silden schreef:In de westernsport wordt er nooit gekeken naar waar het paard in de galop zijn binnen achterbeen neerzet of waar in draf de buiten benen zijn!!!
Onder welke steen kom jij weg?????
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
silden schreef:In de westernsport wordt er nooit gekeken naar waar het paard in de galop zijn binnen achterbeen neerzet of waar in draf de buiten benen zijn!!!

Silden schreef:In de westernsport wordt er nooit gekeken naar waar het paard in de galop zijn binnen achterbeen neerzet of waar in draf de buiten benen zijn!!! Bijna nooit wordt er gekeken waar het zadel ligt. Bijna nooit wordt er gekeken of de ruiters wel ECHT lichtrijden i.p.v zwaarrijden. (terwijl dat wel zo in de boekjes staat)
Bijna iedere ruiter vraagd het paard met het hoofd naar beneden te gaan om in de verzamaling te komen en daar de rug los te kunnen laten.....
!

Blaze schreef:Als niet helemaal snapt wat ik bedoel kan ik dat begrijpen
Blaze schreef:Ik kon niet anders dan tot de conclusie komen dat zowel ervaren dressuur ruiters als ook ervaren western ruiters vaak helemaal niet weten uit te leggen wat ze in werkelijkheid bedoelen.
Als iemand niet helemaal snapt wat ik bedoel kan ik dat begrijpen

Cer schreef:Maar scheelt het binnen de engelse sport niet van wie je les hebt? Ik bedoel, mag je daar verwachten dat een internationaal ruiter weet hoe het werkt? (weet ik niet hoor, vraag ik gewoon?).
** Tuurlijk scheelt dat, maar is dat niet in elke sport? Iedereen heeft z'n eigen manier en een trainer is op een gegeven moment ook als een kledingstuk; heeft heel lang lekker gezeten maar op een gegeven moment ben je aan iets anders toe omdat het of niet meer lekker past, of dat je TE veel naar elkaars vorm bent gaan staan.
Echter, basis is en blijft toch wel basis.
Vroegah (en nu eigenlijk nog steeds) had je een paar boegbeelden (nou ja) die het rijtechnisch toch niet helemaal in hun vingers hebben. Als leek denk je 'ik ga naar DE naam binnen de westernsport, dan leer ik het'. Die naam verteld vervolgens zijn manier als DE waarheid. Wat moet je als leek dan doen, tegen hem/haar ingaan?
** Da's het grote gevaar. Mensen die lekker presteren, maar je weet niet HOE. En WAAROM steeds op een ander paard?
Als leek heb je geen idee waar je heen moet, dat leer je door te vallen, te vallen, te vallen, nog verder te vallen, weer op te krabbelen en wederom op je bek te gaan.
TOT je d'r achter komt dat die basis die je zelf ooit meegekregen hebt van dat Kenaumens van vroegahtoch eigenlijk nog steeds werkt
Het is nog steeds zo dat je bij de engelse sport meer keus hebt, dus meer slechte maar ook meer betere. In de westernsport moet je goed zoeken naar t verschil. Ze zijn er wel, maar het ligt er niet dik bovenop.
** Wat mij opvalt is dat wat IK beschouw als de betere, dat niet een groep instructeurs is die volop adverteert etc. Doorgaans een vaste klantenkring en selectief in aanname van nieuwe klanten. EIGEN LOL in de leerlingen en hun paarden lijkt daar ook heel belangrijk in te zijn.
Degenen die clinic na clinic na clinic geven voor een hoop geld, zijn vaak niet degenen waar ik lekker bij rij. Ongeïnteresseerd vaak, en slechts 1 trainingsmethode die ook als DE ENIGE juiste gepresenteerd wordt. Terwijl er meer wegen zijn die naar Rome leiden.
UITZONDERING moet ik dan toch maken voor Antoine de Bodt; is arrogant als het om zijn trainingsmethode gaat, is ongeïnteresseerd in EEN AANTAL leerlingen, maar heeft in de keren dat ik hem aan het werk gezien heb echt extreem vaak gelijk gehad...
Dat je nekharen overeind gaan snap ik wel, maar dan nog.. uitleggen is beter dan antipathie kweken.. toch?
** Generaliseren is nooit goed. En het woord nooit moet je nooit gebruikenhahaha
Ik heb ook niks tegen Silden hoor, ken haar ook helemaal niet. Maar het gaat me te ver om dergelijke uitspraken maar voor lief te nemen en er niet op te reageren, want dan zou ook zij de gedachte krijgen dat ze dus gelijk heeft. Terwijl ik HEEL zeker weet dat er op dit moment mensen in dit topic mee zitten te lezen zonder te reageren, die absoluut serieus bezig zijn met zaken als rechtrichten en balans.

Al is het maar om een keer te kijken wat hij te melden heeft. 
Bis Morgen Alle!
)
Silden schreef:In de westernsport wordt er nooit gekeken naar waar het paard in de galop zijn binnen achterbeen neerzet of waar in draf de buiten benen zijn!!! Bijna nooit wordt er gekeken waar het zadel ligt. Bijna nooit wordt er gekeken of de ruiters wel ECHT lichtrijden i.p.v zwaarrijden. (terwijl dat wel zo in de boekjes staat)
Bijna iedere ruiter vraagd het paard met het hoofd naar beneden te gaan om in de verzameling te komen en daar de rug los te kunnen laten.....

Cer schreef:Haha als ik het zo lees is hij net zo erg als wat westerntrainers die ik ken
Met het verschil dat hij iets kan repareren ipv omgekeerd

silden schreef:Ben met haar naar Antoine geweest en na verdorie 2x longeren met de dubbele lijn was ze
met zadel helemaal zuiver.

Sonja schreef:Jolande het wordt nog triester dan je nu al denkt.... Silden is een WESTERNruiter... Kijk maar eens in het profiel....

Silden schreef:Paard heeft 2 jaar vrij gehad (het was de bedoeling dat ze fokmerrie zou zijn) en heb haar dus in mei gekocht. Ben met haar naar Antoine geweest en na verdorie 2x longeren met de dubbele lijn was ze met zadel helemaal zuiver.