Caps en Endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inn

Re: Caps en Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:04

silv schreef:
Dat is toch de Harry's Horse Pro Plus?

Ik heb op dit moment echt zo'n champion, groot, warm etc. Maar deze is dat dus niet? Misschien moet ik toch ook maar een keer langs Divoza gaan!

dit is overigens de LAS die ik heb gezien:
http://www.goedhard.nl/shop/b_119.jpg[/img]

leek me erg fijn door alle luchtgaten.

Ik heb identiek deze en ben er heel tevreden over. In de winter draag ik er een muts onder wat gemakkelijk gaat omdat hij verstelbaar is. Zweten doe ik er nooit onder, als er veel wind is moet ik het bandje wel goed vastmaken want door het lichte gewicht heeft de wind er wel vat op. Hij is wel niet goedkoop.
Ik vond mijn casco (vorige) ook niet slecht, mijn dochter draagt die nu.

Inn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:06

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:25

Ik heb ook de Casco new master in het blauw. Over het verstelsysteem ben ik ook niet echt te spreken maar hij zit verder wel lekker en licht (nadat ik hem iedere keer opnieuw moet verstellen).

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:58

Ik heb de Casco Duell, oorspronkelijk gekocht voor de endurance maar ik hoef nooit meer een andere cap, voor springen en dressuur is hij ook ideaal. Hij is absoluut niet warm en zit heel stevig op je hoofd, en is superlicht.

Afbeelding

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:24

chaai schreef:
Ik heb de Casco Duell, oorspronkelijk gekocht voor de endurance maar ik hoef nooit meer een andere cap, voor springen en dressuur is hij ook ideaal. Hij is absoluut niet warm en zit heel stevig op je hoofd, en is superlicht.

Afbeelding

Stevig op je hoofd?!
Dan heb ik zeker een raar hoofd..
T ding schoof bij mij alle kanten op, zat niet lekker, en dat ding in je nek prikte en deed pijn.
Heb nog nooit zo'n kl*tecap gehad..
Casco dus nooit weer.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:36

Of ik heb een raar hoofd, maar ik denk eigenlijk dat dat nogal per persoon verschilt De andere Casco's vind ik ook verschrikkelijk zitten (hoewel ik de neewmaster nog niet geprobeerd heb)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:40

Volgens mij kun je de Troxel kopen bij o.a.
Molen de Graaf in Dedemsvaart, Pet's Place in Dedemsvaart en bij Vrielink Ruitersport in Apeldoorn.

silv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 07:37

Ik heb uiteindelijk toch een LAS gekocht, en heb hem ook al uitgeprobeerd! Hij zit heerlijk! Alleen jammer dat de nieuwe 400 gram is ipv 250, maar goed, ik ben er blij mee!

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:03

zijn er ook internet winkels buiten goedhard om waar ze de troxel en de Las caps verkopen?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:08

Las is ook verkrijgbaar bij www.equestriannomads.nl
Troxel oa bij www.wsabg.de
Is wel in Duitsland, maar hij heeft een goede service (weet ik uit ervaring) en verzendkosten naar NL zijn 8 euro.

Andere internetwinkels die ze verkopen weet ik zo niet, of je moet Ebay proberen.

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:50

Djilan schreef:
Las is ook verkrijgbaar bij www.equestriannomads.nl
Troxel oa bij www.wsabg.de
Is wel in Duitsland, maar hij heeft een goede service (weet ik uit ervaring) en verzendkosten naar NL zijn 8 euro.

Andere internetwinkels die ze verkopen weet ik zo niet, of je moet Ebay proberen.

Ik heb een troxel besteld op die duitse site, een week geleden geloof ik.
Is het normaal dat je alleen een bevestigingsmail krijgt en dan niks meer toch?
Hoelang is dan ong de levertijd denk je?
En hoe moet je betalen want daar stond niks over in de mail..

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:55

Normaal krijg je van Wolfgang een mailtje terug. Ik zou hem gewoon even een mailtje sturen met de vraag of hij je bestelling ontvangen heeft en hoe jij nu verder moet handelen. Komt het vast goed

Edit: ik zie nu dat je wel een bevestigingsmail hebt ontvangen. Ik zou dan alleen even vragen hoe je het beste kan betalen ed. Je hebt nl zo'n Ibannr nodig voor betalingen naar het buitenland.

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:58

ah ja dan zal ik dat even doen,
kan alleen zo slecht duits

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:01

Zet je er een klein stukkie boven in het Duits dat je je verontschukldigt voor je slechte Duits en dat je daarom de rest van de mail in het Engels schrijft?

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:05

Heb een mailtje gestuurd met in het duits
Haha hij zal er hopelijk wel wijs uit komen

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:34

Engels snapt hij ook prima hoor Ik heb toen in het Engels gemaild

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:44

Djilan schreef:
Engels snapt hij ook prima hoor Ik heb toen in het Engels gemaild

en dat zeg je me nu zit ik helemaal moeilijk te doen voor niks

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:54

Ik heb ook de Casco Duell, en vind het nog steeds een mooi model dat toch lekker luchtig is. Ik vin dhem ook prima kunnen op dresuurwedstrijd, al zie je ze daar niet zoveel.
Als ik m'n haar in een staart heb zit ie aan de achterkant alleen niet zo lekker, maar ik heb nu gelukkig weer kort haar dus geen problemen meer daarmee
maar als ik weer een nieuwe cap moet, dan liever niet weer dat draaisysteem.

Als iemand hulp nodig heeft met duits trouwens, daar ben ik wel redelijk goed in dus als je iets niet begrijpt of niet vertaald krijgt....kan je ff een pb sturen!

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:14

Voor alle helmen geldt dat hij zo strak moet zitten, zonder kinband vast te maken, dat je huid meedraait als je de helm draait op je hoofd. Dit geldt voor paardrijden, fietsen, motoren etc. Het doel van een helm is dat hij de klap opvangt voor je hoofd, als je hoofd kan schuiven in de helm, vangt je hoofd alsnog de klap grotendeels op. Het kinbandje dient alleen voor het afkiepen als je een tik tegen de onderkant van de rand aangeeft. Veel mensen dragen hun helm te los. Diverse merken hanteren andere pasvormen, elk hoofd heeft een ander model. Dus passen en kijken welk model goed bij je hoofd past. Het goed kunnen verstellen aan de achterkant van je hoofd, overgang naar nek is essentieel en geeft ook een betere stabiliteit aan je helm.

Veel gaten maken de helm duurder, omdat hij even stevig moet zijn als een helm met minder gaten. Heb je het snel warm, kies dan voor een licht gekleurde helm, omdat die minder warm is dan een donkere. Leg maar eens je hand onder een witte en een zwarte doek in de zon!

Moderne helmen zijn er ook in andere kleuren dan zwart en blauw!