[WN] met bosal rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:35

Vind een bosal best fijn rijden mits het paard ook goed op beenhulpen te sturen is. Een touwhalster vind ik net weer iets makkelijker kwa sturen op een paard die het nog niet helemaal goed door heb.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:37

Ik zou dan dus gewoon voorlopig niet starten... Dot moet waarschijnlijk ook direct op 1 hand als ik wedstrijden ga rijden, want volgend jaar zijn we er nog niet klaar voor. Ik start pas als ze écht klaar is en als dat pas in de senior class is, het zei zo... dan maar geen junior starten.
Je kunt ook overwegen om 'buiten mededinging te starten, ik weet niet of dat nog kan/mag, maar dat heb ik in't verleden met Fly wel gedaan... Puur voor de 'training' in de beginners mee gereden, maar buiten mededinging.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:39

Dat heten tegenwoordig 'oefenwedstrijden'
"Buiten mededinging" starten mag niet meer.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:43

Tja... is ook al een aantal jaartjes geleden... ben absoluut niet meer op de hoogte met de gang van zaken bij de WRAN.

spatter

Re: met bosal rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:53

junior en senior kom ik nooit op wedstrijden tegen!

ik start mijn paard nu gewoon ook al is hij nog niet klaar voor de amateur klasse
wedstrijdervaring is ook belangrijk en vooral de lol van mee gaan en iets meemaken
de classering intresseert mij niet(hoewel het leuk is als hij het goed doet natuurlijk)
trail bijvoorbeeld kan ik thuis toch moeilijk oefenen(mijn brug doet hij wel maar die op de wedstrijd is eng)
volgend jaar mag ik hem nog op 2 handen rijden en dan moet ik dus zien hoe ver ik ben met hem

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:33

Ik heb het ook over rassenshows hoor... ik rijd geen WRAN, alleen APHA-shows. Bij rassenshows rijd je een juniorpaard (tot en met 5 jaar) op twee handen en snaffel of bosal, 6 jaar en ouder is senior en moet op stang en 1 hand. De Open klasses zijn dus onderverdeeld in Open Junior en Open Senior, bij de Amateur klasses gaan junior en seniorpaarden bij elkaar in.