[WN] Ik wil misschien overstappen op western!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:53

Ik rijd nooit met stretch broeken en opstijgen lukt prima (ja ook op grote paarden!!! ) de wrangler 13mwz is voor mij de beste rijbroek, en laarzen.... ach dat kan je zo duur maken als je zelf wilt.

IceEva

Re: Ik wil misschien overstappen op western!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 17:50

Piggeljay: Ken je JP dan? Het paardje waar ik op reed Misty heet ze was inderdaad nogal sloom. maar ik vond het toche erg leuk.

Adrienne: Bedankt hoor, schrik er inderdaad een beetje van.

De rest ook wel bedankt.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 14:12

haj haj ik kan als ik wil ook western gaan rijden opeen 4,5 jarige quarter, ik heb al vrij veel van western gezien(op verschillende wedstrijden) als groom van dat paardje maar de eigenaar heeft niet zo veel tijd meer en vroeg of ik hem vrijwel elkedag zou willen gaan rijden.. Ik vind het zelf ook heel leuk om western te gaan leren, (ik heb vroeger vooral veel dressuur gereden, en ben nu verslaafd aan springen dat gaat egt super met me paardje) maar ik wil ook wel relaxed iets anders der weer bij.. gewoon lekker relaxed rijden door het bos en af en toe andere dingen.. maar is er eigenlijk veel verschil tussen de dressuur en het western.. ik bedoel qua hulpen enzz... doeje andere dingen om je paard rond te laten lopen.. en is het lastig om zo ff te leren? ik ga zaterdag voor het eerst op het paard zitten en heb er erg veel zin in! hoop dat jullie me wat antoorden kunnen geven!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 17:19

leuk zeg!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:19

ik wil de lol van de TS meteen naar d'r hoofd gooien dat met sporen rijden zo vreselijk is niet bederven ofzo, maar ik reed mijn eerste westernles ook met sporen, en nee ik kreeg geen les van een beginneling of van iemand die niet wist waar die mee bezig was.
ik heb les gekregen van iemand die in de western al bijhoorlijk wat prijzen en bekers binnen heeft gesleept, zowel in binnen als buiten land (ga geen namen noemen).

Zo erg is het dus niet om met sporen te rijden je eerste les, als je maar goede instructies krijgt!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 03:47

Een eerste western les hoor je niet met sporen te rijden is mijn menning

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 08:04

Ik wist niet beter hoor, en de Quarter waar ik op zat is niet zo voorwaarts dus.
En bij Engels rijd ik ook met sporen, en ik weet precies hoe ik er mee om moet gaan.
Maar ik stap toch niet over...
en dit is een oud topic dus graag slotje!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:27

Doe nou maar gewoon die sporen om............................., kan je altijd nog je pizza mee snijden na je training.

Ook heb ik bij sommige paarden gezien dat je daarmee zelf het leer voor je zadeltassen uit de zijkant van je paard kan halen. (Navraag bij de fokker leerde mij dat het kwam van prikkeldraad waarmee het weiland was afgezet; die was goed bezig!)

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:43

Ik gebruik mijn sporen niet om een pizza te snijden, want zou scherp zijn mijn wieletjes niet.

Nina_Chicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:50

Hmmz ik heb veel gehoord van JP Koopman en het lijkt me dat hij toch wel degelijk weet wat hij doet. Er zal vast wel een goede reden zijn geweest dat Kimmy met sporen heeft gereden.

Wat heb je nodig? Een goede instructeur, veel zin en een paard

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:27

kleine toevoeging; de ts zegt eerst dat ze engels nooit met sporen rijdt en later schrijft ze dat ze engels altijd met sporen rijdt....

Hmmmm.... snap je het nog?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:56

Euh nee