[WN] Western stalling stopt...wie weet een andere plek voor ons?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:06

tones

Re: Western stalling stopt...wie weet een andere plek voor o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:35

Als je het niet meer ziet zitten, kun je me altijd pb en, heb nog een hele grote stal vrij, helaas ( nog, ben er mee bezig) geen bak.

Die stal buiten vaasen is ook mooi, was eerder geloof ik een shire stoeterij, en ligt net bij afslag vaassen. 10 minuten rijden dus.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:02

Ja klopt, daar zat eerder Sherwood Shires... lekkere grote boxen dus en veel ruimte in de schuren...

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:04

Daar staat mijn instructrice ook met haar paarden en die is erg tevreden.
kost 150,-euro in de mnd incl uitmesten etc.
en inderdaad "tones"zei het al bij ons is ook nog een plekje vrij...

succes ermee in elk geval!

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:08

@francis: manege voorst lijkt mij persoonlijk niks. je paard mag maar 1 tot 2 uur per dag naar buiten en dit moet je dan ook nog eens geheel zelf regelen. heb toch liever dat mijn paard de hele dag in de wei kan rond huppelen

O'ja stal bruin in wilp achterhoek is ook mooi en de paarden worden goed verzorgd. er is daar ook 1 man die western rijd trouwens.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 23:40

Manege Voorst was ook maar zo een opmerking... weet niet hoe het er nu geregeld is.. ik heb er alleen m'n 'paardrij-roots' liggen... behoorde daar ooit tot het interieur. Ben er al eeuwen niet meer geweest, dus geen idee hoe 't er nu is.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:10

En bij Marlies in Otterloo?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 10:14

viewtopic.php?f=4&t=486856

Iemand hier die een stalnaam zocht en een stal gaat beginnen in Kootwijkerbroek. Misschien ook een optie? Nét iets dichterbij voor je dan Voorthuizen. Geen idee of ze ook pensionstalling wil aanbieden hoor...

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:50

Hoi,

misschien is Stroe wat voor je?
Wij krimpen in met de fokkerij en hebben daardoor weer een paar stallen vrij.
We hebben momenteel ook enkele veulens, jaarlingen en tweejarige lopen, bijna alles is hier paint.
We mesten, voeren en ze gaan elke dag naar buiten, als je meer wilt weten moet je me maar pb-en.

Gr. Desiree

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:58

Desiree je hebt pb...
Stroe is soweiso de limit en waarschijnlijk al te ver. kootwijkerbroek gaat dus al niet, Otterlo ook niet. Bovendien heb ik daar een jaar gestaan...ik ken het daar dus en zou niet terug willen voor mijn paardjes. Ik vond het er gezellig, maar mijn paardjes zijn beter af met meer weidegang.

Die stal daar bij Vaasen, is dat die uit de link? Misschien gaan we daar ook maar eens kijken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:04

Stal bij Bussloo heeft misschien 1 stal vrij, [naam] is daar niet welkom en mijn stalgenoten dus ook niet.

Branco kun je me misschien het telnr van de stal in Wilp pm-en?

Trouwens onwijs bedankt voor alle hulp!!! Echt zo fijn!!! Het is gewoon echt moeilijk om iets geschikts te vinden!

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:36

he jess
Zo verschrikkelijk balen he we stonden ideaal en ze werden zo super goed verzorgd..nu merk je inderdaad heel erg hoe goed plekje we hadden!
hopen dat we een plekje vinden voor onze lieve knollies!
ik ben al druk aan het zoeken, al heb ik het idee dat het nog niet echt opschiet..ik heb wat namen opgeschreven via internetadvertenties en zal die vanavond even aan je doormailen..
super dat iedereen hier zo meeleeft en meedenkt! bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:13

@Branco, jou instructrice, is dat een westernruiter?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:32

Laat maar, vast niet, ik zag al dat jij Engels rijdt...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:52

skippy1 schreef:
Die stal daar bij Vaasen, is dat die uit de link? Misschien gaan we daar ook maar eens kijken!

'k Heb je twee links naar stallen vlak bij Vaassen/A50 gegeven...

Deze, waar Sherwood shires gezeten heeft, direct aan de A50

en deze, tussen Terwolde en de A50

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:00

Klopt! Heb de links al uitgeplozen en gemaild voor meer info, bovenstaande vraag was naar aanleiding van een berichtje van Branco. Echt fijn alle hulp. ik heb zojuist de Bruin in Wilp aan de lijn gehad. Klonk erg goed, hij belt me strakjes terug om te kijken wat hij voor me kan betekenen...
Pfff...wordt er echt moe van, ik ga zo maar even mn paarden knuffelen... ik probeer zo hard te zoeken, maar het lijkt wel of niets geschikt is of plek heeft...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:27

Ja, 't is echt moeilijk, vooral als je't toch een beetje wilt zoals je gewend bent... zoveel mensen, zoveel manieren van paarden houden en't past lang niet altijd bij je eigen manier/opvatting... Ben zelf ook aan't zoeken geweest, omdat ik Dot eigenlijk wel graag ergens zou willen hebben waar ik normaal in een bak kan rijden, maar hier in de omgeving is het helemaal lastig... of 't is niet zoals ik 't zou willen, óf ik kan het niet betalen... Ik wil bijv. percé m'n eigen voer voeren (ben niet voor niets een jaar aan't zoeken geweest naar het 'perfecte' voer voor mij en Dot), ik wil dat ze minimaal 3 keer per dag gevoerd worden, liefst vaker én ik wil dat ze elke dag naar buiten gaat en dan ook wel langer dan 2 uurtjes... in princiepe gewoon de hele dag... Blijkbaar zijn dat nogal hoge eisen...

Die bij Bussloo stond wel vrij bovenaan m'n lijstje voor als ik weer in Twello kan gaan wonen, mits het daar dus aan m'n 'eisen' voldoet... die aan de A50 lijkt me ook nog wel wat...
Ben wel benieuwd wat je van die stallen vind, hoe het er aan toe gaat daar en waar je uiteindelijk terecht komt.
In ieder geval veel succes en houd ons op de hoogte. Als ik nog iets tegen kom hoor je dat uiteraard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:42

Die stal "BuitenVaassen" Bij Vaassen heeft nog 2 plekken die zijn al door een stalgenoot van mij min of meer gereserveerd voor een andere stalgenoot. Bovendien begreep ik dat daar geen hengsten mogen staan, dus ook geen [naam]. Die bij Bussloo had dus niet genoeg plek en ook niets voor [naam].
Ik heb gebeld met de Bruin in Wilp, hij belt me als het goed is nog terug, hij zou eens kijken wat hij voor Nanda en mij kan betekenen en hij wist misschien nog wel iets... 205 euro in de maand en met binnenbak...wie weet... Ik zoek nu overigens nog maar voor mijn paint merrie en veulen en voor Nanda's arabische hengst en merrie...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:12

Ja, zit je ook nog es mee natuurlijk, dat ze geen hengsten op stal willen... Weet hier tussen Lunteren en Barneveld nog wel een stal waar hengsten wel welkom zijn, ook maar 175 euro ofzo, maar ja... da's dus te ver weg... vind ik voor mezelf al te ver, anders had ik Dot daar ook wel neer gezet.
En ja, als je toch moet verkassen en je hebt de mogelijkheid ergens met een binnenbak te komen, dan is dat natuurlijk wel helemaal ideaal.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:24

JA en wie weet joh...mocht je naar Twello komen en wij staan daar in de buurt...worden we misschien wel stalgenoten...haha

Ach ja...eerst maar eens iets vinden...

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:34

Gezellie... weet ik in ieder geval zeker dat er ook western gereden kan/mag worden.
Ben wel benieuwd waar dat andere adres is waar die de Bruin nog me gaat komen...

Syrianda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:11

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:09

Die stal bij Bussloo ziet er in ieder geval geweldig uit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:57

Die heeft geen plek voor ons... de Bruin wordt ook niets... niets word iets...help! Ik zie het zo langzamerhand niet meer zo zitten...er is gewoon niets!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 16:34

En de Veluwe Ranch kon niet permanent? Da's op zich ook een mooie plek...

Ik blijf voor je denken en rondkijken... Hoe zit het met Kootwijk... is dat te doen?