wennie schreef:Ik ben ook naar een info avond geweest. Echt een aanrader (volgens mij was Jorie toen de juf).
Ik heb nu een veel duidelijker beeld van wat ik wil gaan doen. Was ook van plan om bij Austerlitz te gaan kijken, maar omdat de organisatie daar anders is gaat dat niet door.
Ik vind t nog wel moeilijk te bepalen of ik genoeg train... Maar ik denk dat het ook moeilijk is om dat in een presentatie te vertellen en dat je dat meer moet ervaren.
Als het in Nootdorp was, dan was ik 1 van de 3 juffen ja!!!
Dat van die training is een bekend probleem. Troost je...(of juist niet
) Ik rij klasse 3 en ik weet het iets beter maar twijfel nog altijd of ik niet teveel doe of juist te weinig. Het verschilt ook best per paard en ook per ras. Maar ook wat je paard in het verleden al gedaan heeft. Dat scheelt ook natuurlijk.
Het code woord in endurance is en blijft nog steeds: Luister naar je paard!!
Ik heb een keer teveel getraint. Gevolg, conditie was prima maar de fut was eruit. Ik moest op het strand beengeven!!! Achteraf had ik het tijdens de training al moeten merken want normaal rent ze het bos in en dat deed ze niet meer. Het was meer zo van: alweer naar buiten?? Gatver......
Dus nu let ik er nog meer op dat ik afwisseling hou in het werk. Daggie niks, daggie longeren, daggie stapritje, daggie dressuren misschien balkjes daarbij en natuurlijk ook buitenritten.
Maar het blijft best een moeilijk punt. Gewoon proberen wat het beste voor jouw paard werkt en dat kun je alleen maar leren door het te doen. En misschien eens op je bek gaan. Want hoeveel info avonden voor allerlei niveua's we ook houden, het beste leer je door op je bek te gaan, even plat gezegt.......
).