XoNo schreef:Arabieren kunnen heel goed meekomen in de westernsport. Het is inderdaad zo dat ze vaak het onderspit delven bij Amerikaanse jury's, maar niet omdat de Arabs minder goed lopen, maar puur omdat Amerikaanse jury's liever een Quarter dan een Arabier zien lopen. Een goed voorbeeld daarvan was dit jaar te zien op het Federatie NK. Hadden ze het Federatie NK laten jureren door WRAN juryleden bijvoorbeeld, dan weet ik zeker dat de lijsten er heel anders uit hadden gezien.
Wat betreft het verschil in Quarters en Paints...ik vind dat er wel degelijk een verschil is, maar daar zijn al ellenlange discussies over geweest
Dit is echt een onzin verhaal. Ik heb toevallig gisteren aan een jury cursus mee gedaan, geleid door een NRHA judge.
Het eerste waar we allemaal in tuinden was juist dat, wat jij nu suggereerd, we keken naar hoe een paard er uit zag en hoe een ruiter zit.
Waardoor we (alle 20 cursisten !!) dus totaal op de verkeerde score uit kwamen.
Dat was dus LES 1 let op wat het paard doet niet op hoe hij er uit ziet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je als goede judge dus zit te scoren, dan zie je niet wat voor paard het is maar alleen hoe het dier loopt.