[WN] Westernleek op stage in Canada!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steaming

Re: Westernleek op stage in Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:52

Is in Alberta heel veel te beleven op paarden gebied, mijn dochter gaat een maand naar de Wyalta ranch in High River. Op het gebied van western zijn het vooral de kooeien onderdelen en dan vooral roping.
Ook aan reining en workingcowhorse wordt er daar veel gedaan, maar op gebied van halter en pleasure is het moeilijker om iets te vinden.
De meeste mensen zijn er erg gastvrij we waren zelfs bij een fokker die ons hun huis een aantal dagen ter beschikking stelde tewijl ze zelf weg moesten en wij er als wild vreemden waren gekomen

JoyRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 08:09

ook ik ben op de horsecreek ranch geweest in 2003. erg gezellig, geweldige paarden en een prachtige omgeving om in te rijden (vond de beren iets minder prettig ) Siebe is ontzettend aardig en kan geweldig koken. Heel veel plezier op de ranch.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:04

Hoi,

Wij zijn daar ook vorig jaar geweest. Ik vond het echt geweldig daar! Heerlijk rustig, heel gastvrij, lekker eten, fijne huisjes enz. enz. Alleen hebben ze heel raar water om te douchen. Het stinkt enorm maar je haar word er superzacht van.

Miss Goldy: Dichtbij Siebe zit Brad Whittaker. Het is zeker de moeite waard om daar langs te gaan voor een les. Wij waren i.i.g onder de indruk van hem. Zie: www.bradwhittaker-trainingstables.com .

Verder hebben wij vooral veel rodeo's gezien. Ze werken volgens mij vooral veel met koeien in Canada (waar wij geweest zijn i.i.g.). Pleasure, hms., reining etc. zijn wij niet tegengekomen.

Ons reisverslagje: http://www.peppydocoholly.com/canada2005.htm

Groetjes,

Bianca

Jac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:56

Haa, wat leuk! Ik ben er 2 jaar geleden geweest om Siebe te helpen tijdens de drukke september maand. Een hele ervaring! Keihard werken, maar wel met enorme voldoening! De omgeving is mooi, de trails prachtig, de paarden geweldig. Siebe kan heel mooi vertellen, zodat het niet alleen paardrijden is, maar je leert ook nog over de omgeving en de dieren. (geluid maken als je een beer spot..haha.) Tippie: neem allerlei kleding mee, want het weer is onvoorspelbaar. Wij gingen in 2 dagen tijd van 30 graden en volop zon naar 9 graden en regen.....brrrr....Terwijl het zomer was...
Ik ben in dezelfde periode geweest als Steaming en Thisrockiza, ik sta nog op de foto, zie ik...hahaha
Wat betreft je westernlessen, ik zou het wel doen ja...Ik weet niet of je ritten gaat begeleiden of de algemene zaken...maar je rijdt soms meer dan 8 uur! Van Siebe krijg je ook wel de nodige instructies, maar als je een beetje weet hoe het inelkaar steekt, helpt wel.
Als je de kans krijgt om nog wat van de omgeving te zien: dag (of 2 dagen) Jasper is aan te raden, en ook zeker even shoppen in Edmonton Moll...
Doe Siebe de hartelijke groeten van Jac!!
Afbeelding

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:56

Hoe meer reacties ik lees van jullie, hoe meer zin ik heb om heen te gaan... Ik mag op djmaris haar paard een paar keer ervaren hoe het is om western te rijden, dus het gaat helemaal goed komen!!

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:11

Ik ben daar in de zomer van 2002 ook geweest. Was echt super leuk en mooi. Bij aankomst moest ik gewoon wennen aan de rust en stilte. Een prachtig natuurgebied met vele bijzondere beesten.
Geniet er maar van. En doe natuurlijk Siebe en buurman Bratt de groeten.