[SGW] hoe houd je jezelf fit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: hoe houd je jezelf fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:12

Nou, als ik geen bereconditie heb van al dat wandelen met Djinny....

Even serieus. Ik doe niets anders naast het paardrijden. Heb (neem) daar ook de tijd niet voor. En daarbij komt dat ik een bloedhekel heb aan fitness en hardlopen. Erg he?!

Maar, ik wandel dus dagelijks minstens 1 per dag een half uur met Djinny en ik mest 2 stallen per dag. Dus ik doe wel iets, maar niet echt conditiegericht.

Ik zou het eigenlijk wel willen, maar dan geen fitness aub!, want ik merk wel dat ik na een cross toch wel even tijd nodig heb om bij te komen.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:53

Hardlopen vind ik ook verschikkelijk!! Maar... fietsen en steppen daarentegen helemaal niet.

Scum --> De trampoline kan 's winters gewoon buiten blijven! Die van ons staat nu ook buiten, alleen als het sneeuwt moeten we even de sneeuw van het doek halen, anders zakt ie teveel door.

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:01

Soms hardlopen en standaard 1x in de week fitnessen en kickfun.
Verder 2x in de week gym op school.. stelt niet bijster veel voor maar we doen wel veel met trampoline's etc.

En nu in de vakantie iedere dag druk bezig met de paarden,het is soms even doorbijten,maar dat geldt ook voor de cross vind ik

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:04

ehm... ik ben mijn paard aan het beleren voor de kar en loop nu bijna dagelijks achter mijn paard aan te draven in de bak: topconditie.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:19

hey
ik doe eigenlijk niks Ik rij met de auto naar stal, en rij maar één paard (soms een keer twee) per dag. Heb vandaag weer gesprongen en merk wel dat ik echt aan mijn conditie ga moeten werken.
Een trampoline staat er op stal in hun tuin, kan ik evt wel aanslaan (binnenkort woon ik er bijna )
Als het wat langer licht blijft binnenkort ga ik misschien wel wat joggen. Fitness is niet echt iets voor mij, tenzij tae-bo, maar dat geven ze hier nergens meer. Tenzij op zondagmorgen om 11u maar er is altijd wel een wedstrijd te doen...
Ik ben benieuwd naar meer tips!
xxx

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:23

Twinkie: Ja vind je dat? Even doorbijten?
Ik heb af en toe van die dagen dat ik uit school kom en echt geen zin heb om op paard te gaan zitten. Meestal heb ik die een super lange schooldag gehad en heb ik nergens meer zin in. Maar als ik me dan toch er toe zet en het paard opzadel vind ik het gelijk weer heerlijk.
Tijdens crossen heb ik eerlijk gezegd nooit last van moe zijn, geen zin hebben of niet meer bij kunnen komen na de finish. Dan zit mijn adrealine pijl zo hoog dat ik pas weer aan slapen kan denken als ik op de terugweg in de auto zit...
Na de finish ben ik ook altijd zo weer fit. Meestal stap ik zelf mijn paard uit, ik vind het na de cross wel lekker om zelf ook even bij te komen met een stukje stappen ipv op de grond neer te ploffen.
2 paarden direkt achter elkaar crossen gaat ook prima, (en dan bedoel ik, 1e paard cross uit, direkt op 2e paard springen) maar als ik dan met het 2e paard aan de finish kom ben ik wel ff nodig om op adem te komen hoor! Dan heb je wel zo lang al je engergie gegeven die je maar hebt...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:46

Naast de paarden en mn werk heb ik eigenlijk geen tijd voor nog iets erbij. Ondanks dat ik een kantoorbaan heb, loop ik toch nog wel vrij veel rond te regelen enzo. Rij wel iedere dag 2-3 paarden. Daarnaast iedere dag een stuk of 4 stallen uitmesten.

Ik kom meestal behoorlijk fit uit de cross.
De buren hebben een trampoline en daar stuiter ik ook wel regelmatig op. Als ik er nog iets bij zou willen doen dan is het schaatsen.
Maar hardlopen en fitness? mij niet gezien!

oja, zomers hebben we gratis fitniss: hooibalen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:01

nou voor mjij geld eigelijk hetzelfde als simmie.
Ik loop 2x per dag 20minuten tot een half uur met yentil en ik mest ook 2 stallen per dag uit. Verder fiets ik elke dag (niet zo ver ) maar mijn conditie is niet zo heel slecht, als ik uit de cross kwam was ik iig nog nie buiten adem

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:03

Ik fitness 3 keer per week. en tennis 1 x per week.
Daarbij het rijden en de standaard dingen (uitmesten e.d.)
Ik fiets niet, heb een scooter.
Loop genoeg denk ik... Maar ik rook wel, dus me conditie is niet op en top zeg maar...

nicoleV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:16

Ik fitnis ook 3 keer in de week en elke dag stallen uitmesten en hardlopen natuurlijk paar keer per week.
Maar rijden komt hopelijk snel weer.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:48

Ik fiets een uur per dag (ook vrij hard) naar m'n werk en verder tenniste ik 1 keer in de week....maar nu in de winter schiet dat er meestal bij in!

verder heb ik ook echt geen tijd om naast 2 paarden rijden nog iets anders te doen..ben wel van plan om eens zo'n trampoline aan te schaffen, dat is ook gewoon erg leuk

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:25

Scum schreef:
Ik doe niks. Ik ben heel lui....
Mijn conditie is dan ook heel erg slecht. Zo'n trampoline lijkt me heel erg leuk. We hebben er plaats genoeg voor, maar waar moet je hem 's winters laten?

dat was ook ongeveer mijn 1e reactie
en als je een rijbewijs hebt wordt je al lakser(laxer??) ik in ieder geval!

ik fiets elke dag 5 minuten naar de trein, van de trein naar school 10 minuten en dan smiddags weer terug enne in Leeuwarden zit een heuvel!!

vroeger stond ik bij de buren of vriendin op de trampoline...echt goed voor je kuitspieren!! verder heb ik een keer een springtouw gekocht!

naar de paarden ga ik soms met de auto soms met de fiets(10/15min)
rijden/stallen mesten

verder ben ik gewoon lui

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:47

ik ben dierenverzorgster van beroep dus ben de hele dag bijna aan het lopen.van de ene wei naar de andere en dan me eigen beesten er nog bij dus loop aardig wat af. dan nog het paardrijden erbij 3x in de week als alles goed gaat en 1x in de week fietsen naast me paard dan rijd me jongste dochter erop. van de fysio mag ik niet meer doen dan dat.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:02

Biertabje schreef:
verder heb ik een keer een springtouw gekocht!

Dat heb ik ook een keer gedaan, een springtouw gekocht....

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 21:08

helpt dat? Dan koop ik er ook een

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:11

ik had er een met teller!! erg handig

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:59

Haha, dat springtouw heb ik ook gekocht! Maar daarna kapot geknipt, weet niet eens meer waar voor. Bij mij heeft het dus helaas niet geholpen.

De paarden keken me ook heel raar aan toen ik stond te springen op de wasplaats

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:55

ik hield het niet echt lang vol.... stond hier op de flat voorzichtig te springen om de onderburen niet te irriteren, en heb ook geen kamer die er echt lekker groot genoeg voor is.

Zou 1 keer in de week zwemmen nuttig zijn denken jullie? Ik denk dat ik voor 2 keer niet echt tijd heb namelijk, maar 1 keer moet lukken en lijkt me ook wel goed.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:07

MJ; toen ik met mijn vorige paard M1 reed, hield ik die proeven niet meer vol. Ik moest dan 2x in de week een half uur baantjes gaan trekken, en ik merkte dat mijn conditie met sprongen vooruit ging!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 09:11

Mijn fysio zei dat je om conditie op te bouwen toch tenminste 2 * in de week moet gaan. Onderhouden lukt met 1 * in de week.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:18

hm, daar was ik al bang voor... eerst maar eens kijken wat de openingstijden in het zwembad zijn, misschien kan ik wel iets regelen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:34

Weet je wat ook nog wel eens helpt voor een dressuurproef, springparcours of cross: een kwartierte van te voren 1-3 dextro-energy tabletten innemen. Dan kun je een stuk beter je concentratie vasthouden.
(misschien dwaal ik nu wat af, maar het helpt wel echt!!!!, want uiteindelijk moet het daar gebeuren.)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:49

reeskees schreef:
Weet je wat ook nog wel eens helpt voor een dressuurproef, springparcours of cross: een kwartierte van te voren 1-3 dextro-energy tabletten innemen. Dan kun je een stuk beter je concentratie vasthouden.
(misschien dwaal ik nu wat af, maar het helpt wel echt!!!!, want uiteindelijk moet het daar gebeuren.)

oh die dingen heb ik hier genoeg liggen, maar in mijn geval niet zo´n strak plan als ik die inneem

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:54

Biertabje schreef:
reeskees schreef:

oh die dingen heb ik hier genoeg liggen, maar in mijn geval niet zo´n strak plan als ik die inneem

Nou ja, het werkt voor bijna iedereen dan

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:44

he, dat is wel een goed idee; ik drink meestal wel energiedrank na de cross, maar ervoor had ik nog niet aan gedacht.

Ik heb trouwens net weer gefitnesst, had een stuk betere cardioscore dan vorige keer in de test