[SGW] Welk (spring)zadel geschikt voor de cross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Welk (spring)zadel geschikt voor de cross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:39

Dit is het zadel dat ik te koop heb. Het is een Prestige, zeer goede staat. Heb de maten even bekeken en die zijn 18 inch (geen idee hoe ik aan 17 kom, denk omdat ik normaal gesproken altijd 17 heb) en 33 boommaat. Een vlak zadel, maar wel lekker zacht.
De mijne is zwart.....als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel, zal em ook eens bij Eenmaal/andermaal zetten.

Afbeelding

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:13

Dat is een heel mooi zadel Marieke. Maar volgens mij heeft Online boommaat 29, of zijn de maten bij springzadels anders dan bij dressuurzadel?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:40

29? dat lijkt me wel heel klein....of ik heb me vergist met die 33. Ik dacht dat 31 small was, 32 medium en 33 breed....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 09:40

Ja, de zadelmaker twijfelde toen nog tussen 29 en 30. De schoft van Online is heel smal. Hij heeft ook een bijna onmogelijke opgave. Het zadel moet nl. ook nog op Ienie kunnen liggen. Die heeft een hele gemakkelijke rug en ook een normale schoft.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:09

Ik heb zelf een Passier pegasus.
Dit is het nieuwste zadel van passier. Het is echt een super zadel. Heeft niet al te lange zweetbladen, wat ook weer fijn is voor in de cross.
Daarnaast past passier eigenl;ijk op alle paarden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:58

hey
ikzelf heb geen springzadel (hopelijk binnenkort) maar ik wou even reageren op die boommaten.
Mijn paard is 1m65 hoog, (of laag) en die heeft boommaat 31. Dus als je paard een zeer smalle schoft heeft, kan je misschien idd wel uitkomen op 29!
xxx

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:50

Ik rijd met een Forestier en een Devoucoux cross zadel, allebei zijn van kalfsleer gemaakt. Kan ze allebei erg aanraden. De Forestier heeft een iets vlakkere zit als de Devoucoux.
Gr. Suzanne

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 12:10

Ik ben inmiddels voorzien van een Stubben Roxane. Het enige zadel dat paste.
Heeft geen supervlakke zit, maar dat is op Online ook niet mogelijk, vanwege de aparte schoft, en de hoge keilkussens.

AL_A

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:53

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:00

Scum ,
ik heb een ook een roxanne op een van mijn paarden, dat is echt een fijn cross zadel!! Maar dat zal je vast wel gaan merken in de cross
Hoe is het met online? Ik heb jullie al lang niet meer gezien?
Ik had op Prodeo, ook paard met hele moeilijke rug, hogeschoft, een prestige sydney. En op martino, die ook een hoge schoft heeft, ligt een prestige michel roberts!! Dat zijn ook hele fijne crosszadels!!
gr margo

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:07

Hoi Margo,

Online mag weer springen en crossen. Hij start in Chaam B HC. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat.

Ik hoop inderdaad dat het een fijn crosszadel is. De Prestige daar heb ik het ook met de verkoper over gehad, maar dat ging echt niet op Online.

We zien mekaar vast wel in Wanroy

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:44

Oo super dat online weer mee mag!! Heb hem wel een beetje gemist op de wedstrijden hoor!
Ik zie jullie in Wanroij

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:43

ik heb een spalding Event(ing) zadel, ideaal en superzacht. Toppasvorm, superleer! Kun je in Engeland kopen maar het is niet goedkoop. Kn kwaliteit en leer. Echt heel fijn zadel! Diepe zit, SUPERzachte kniewrongen, wil echt nooit meer wat anders.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 08:36

Alexandra, die zadels heb ik wel is gezien, maar wat ik zo super jammer vindt aan de spalding event zadels is de diepe zit.
Met dressuur is het heerlijk, een diepe zit. Maar met springen en cross vind ik het echt een ramp. Goede steun bij de benen is heel fijn, maar ik wil altijd wel lekker 'los zitten' als je snapt wat ik bedoel.

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:51

ik ga waarschijnlijk voor een nieuw dressuur en oor een spring/eventing zadel kijken, het dressuur word een prestige leonardo, en het spring/eventing word een prestige eventing! hele fijne zadels!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:09

Het jammere van prestige vind ik vaak alleen dat je er zo 'op' zit. En als je dan bijvoorbeeld passier hebt, dan heb je een hele flexibele boom en maak veel meer contact met heet paard. Het enige nadeel van passier is de prijs. Voor een goede ben je gouw toch wel 2500 euro of meer kwijt.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:35

Ik heb atlijd met stuben zadels gecrosst, fijne zadels

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:38

Ik ben ook van de 'zo min mogelijk ertussen', ik heb een pessoa.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:53

Ik heb een BR Jos Lansink.
Vind het wel een fijn zadel
Alleen ligt het niet echt geweldig op Sam, maar had hem ook voor m'n E-pony gekocht. Met een bontje eronder ligt het gelukkig wel mooi
Maar m'n Kieffer Garmisch (vzh, richting springen) zit ook wel erg lekker, en bevalt ook wel goed in de cross! Past echt op heel veel verschillende ruggetjes!!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:02

ik heb mijn ponys ook gereden op br jos lansink, maar vorig jaar verkocht omdat het op mijn paarden (met veel schoft) niet pasten. De pasvorm is niet geweldig, maar ze rijden super.
Dat nieuwe paard wat ik er nu bijrijdt heeft ookzo'n zadel.

Zelf houd ik het bij de prestige zadels vind ik helemaal geweldig!

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:43

Rijd sinds kort met een Jaguar springzadel en moet zeggen dat, dat goed bevalt. Reed hiervoor met een Wintec VZH, omdat mijn studentenbudget geen lederen zadel toestond. Vond die Wintec eigenlijk ook wel lekker rijden maar wilde een lederen zadel.
De kniewrongen zijn erg lekker en het zadel zit erg zacht. Ik ben er blij mee.