[WN] zenuwe probleempje....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:37

Wat goed!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:37

Hee Goed zo meid!! zie je wel dat je alles kunt wat je wilt! Gewoon er voor gaan! En nu zal het de volgende keer alleen maar makkelijker worden en over een paar shows heb je je eigen routine en gaat het vanzelf. (Nou ja.. bijna vanzelf...)
En gefeliciteerd met je plaatsingen!

Smoske

Re: zenuwe probleempje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:04

Ik heb in het begin ook héél veel last gehad van wedstrijdzenuwen. 's ochtends niet kunnen eten, buikpijn hebben enz.
Allerlei anti-stress middeltjes hebben mij niet geholpen. (adrenaline zal zo hoog zijn op dat moment )

Ik had vooral een bepaalde prestatiedruk: ik reed niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen, ik wilde niet afgaan voor al die kijkende mensen, wilde het gewoon goed doen.
Het plezier bij wedstrijden was er voor mij al snel af, ik heb het allemaal te serieus genomen. Meer stress en tranen!

Dus een tip: start eerst kleine wedstrijden, vooral voor het plezier zodat er wat vertrouwen opgebouwd wordt. Ga niet om te winnen of dat je denkt je te moeten bewijzen. Ga gewoon lekker voor jezelf en je paard om wat ervaring op te doen. Zit zoals ze zeggen: 'voor je evenveel' op je paard en fixeer je niet op prestaties e.d.
Ik beweer niet dat het je zenuwen helemaal weg zal nemen maar als je jezelf kan overtuigen dat het 'allemaal niet zo belangrijk is' dan ben je vanzelf rustiger.

Veel succes met je eerste wedstrijd!!!

Smoske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:06

Ik zag net trouwens dat je ondertussen al geweest ben en het allemaal goed meegevallen is!!! Proficiat!!!!!!!

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 19:30

thnx ik ga nu echt zeker verder met wedstrijden rijden,het is echt zo leuk!!
alleen kan ik dit niet te vaak doen want mijn knul is ook nog maar erg jong(3 jaar).....het vergt wel veel van hem,want die schat bleef,ondanks mijn zenuwe,heel braaf en rustig tijdens de wedstrijd.
hij chanceerde zelfs allebij de kanten op zonder kicks!! (doet ie normaal naar recht wel)

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:42

nou hied is dan de beloofde foto
Afbeelding
helaas is ie gescant dus niet van hele goeie kwaliteit!
we draaien trouwens net de spin in

Bloempjeh

Re: zenuwe probleempje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:33

eindelijk de foto!!
We want more

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:30

Leuk paardje zeg!