[WN] Babcock ranch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:02

Ach het zal niet anders zijn als met paarden die voor een gigabedrag worden aangeboden; voor dat geld MOET het gewoon goed zijn

anika

Re: Babcock ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:02

Heb begrepen dat je statiegeld ofzo betaald voor de can waar het in vervoerd wordt etc. Er zal zeker een goedkoperen manier zijn om het hier te krijgen. Zeker als die mensen zelf deze kant op komen. (lijkt mij) Tja het is een gaaf paard! Dat mag wat kosten

Nog veel andere leuke hengsten gezien hoor! Nu Chex to Cash en Magnum chic dream De hengsten van McQuay niet te vergeten die allemaal stuk voor stuk ook geweldig zijn!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:18

Oh, bij de McQuays zou ik ook wel willen shoppen als ik in reiningpaarden deed!!!

Wat ook nog mogelijk is met de containers is om gebruik te maken van een container die gebruikt wordt om KWPN zaadjes over de oceaan te verschepen. Die komen vaak leeg terug en kunnen dus gebruikt worden om Amerikaanse zaadjes mee terug te nemen.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:40

Ik ben zelf ook al eens aan't informeren geweest, maar zelf sperma meenemen is bijna niet te doen en neemt risico's met zich mee. Die container moet met veel gedoe door de douane en het schijnt dat je daar als particulier behoorlijk problemen mee kunt krijgen. Laten doen is dus de meest safe en uiteindelijk toch goedkoopste optie.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:51

In het geval van Joey (FPF Lethal Weapon) waar Lee door is gedekt heeft de eigenaresse het sperma eigenhandig naar NL gebracht. Ze heeft toen gelijk ook sperma van andere hengsten meegenomen. Zij heeft ook al het papierwerk gedaan. Misschien moesten we maar een koeriersdienst oprichten voor paardensperma

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:55

Ze heeft ook geen problemen gehad bij de Douane.. Zodra ze uitlegde dat er sperma van hengstn inzat mocht ze gelijk doorlopen, die mannen wisten niet zo goed wat ze daarmee moesten Ze heeft al dat (dure!) paperwork niet eens hoeven tonen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:59

Dus het moet wel een vrouwelijke courier zijn anders werkt het niet

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:05

Ik krijg meerdere shipments per jaar en de kosten vallen wel mee hoor.
Het beste is om alle papierkraam door degene te laten doen die het zaad vriest, deze is ook degene die aan de USDA moet aantonen dat er aan de EU regels voldaan is.
Borg voor de dryshipper is meestal $700-$800, verzendkosten met FEDEX +/- $350, je moet de container nog terugsturen natuurlijk.
Verder komen er nog wat inklaringskosten op schiphol bij.

Het goedkoopste is het om aan te geven dat je wel even kunt wachten tot er meerdere zendingen tegelijk wegaan dan kun je de bovenstaande kosten delen met andere mensen die een dekking gekocht hebben.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:07

ik heb in ieder geval nog nooit meer dan $300 dollar betaald om sperma naar Nederland te halen.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:20

anika schreef:
Ben net terug uit de States en heb wimpys little step gezien daar wat een paard $5,000 voor frozen semen en rond de $2,500 vervoeren naar nederland. De mensen van green valley ranch zijn geweldig wat een ontvangst hebben we gehad!

Mag ik even iets aanvullen, Wimpy kost voor Europeanen $5500, voordeel is wel dat het zaad al op verschillende plekken in de EU aanwezig is.