[WN] vraagprijs appaloosa...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Re: vraagprijs appaloosa...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:19

Citaat:

Heb je echt zo'n verknipt beeld van mensen met paarden die papieren hebben en shows lopen?

iski schreef:
ja dus....maar let op....

Wanneer ik een, zoals jij dat noemt, 'verknipt beeld' heb kan dat op 2 dingen duiden!

Of A: Ik ben gek, ik zie dingen die er niet zijn en verzin ze dus... (kwestie van fantasierijke duim),

Of B: Ik benoem dingen die ik zie en dan niet als incident maar als patroon.

Jij mag het zeggen

Ik denk optie A!!

Hoezo bagataliseren, generaliseren en "over 1 kam scheren"???

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:04

Voor alle zekerheid mijn reactie op die van Jessiejanes maar even in een apart topic geplaatst....kunnen we hier on=topic verder gaan.

Vraag- en biedprijs. Is altijd weer een raar spel. De verkoper weet zijn uiterste prijs evenals de verkoper. En beide hebben een belang dat ogenschijnlijk tegenstrijdig is maar feitelijk complementair. En met dat in het achterhoofd is een vraagprijs die in eerste instantie veel te hoog lijkt mogelijk nog wel acceptabel. Dus laat je niet direct afschrikken en probeer van ogenschijnlijk tegengestelde belangen een gezamenlijk belang te maken: jij wilt het paard dat de ander heeft, die ander wil het geld dat jij in de zak hebt.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:16

Maar om terug te komen op het topic en de DNA test die ieder jaar zouden moeten uitgevoerd. Nee, dat klopt gewoon niet. Heb net het nieuwe regelbook 2006 van de ApHC zitten doorspitten en daar staat niks van in.

Dat sluit niet uit, zoals ze aangeven, dat onder bepaalde omstandigheden een neiuwe DNA gevraagd KAN worden. Het is zoals SM al aangaf, de kleur kan wel veranderen, maar het DNA blijft dus gewoon hetzelfde.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:50

kost duur omdat er misschien weinig stippen op zitten, hoe minder stippen hoe minder streken toch??

Iski??? Bril wel op je neus houden en er niet over heen kijken als je die kleine lettertjes leest

woldhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:37

Hoi
Wij heben Turbo cat gefokt, hij is een half broer van onze hengst Zips Jewel. Ze hebben dezelfde moeder, Zips Meow leeft helaas niet meer ze was helemaal af, blind en doof, kortom ouderdom.
Als de moeder van de merrie ook een ApHC merrie is kun je er inderdaad wel papier bij aanvragen, maar dit kost ook behoorlijk wat. Ik weet niet hoe de merrie is en of ze een aparte kleur heeft, maar als je merrie koop zonder enkel papier dan zou ik er geen 3000 euro voor neerleggen. En als de eigenaren van Turbo idd geen lid van het ApHC zijn dan wordt het denk ik moeilijk om er papier erbij te krijgen. Als hengstenhouder moet na elk dekseizoen een Stallion Report naar de ApHC sturen. En dat is bij deze hengst niet gebeurt. Ik zou idd even met iemand van ApHC bellen kijk maar voor meer informatie op www.appaloosa.nl misschien kunnen die je wat verder helpen.
Groetjes Tea

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:57

iski schreef:
Mijn eigen appy? Heb ik veel te veel voor betaald zelfs in een tijd dat het een 'sellers market' was. Maar ik zou haar nu niet willen ruilen voor whatever geregistreerde Quarter die volgens de eigenaar € 50.000 of meer waard is. Want mijn paard kan gewoon mee het bos in, is Bomb-proof, heeft knalharde hoeven waar nooit geen ijzers onder hoeven en ik kilometers mee over straat kan, waarop ik in galop de krant kan lezen, een sms opstellen of mijn teennagels kan knippen.

Haha, lijkt mijn Quins wel! Is ook zo'n appy zonder papieren (gewoon een bastaard), waar ik misschien ook wel teveel voor heb betaald, maar what the hell, ik heb er geen spijt van: ik zou hem ook niet willen missen, voor geen goud! Voor mij (ook een RR) is het gewoon een super-paard: joggen in het bos en op het fietspad, nou de meeste paarden kunnen dan alleen maar draven met het hoofd in de wolken!
Dus het is maar net wat wil je ermee en hoeveel ben je bereid daar voor te betalen. Als je gelukkig bent met je paard, maakt dat het meer dan waard! (he, dat rijmt )

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:58

Heb indertijd een nederlandse appy overgenomen, met voor nederlandse appyliefhebbers goed papier,merrie,5 jaar roodschimmel pan,terbont,keurpreferente voorvaderen voor 1300 euro, 2jaar later weer verkocht, kon toen alles, pleasure,reining traileren etc,met veel moeite(goed tehuis)verkocht voor 1800 euro.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:03

Mayflower schreef:

Haha, lijkt mijn Quins wel! Is ook zo'n appy zonder papieren (gewoon een bastaard), waar ik misschien ook wel teveel voor heb betaald, maar what the hell, ik heb er geen spijt van: ik zou hem ook niet willen missen, voor geen goud! Voor mij (ook een RR) is het gewoon een super-paard: joggen in het bos en op het fietspad, nou de meeste paarden kunnen dan alleen maar draven met het hoofd in de wolken!
Dus het is maar net wat wil je ermee en hoeveel ben je bereid daar voor te betalen. Als je gelukkig bent met je paard, maakt dat het meer dan waard! (he, dat rijmt )
Volgens mij doe je Quins en jezelf een beetje tekort: Jullie doen het zeker niet onaardig op wedstrijden en de laatste keer dat ik jullie reining zag doen, was ik zwaar onder de indruk van de stops van jouw 'gewone bastaard'
Hoop jullie weer vaak te zien in 2006

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 01:25

Ik zou ook geen paard kopen zonder papier voor 3000 euro.en ook niet als er een krant bij doen

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:12

Wranglerbutt schreef:
Mayflower schreef:

Volgens mij doe je Quins en jezelf een beetje tekort: Jullie doen het zeker niet onaardig op wedstrijden en de laatste keer dat ik jullie reining zag doen, was ik zwaar onder de indruk van de stops van jouw 'gewone bastaard'
Hoop jullie weer vaak te zien in 2006

Wat lief zeg!
Ben wel van plan weer eens een wedstrijdje te doen in 2006, gewoon voor de lol en de gezelligheid. Helaas kan ik er in Oosterwolde niet bij zijn, maar er komt vast wel weer eens een gelegenheid...... dus CU then!