wat voor bewijzen je gezien hebt dat het een namaak bleek te zijn ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 00:22

pmarena schreef:
Dundee , ik denk dat Xono dat ook wel weet hoor Clown Knipoog .

Zou het niet zo kunnen zijn dat die Evelien zelf ook dacht dat het een echte was ,
en niet doorhad dat het een nepperd is , als dat het al is natuurlijk ?

Ik wil ook erg graag weten wat voor bewijzen je gezien hebt dat het een namaak bleek te zijn ?

Ja, ik weet wel waar ik opzich (in grote lijnen uiteraard) naar moet kijken. Ik vind het in de eerste plaats erg belangrijk dat hij goed op mijn paardje ligt, en ten tweede wil ik wel lekker kunnen zitten. Maar eeh...het oog wil ook wat natuurlijk Knipoog Maar dat komt pas op de laatste plaats. De prijs is overigens ook errrrrrrg belangrijk!

Maargoed, omdat ik her en der lees dat Evelien ook nog niet zó heel erg lang in het vak zit, wist zij misschien ook niet dat het zadel een nepperdje was. Als je haar er misschien op aan had gesproken, hadden jullie misschien wel wat kunnen regelen. Verward

Colinda

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:19

hoi,

en jesdepes heeft inmiddels nog niet gereageerd... Verward

jesdepes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:37

momentje he, ik zit ook niet ieder uur van de dag op bokt...
Arthur had toen ik daar kwam ook een Big Horn liggen en aan de hand daarvan heeft hij mij uit gelegd waar je aan kan zien of het wel een echte of een "neppe" is...
ze was tegen mij ook heel vriendelijk en kwam ook op een zondag met een mal voor te passen en korting...
ik was zo blij dat ik eindelijk een westernzadel kon kopen want ik had al een eeuwigheid gespaard...en toen heb ik me ook moet ik toegeven een beetje blind gestaard maar dat mag nog geen excuus zijn voor wat er gebeurd is... Scheve mond

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:39

jesdepes schreef:
Arthur had toen ik daar kwam ook een Big Horn liggen en aan de hand daarvan heeft hij mij uit gelegd waar je aan kan zien of het wel een echte of een "neppe" is...

Maar wat nou precies.... Verward
Ik heb ook al diverse BigHorns gezien met verschillende 'echtheids'karakteristieken. Dus ik ben wel benieuwd.

jesdepes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:01

ten eerste: de karakteristieke ( enorme) zadelknop, de bars zouden van hout zijn maar bleken van kunststof te zijn, stempel in dat flapje waar het uiteinde van je singel doorheen doet, serienummer en een stempel in de stijgbeugelriemen, (fenders toch???).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:28

Ik wil niet zeggen dat Arthur ongelijk heeft, maar de meeste zadelmakers hebben verschillende lijnen in hun produkten, zo ook Big Horn.
De knopgrootte heef te maken met het soort zadel, roping of pleasure hebben andere knoppen. De boom kan zowel van hout als van kunststof zijn, afhankelijk van het gebruikstype. Een roper zal altijd een zware houten boom hebben, een pleasurezadel kan volstaan met een lichtere kunststof boom.

Ik heb Big Horns gezien met een simpel metalen plaatje + ingestanst nummer in de keeper, maar ook ingestanste hoorns. In de fenders heb ik bij BigHorn nooit iets gezien, zoals wel bij Circle Y het geval is.

Ik ken zelfs één zadel met een ingebouwde disclaimer. Een Bona Allen waarin de skirt een metalen plaat zit waarin wordt gewaarschuwd dat dit zadel niet geschikt is om te ropen Haha!

jesdepes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:02

ja dat klopt maar het grappige is dat ze mij vertelde dat er een houten boom in zat...
ik heb op dat zadel verder niets gezien waarvan je kan afleiden dat er ooit een metalen plaatje op heeft gezeten... Verdrietig

Colinda

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 19:00

hoi,

SM heeft er verstand van, zo te lezen... Lachen
ik ken de "big horns" niet , dus kan er niks van zeggen....

jesdepes; snap wel dat als het echt zo is, een nare ervaring is.... een (goed) westernzadel koop je niet zomaar.....

maarehh... sm; conclusie?

groetjes Jolanda

DubbelFun

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 23:20

Colinda schreef:
maarehh... sm; conclusie?groetjes Jolanda

Tja conclusie. Het is iid een vervelende (en kostbare) ervaring.

Persoonlijk ben ik niet zo'n 'gelover', maar een 'ziener'. Ik geloof pas dat een paard een quarter is als ik het originele papier gezien heb.
Dus als ik een zadel koop als zijnde merk X dan moet het X-merkje er ook duidelijk opzitten, liefst op meerdere plaatsen. Geen merk op het zadel is dus duidelijk geen merkzadel en dus ook navenant in prijs.

Maar ja waar ben je tegenwoordig nog zeker van in het leven..... Schijnheilig

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 23:56

Jesdepes ik neem aan dat je Evelien hierop aangesproken hebt?

Mijn ervaring is dat Evelien heel kundig is en open staat voor opbouwende kritiek. Ik heb van haar een Continental Classic Reiner gekocht, met echtheidscertificaat en 5 jaar garantie. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik vind dat Evelien een goede service en goed advies geeft.
Ik heb ook ooit een een Billy Cook gekocht in een goed bekend staande westernshop. Achteraf bleek er nog wel wat kritiek op dit zadel te zijn. Wil niet zeggen dat de verkoper slecht is. Hij heeft z'n best gedaan en ik was niet tevreden, terwijl 100 anderen dat daar wel zijn.
Omdat jij een slechte ervaring hebt, wil dat nog niet zeggen dat Evelien geen goede spullen heeft!
Laatst bijgewerkt door Monnik op 25-05-02 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 00:01

Monnik schreef:
Jesdepes ik neem aan dat je Evelien hierop aangesproken hebt?
Mijn ervaring is dat Evelien heel kundig is en open staat voor opbouwende kritiek. Omdat jij een slechte ervaring hebt, wil dat nog niet zeggen dat Evelien geen goede spullen heeft!

Ja.. Monnik !!!
Hier heb je helemaal gelijk in !!!
Soms is het niet makkelijk om iemand dan aan te spreken, maar wel beter om gelijk maar conclusies te trekken...

groetjes Jolanda

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:41

he monnik, heb even op je profiel gekeken!! Ik heb precies het zelfde zadel, ook gekocht bij evelien!!
Zit super he??!!
Groetjes marielle