[WN] gratis Les WSW 11 december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:52

Klaas: sterkte!

WSW: Super dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben en dat je de vooroordelen de wereld uit hebt kunnen helpen. Gaan de deelnemers van gisteren nu nog even een pittige brief richting Bit schrijven?

Klaasje

Re: gratis Les WSW 11 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:02

Bedankt Daan en Sonja

@ Sonja; Nog niet eens zo'n gek idee !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:46

Zomaar een klein tipje....

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:59

nou dat is niet zo'n raar idee hoor, als er vanuit de WSW belangstelling voor is wil ik wel een pittige brief schrijven. Diana als je het nodig vind hoor ik het wel!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:55

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Ik had het alleen aannemelijker gevonden als iemand die totaal nog nooit bij WSW is geweest over een half jaar/ drie kwart jaar een soort Bit test had gedaan en dan met deze positieve berichten was terug gekomen. Nu is immers van te voren bekend waar op gelet gaat worden en hoe mensen vinden dat de lessen in elkaar horen te zitten, dus daar kan mooi op ingesprongen worden. Maar een tweede soort Bit-test zal er niet in zitten verwacht ik Maar nogmaals fijn voor WSW zulke positieve reacties te krijgen.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:59

Bit komt af en toe terug bij maneges waar de eerste test niet zo goed is uitgevallen dus wie weet....

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:11

Jolande schreef:
Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Ik had het alleen aannemelijker gevonden als iemand die totaal nog nooit bij WSW is geweest over een half jaar/ drie kwart jaar een soort Bit test had gedaan en dan met deze positieve berichten was terug gekomen. .

Zoals ik heb begrepen waren er nu ook mensen bij die nog nooit op WSW waren geweest. Ook mensen die wel lezen op bokt, maar niet schrijven.
Dus daar zul je hier ook geen reactie van terugvinden.
Maar als je een keer in het noorden bent, kun je zelf natuurlijk altijd een kijkje gaan nemen en hier verslag uitbrengen!
Is misschien nog wel geloofwaardiger dan een Bit test.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:16

het is niet snel goed of wel , ik kan je wel zeggen dat ik behoorlijk kritisch ben, en niet snel onder de indruk van iemand ben, sterker ik kan zelfs erg vervelend zijn als ik iets zie wat mij niet bevalt en ben dan ook niet bang om naar de redenatie achter iets te vragen. Je zegt nu tegen mij dat ik niet onbevooroordeeld dan kijken en voelen hoe een paard is getraind en daar ging het om want je kan wel vertellen wat iemand moet doen maar als het paard niet getraind is daarop zal het niet reageren. met andere woorden als een paard regelmatig blootgesteld wordt aan zagende handelingen in zijn mond vertoond hij een bepaald gedrag, wat je als trainer niet oplost in de tijd dat het topic hier starte en de afspraak van afgelopen zondag. Daar ging het commentaar van Bit over en dat heb ik geprobeerd te voelen bij het paard wat ik kon berijden. Ik kan je alleen maar vertellen dat het paard wat ik bereed genoeg had aan een lichte kneep van mijn hand in de teugel, en dat nog aleen als IK mijn gewicht niet goed gebruikte. Ik ben nog nooit bij WSW geweest ik ken ze niet eens van gezicht ik heb ze nooit gesproken, alleen sommige paarden komen me bekend voor en dan nog niet eens in negatieve zin.
Het zou eerlijker van je zijn om zelf eens een les te gaan nemen voordat je iemand anders er van beticht vooringenomen te zijn.
Laatst bijgewerkt door djmaris op 13-12-05 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:17

Jannie schreef:
Maar als je een keer in het noorden bent, kun je zelf natuurlijk altijd een kijkje gaan nemen en hier verslag uitbrengen!

Daar heb je gelijk in, als ik een keer in de buurt ben zal ik het zeker doen

Citaat:
Het zou eerlijker van je zijn om zelf eens een les te gaan nemen voordat je iemand anders er van beticht vooringenomen te zijn.

Dat was zeer zeker niet mijn bedoeling, dus als ik je beledigd heb, dan sorrie.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:23

ok excuus aanvaardt

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:28

Ik had best veel te melden bij dat vorige onderwerp omdat ik geen recht door zee ja of nee kreeg. Maar ben niet uitgenodigt om te komen rijden.
Het zal wel vergeten werk zijn geweest

Maar fijn dat er tevreden reacties zijn nu.
Vond ondanks de ruk en pluk werk opmerking een 4 voor instruktie wel een beetje erg negatief van de kant van Bit. Een 6 - met een opmerking was ook goed geweest toch?

Het artikel had nog al wat impact want het ging zelfs rond onder de dressuur ruiters bij mij op stal en die zijn niet snel onder de indruk.

Maar het hele relaas is wel iets om in de gaten te houden, WSW.
Een "ruk en pluk" reputatie ben je niet zo maar weer kwijt in deze wereld van de heilige boontjes, helaas

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 13:41

Ik had best veel te melden bij dat vorige onderwerp omdat ik geen recht door zee ja of nee kreeg. Maar ben niet uitgenodigt om te komen rijden.
Het zal wel vergeten werk zijn geweest

Beste Adrienne, ik heb niemand persoonlijk uitgenodigd! Iedereen was uitgenodigd! Diegene die zich hebben gemeld zijn ook gekomen. Ik heb zelf dit topic gestart vorige week, om aan te geven hoe laat de les zou beginnen.

Jammer dat je dit ontgaan is.
Je kunt altijd langskomen, dus kom een keer kijken hier!

Ina:
Je mag van mij een reactie sturen naar het bit.
Heb ik zelf ook gedaan en is geplaatst in het Bit van deze maand.
Er zijn nog een aantal van onze leerlingen behoorlijk neidig over het artikel en zij hebben ook een reactie gestuurd. Ik weet niet wanneer deze geplaatst gaan worden, en OF ze wel geplaatst worden.
De meesten van onze leerlingen zijn erg nuchter en vinden het artikel gewoon "onzin" en maken zich er absoluut niet verder druk om.
Ik maak mij nooit ergens druk om ( Dit is een sarcastische opmerking, totaal overbodig denk ik), dus vind ik alles wel best.
groetjes,
Diana

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:14

diana, en het is ook nog zo van als jullie dat hadden gedaan dat ruk werk dan hadden jullie allang geen klanten meer gehad.
zo denk ik er ook nog over.
ik heb een keer in het verleden bij jullie gereden en heb niks verkeert geconstateerd.
groetjes, marchien

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:40

Ik krijg op mijn dressuurstal ook vaak de opmerking dat westernruiters 'rukken en plukken'. Blijkbaar ziet het er in de ogen van dressuurruiters al snel zo uit. Zij kennen het principe 'vragen-los-vragen-los' niet; zij houden gewoon altijd vast.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:35

Citaat:
Ik krijg op mijn dressuurstal ook vaak de opmerking dat westernruiters 'rukken en plukken'. Blijkbaar ziet het er in de ogen van dressuurruiters al snel zo uit. Zij kennen het principe 'vragen-los-vragen-los' niet; zij houden gewoon altijd vast.

Hmmm, daar kan ik me toch niet helemaal in vinden. Ik zie net vrij vaak dressuurruiters/springruiters naar de 'ruk en pluk' methode grijpen om hun paard naar beneden te krijgen. Inderdaad er zijn helaas ook bepaalde westernruiters die dit doen (en dan doel ik niet op WSW ), maar om nou te zeggen dat het typisch iets westernigs is, nee dit komt helaas ook in alle takken van de paardensport voor. En jazeker ook wij westernruiters kennen het principe 'vragen los vragen los' met beide handen evenveel druk, dus ik denk dat je niet helemaal goed geinformeerd bent.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:42

marchien schreef:
diana, en het is ook nog zo van als jullie dat hadden gedaan dat ruk werk dan hadden jullie allang geen klanten meer gehad.

Nou dat ben ik niet met je eens. Als dat principe zo zou werken dan kan ik nog wel wat stalnamen opnoemen die geen klant meer over zouden moeten hebben...
(dan heb ik het niet over WSW want die ken ik niet, maar ik kom/kwam uit het Westen van het land dus dan weet je genoeg denk ik...)

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:06

je kan anders een hele harde ruk beweging met je arm en hand maken die nooit de mond bereikt, maar er erg heftig uitziet

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:08

Jolande schreef:
Citaat:

Hmmm, daar kan ik me toch niet helemaal in vinden. Ik zie net vrij vaak dressuurruiters/springruiters naar de 'ruk en pluk' methode grijpen om hun paard naar beneden te krijgen. Inderdaad er zijn helaas ook bepaalde westernruiters die dit doen (en dan doel ik niet op WSW ), maar om nou te zeggen dat het typisch iets westernigs is, nee dit komt helaas ook in alle takken van de paardensport voor. En jazeker ook wij westernruiters kennen het principe 'vragen los vragen los' met beide handen evenveel druk, dus ik denk dat je niet helemaal goed geinformeerd bent.

Volgens mij begrijp je mij niet helemaal Jolande. Ik ben westernruiter. Ik zeg alleen dat ik op mijn stal met voornamelijk dressuurruiters vaak de opmerking krijg dat westernruiters veel 'rukken en plukken'. Dat probeerde ik te verklaren met het idee dat zij het principe 'vragen-los' niet kennen en gewoon altijd vasthouden, waar naar mijn mening net zo veel op aan te merken is als op rukken en plukken.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:12

o helep niet schreeuwen allemaal hoor ik wil geen harde klappen in de mond, begrijp me goed het werkt niet (schade en schande en wijs en zo) maar als ik mijn doorgewinterde heks vraag en geen reaktie ontvang vind ik een bumpje in de mondhoek vele malen vriendelijker als een zich opbouwende trekkracht op de lagen van de mond, dat verschil van mening zal wel blijven bestaan denk ik .

LindyH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:24

Volgens mij is er helemaal geen veschil van mening, niet hier tenminste.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:31

Ik denk dat het handig is om ruk en pluk werk te verklaren, wanneer en hoe en waarom. Ik denk dat het het meest met onmacht te maken heeft

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:37

Ik ben ook wezen rijden en vond het harstikke leuk en ben er weer mee geconfronteerd dat ik te veel mijn handen wil gebruiken. Dit heb ik geleerd in 10 jaar engels rijden. Ben blij dat de instructeurs bij WSW er me op wijzen, maar me niet van mijn paard slaan Van zelf fouten maken leer ik het meest, jammer genoeg zal ik nog een paar lessen nodig hebben om mijn nare gewoonte af te leren. Al hoewel ik die lessen wel leuk vind...