[WN] kent er iemand dit merk zadel???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alice01

Re: kent er iemand dit merk zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:20

ik heb ook een diamond c gehad echt een geweldig zadel!!!!
Helaas werd hij te krap en heb ik hem moeten verkopen!
voor eigenlijk te weinig aangezien ze hier in nederland niet zo bekend zijn!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:28

Ik ken het merk niet, maar ik moet even reageren op het zadel en het bokje Wat een mooi zadel! Helemaal mijn smaak, en dat bokje is gewoon geweldig, hilarisch en super om te zien Ik hoop voor je dat het past, want het is echt een mooi zadel!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:11

Sugarmiss schreef:
En die prijzen ontlopen elkaar niet veel. Ik vergelijk ze helaas altijd met het USA-spul

'Made in the USA' wil toch lang niet altijd zeggen dat't ook beter is... Over het algemeen staan Duistse producten toch voor 'degelijkheid' en hoewel ik het merk als zodanig niet persoonlijk ken, heb ik wel goede berichten gehoord over zadels van Duitse makelij... dat de prijs gelijkwaardig is vind ik niet gek, een degelijk gemaakt zadel heeft gewoon z'n prijs.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:23

Maar dat neemt niet weg dat merkzadels in Amerika gemaakt dáár een stuk goedkoper zijn als hier. Wegens de import is dat deels verklaarbaar.
Maar aangezien de Europese merken dat probleem niet hebben, verwacht ik dus dat Europese merken van vergelijkbare kwaliteit hier dus goedkoper zouden mogen zijn.
Als ik zo de prijzen van de zadels van Sablou hoor, dan zou handgemaakt soms zelfs dus nog goedkoper zijn dan een zadel ' van-de-plank' .

ryan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 10:46

Hallooootjes,

Ik heb besloten hem te houden en al een lik vet gegeven, daar wordt hij nog mooier van!
En ach ofdat het nu een bekent merk is of niet als het maar een goede kwaliteit is dat vind ik belangrijker.
zadelmarkt is ook bekent......

groetjes en iedereen bedankt voor de info!
merry chrismas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ryan

sablou

Re: kent er iemand dit merk zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:46

Sugarmiss schreef:
Maar dat neemt niet weg dat merkzadels in Amerika gemaakt dáár een stuk goedkoper zijn als hier. Wegens de import is dat deels verklaarbaar.
Maar aangezien de Europese merken dat probleem niet hebben, verwacht ik dus dat Europese merken van vergelijkbare kwaliteit hier dus goedkoper zouden mogen zijn.
Als ik zo de prijzen van de zadels van Sablou hoor, dan zou handgemaakt soms zelfs dus nog goedkoper zijn dan een zadel ' van-de-plank' .

Voor een groot deel ga ik met je mee, Sugar.
Maar er zijn ook veel "voordelen" voor de Amerikanen t.o.v. de Europeanen:
- De enorme USA markt. En grote aantallen zorgen voor lagere prod. kosten.
- Gebruik van goedkope productie landen (lonen). HEEEEEL veel USA zadels worden -deels- in Mexico in elkaar gezet.
- Het grote aanbod aan grondstoffen/materialen. 90% van de hout/rawhide bomen komt uit USA. 70% van de kunststof bomen komen uit USA. Die moeten wij Europeanen dus importeren (kosten). Ook het leer is in USA goedkoper (grote aantallen en minder milieu kosten).

Jouw stelling wordt voor een groot deel weer gesterkt door het volgende:
- vooral- in Duitsland gebruikt men de (hoge) prijs als vergelijker voor kwaliteit. M.a.w. "...hoe duurder, hoe beter..." is in Duitsland een veel -onterecht- gehanteerde stelling. Een voorbeeld is de VW Passat. Zijn broer (Skoda Oktavia) kost in D veeeeel minder en is al diverse malen als "veel betere" Passat uit de tests gekomen (afwerking, extra's, etc.). Dan zou je denken dat mensen voor de Skode gaan. Helaas niet dus. Het is nog altijd heel moeilijk om in D die Skoda verkocht te krijgen.

MVG Louis