Bij mijn paard kwamen de zweren inderdaad ook 'van binnen uit'. Ze zaten ook altijd heel hoog, dus uitsnijden was meestal bijna of helemaal niet te doen. Met de moed der wanhoop ben ik dus maar in de homeopatie gaan zoeken, omdat ik daar zowiezo al veel gebruik van maak en goede resultaten mee heb. Via een gewone homeopatische arts ben ik toen aan een middel gekomen dat hier in Nederland niet te krijgen was (is een middel wat zo zelden gebruikt wordt dat meeste groothandels het niet voeren) en een groothandel in Nederland het voor me via een bedrijf in België heeft besteld. Dit middel (Tarentula Cubensis D30) in combinatie met Silicea zorgde er voor dat de hoefzweer binnen 3 dagen verdwenen was. Je geeft het dan nog wel een paar dagen door, en dan nog een week een hogere frequentie alleen Silicea en daarna weer terug naar de dagelijkse onderhoudsdosis Silicea (1 of 2 tabletjes per dag).
Ze heeft sinds ik het met homeopatie oploste nog 2 keer een hoefzweer gehad en daarna nooit meer.. het lichaam heeft het met behulp van de homeopatie dus ook 'van binnen uit' opgelost.
Haar dochter kreeg als jaarling ook een hoefzweer (erfelijk?.. veulen stond gewoon alleen in wei/paddock, verder niet) en heb ik toen op dezelfde manier behandeld... binnen 2 dagen de warmte uit de hoef en daarna nooit meer een probleem gehad... wel ruim een jaar nog op Silicea gehad en nu heeft ze de meest perfecte hoeven die je je maar kunt wensen.
En wat de discussie over bekappen betreft....voor jou is dit de manier en dus heb jij alle recht om dat uit te dragen. Hier bij Western respecteren we (over het algemeen) elkaars mening. Uiteraard is een mening heel persoonlijk en dus geen vaststaand feit. Zolang iedereen dat voor ogen houdt hoeft een 'discussie' dus zeker geen 'ruzie' zijn en ben je vrij je mening te uiten zonder je daar voor te hoeven verontschuldigen. (maar da's dus weer mijn mening
)