[WN] lets get ready to rumble

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: lets get ready to rumble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:58

Waar is de TS eigenlijk gebleven

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 12:31

Ik ben gewoon hier
Maar waarom vraag je dat?? moet ik als TS ,terwijl ik mijn mening duidelijk heb opgeschreven,me inmengen in de discussie??

Wie het zich aantrekt doet dat maar en de rest trekt zijn plan eveneens

Mijn mening is duidelijk en blijkbaar zijn meer mensen de mening toegedaan.
Alleen is de interpretatie van mijn mening niet altijd correct

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:34

Joh, als je zelf je eigen mening maar snapt, toch?

(en dan een topic 'lets get ready to rumble' noemen, terwijl je blijkbaar helemaal niet wil rumblen.. Of ja, eigenlijk wel, gewoon een relletje starten en je er dan met een vage reply uit terugtrekken..

je hebt wel gelijk hoor, zelfs via een medium als bokt leer je de mensen kennen

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:35

Amen Cer!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 12:43

Ff een dart wedstrijd voor de geest halen

Gedaan???

Dan hoor je iemand roepen

*Lets get ready to rumble*

Wie doet dat!!!! een van de spelers???? nee de omroeper doet dat.Hoevaak grijpt hij in???? nooit.

Wil je dat ik ga uitleggen hoe ik het bedoel en antwoorden die mijns inziens niet stroken met mijn interpretatie ga voorzien van reply om iemand te laten inzien dat ik het zo niet bedoel??

Waarom, iedereen heeft zijn eigen waarheid en dat moet jij toch zeker begrijpen

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:49

Blaze, ik vind t allemaal goed hoor.... wat jij wil.
Een vergelijking met darts.. why not?

De topics die opbouwend bedoelt zijn, liggen mij beter. Daar heb je tenminste wat aan. Hier heb je weinig aan... je maakt je punt, and that's it. Leuk..

Ook wel fijn hoor, posts waar je gewoon verder niet over na hoeft te denken Die lees je en dan denk je...ja.. niks eigenlijk... En vooral niet om uitleg vragen, dus laat maar... Maakt inderdaad een stuk makkelijker!! Thanks!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 13:03

Kom nou Cer,mijn topic behoeft geen uitleg.
Het staat er duidelijk ,ik (en velen met mij) vinden bepaalde mensen hypocriet.

Het gaat mij helemaal niet om Marieke of om het feit dat paarden vroeg worden ingereden.

Ik veroordeel niemand die een paard te vroeg inrijd.Ik zet mijn vraagtekens erbij voor wat betreft Nederland.En waarschijnlijk zou ik het niet meer doen.
Maar heb div. dvd's van Flarida (ja hij heet Flarida en niet Florida) en ga een clinic volgen van Ruben.(beide futurity ruiters)
Ik ben op zijn tijd hard voor de paarden die ik rij.(hard maar niet oneerlijk)
Vind de runs bij een futurity vaak super om te zien.
Realiseer me heel goed dat ze pas 2 waren toen men is begonnen met rijden.(echt rijden)

Dit alles vind ik prima ,ik kan er niets aan veranderen en wil dat waarschijnlijk ook helemaal niet.

Ben anders gaan denken over rijden en trainen,maar niet zoals jij van het ene uiterste naar het andere.

Ik denk niet dat ik degene ben die vaag is

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:02

Blaze schreef:

En zo velen met je
Vreemd genoeg ben je wel in staat om mensen aan te vallen maar blijft het daar ook bij.... vraag me toch af wat de achterliggende gedachte hierin is
Of kun je het moeilijk verkroppen dat andere mensen andere ideeen hebben en dat net zoveel hout zaagt als je eigen stellingen?
Want iedereen heeft toch zijn eigen waarheid, nietwaar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:03

Toch lees ik verschil met je eerste post..
Daarin noem je het gros van bokt een stelletje hypocriete loosers, iedereen ligt te zeiken en te zaniken en dan lees je alleen maar gelukwensberichtjes..

Nu gaat het alleen nog maar over bepaalde mensen?

Citaat:
Kom nou Cer,mijn topic behoeft geen uitleg.

Je eerste post behoefte geen uitleg misschien. Vervolgens reageren mensen daarop (want dat wil je toch, je wilt toch even onder de aandacht brengen dat bepaalde mensen hypocriet zijn?
En de posts daarna behoeven misschien uitleg? Maar dat doe je af met vage insinuaties...

Citaat:

Het staat er duidelijk ,ik (en velen met mij) vinden bepaalde mensen hypocriet.

Er stond inderdaad duidelijk dat iedereen hypocriet was ja, dit staat al een stuk genuanceerder...

Citaat:
Het gaat mij helemaal niet om Marieke of om het feit dat paarden vroeg worden ingereden.

Nee, het gaat erom dat Marieke een duidelijk standpunt heeft over hoe je met paarden omgaat, op het gebied van mishandelen qua rijden. En nu heeft ze een 3 jarige in een futurity lopen, en nu noem de mensen die haar succes wensen, hypocriet.
Ik kan wel een klein beetje begrijpend lezen hoor Alleen miste ik het raakvlak een beetje...

Citaat:
Ik veroordeel niemand die een paard te vroeg inrijd.

Nee dat doe JIJ inderdaad niet nee. Jij veroordeelt niemand.. toch?
Laat iedereen lekker zn gangetje gaan...
Ik veroordeel de mensen die een paard te jong inrijden, met daarbij een slap excuus... Althans, ik zeg wat ik ervan vindt. Is dat veroordelen?

Citaat:
Ik zet mijn vraagtekens erbij voor wat betreft Nederland.

Maar is dat niet wat de meesten doen?
Ik vind jonge paarden inrijden hier in Nederland nergens over gaan, er is hier geen noemenswaardige futurity.
En ik meen dat in de eerdere discussies dat ook het grootste punt was. Waarom in NL?
En dan mag je erbij zeggen dat je het voor Amerika ook wat overtrokken vindt, en je mag daar vragen over stellen, en zeggen wat je ervan vindt. Zo werkt dat...

Citaat:
Maar heb div. dvd's van Flarida (ja hij heet Flarida en niet Florida) en ga een clinic volgen van Ruben.(beide futurity ruiters)

ja, dus?
Dat doe ik dan weer niet... dat wil toch niet zeggen dat 1 van ons hypocriet is? Ik ben op zn hoogst wat overtrokken principieel...

Citaat:
Ik ben op zijn tijd hard voor de paarden die ik rij.(hard maar niet oneerlijk)

Dat vind jij, dat is jouw waarheid en dat geloof jij. Maar een ander kan daar weer heel anders over denken...

Citaat:
Ben anders gaan denken over rijden en trainen,maar niet zoals jij van het ene uiterste naar het andere.

Dit bijvoorbeeld. Dit klinkt erg denigrerend, alsof je het idioot vindt wat ik nu doe. Misschien bedoel je dat niet zo, maar ik kan niet om uitleg vragen, omdat je jezelf duidelijk genoeg vindt.
Waarom is wat ik doe en denk een uiterste? Het klinkt behoorlijk negatief. Juist daardoor blijft men doorgaan op een bepaalde manier. Het kan niet, het werkt niet, je bent een penny, ik wil het niet eens weten. Dat is toch bekrompen??

Citaat:

Ik, en meer mensen met mij, die denken dat niet, die vinden dat gewoon

Ik kan van mezelf alleen zeggen dat ik sta achter wat ik schrijf of zeg, en dat ik hoop daarin duidelijk te zijn (soms zelfs een beetje te). Misschien moeten meer mensen gewoon lekker duidelijk zijn. Dan valt er tenminste nog es wat te lezen, ipv dat je een whodunnit-vraagstuk op moet lossen.

Maar in ieder geval, laten we er geen persoonlijke vete van maken, daar boek je nooit vooruitgang mee. Het maakt mij ook steeds minder uit wat anderen met een paard doen..want sja, als het de rest ook niet intereseert, wat zou ik me druk maken. Ik rij niet eens meer... Dus ik ben wel aan het verhypocritiseren, zo je wilt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 16:48

vera schreef:

Vreemd genoeg ben je wel in staat om mensen aan te vallen maar blijft het daar ook bij.... vraag me toch af wat de achterliggende gedachte hierin is

Als mensen zich aangevallen voelen is dat hun probleem.
Ik vraag me dan af waarom voelt iemand zich aangevallen??

Of kun je het moeilijk verkroppen dat andere mensen andere ideeen hebben en dat net zoveel hout zaagt als je eigen stellingen?

Ik leer alleen van mensen die stellingen hebben die hout zaagt.
Ik leer en wil leren,pas het toe en ben blij als het bruikbaar blijkt.
Zo niet dan is het voor mij op dat moment niet bruikbaar,ik onthou het en wie weet ooit!

Want iedereen heeft toch zijn eigen waarheid, nietwaar

Juist en niemand heeft ongelijk

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:13

Blaze schreef:
Wat is het gros van de bokkers toch eigenlijk een hypocriet stelletje loosers.

Citaat:
Achter deze berichten zitten vaak mensen die in ander topics de trainers van 2 en 3 jarige paarden en hun eigenaren willen ophangen aan de hoogste boom.
Dat is voor mij hypocriet

Citaat:
Het gros van de mensen die in deze topics reageren maken zich zelf ook schuldig aan deze praktijken hetzij door onkunde hetzij door onvermogen.

Citaat:
Ik kan nog wel ff doorgaan met het noemen van zaken die onder het kopje *hypocriet zijn is in*vallen.

Citaat:

Ik vraag me dan af waarom voelt iemand zich aangevallen??

Gut, ik heb geeeen idee

Citaat:
Zo niet dan is het voor mij op dat moment niet bruikbaar,ik onthou het en wie weet ooit!

Et voila!
Wat is dan je probleem??
Waarom ga je dan als volwassen man een Penny-topic starten waarin je heel kinderachtig gaat wijzen naar anderen?? Omdat je daarmee wilt laten zien hoe recht door zee jij bent?
Knap hoor

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:15

Zat het met wijzen niet zo dat je met één vinger naar iemand anders wijst en met drie vingers naar jezelf

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 17:33

Heel knap van je Vera _/-o_
Wat wil je nu eigenlijk????
Moet ik zonder enige scrupules de namen noemen van een ieder waarvan ik vind dat ze behoorlijk hypocriet zijn.
Zal ik dan meteen uitleggen waarom ik dat denk??
Uitleggen wat ik gezien heb en meteen de verhalen die ik van andere mensen hoor vermelden??

Zodoende kan een ieder die dat wil zich *verdedigen*en meteen de aanval op mij openen.

Quoten uit een antwoord met dan een quote die totaal niets te maken heeft met de eerder quotes is mijns inziens ook niet erg *fair*.

Zeg het maar ik vind het prima,maar hou op met die zielige antwoorden waar ik wordt *gepakt* op het taalkundige verschil tussen *velen* het gros* of iedereen.

Dus zeg het maar moet ik mijn topic belichten met mijn redenatie waarom sommigen*velen*het gros* iedereen* hypocriet is??

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:38

Van mij mag je bij mij uitleggen waarom ik hyprocriet ben. Ik heb een brede rug (al zou je dat niet zeggen) en ken mijn eigen plussen en minnen als geen ander.
Het dan (iig voor mij) duidelijk wat ik me wel en niet zou moeten aantrekken.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:49

Citaat:
Wat wil je nu eigenlijk????

Eeeuh, jij bent dit topic gestart dus wie de bal kaatst....

Citaat:
Moet ik zonder enige scrupules de namen noemen van een ieder waarvan ik vind dat ze behoorlijk hypocriet zijn.
Zal ik dan meteen uitleggen waarom ik dat denk??
Uitleggen wat ik gezien heb en meteen de verhalen die ik van andere mensen hoor vermelden??

Ik zie helemaal niet in waarom je daar zoveel genoegen in schept en waarom je die behoefte zo sterk hebt?
Ik weet niet of de mensen zitten te wachten op jouw namen en daarbij horende verhalen die je via via hebt te horen gekregen...

Ik wist niet dat ik je "taalkundig aan het pakken was" maar als je dat zo voelt; het spijt mij.

Maar nogmaals het ontgaat mij geheel wat voor behoefte je hiermee bevredigd en waarom je dit topic gestart bent.
Tot nu toe ben ik nog niet veel wijzer geworden van je antwoorden en vindt het inmiddels een beetje een vreemd topic geworden met een onduidelijk begin, midden en wat mij betreft nu een einde.

Het spijt mij oprecht als je persoonlijk bent aangevallen en je je onprettig voelt bij het resultaat wat het tot nu toe heeft opgeleverd.

Wat mij betreft heb ik nu het laatste getypt dus aan jou de eer om het topic tot een zinnig einde te leiden

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:00

Sugarmiss schreef:
Je hebt wel gelijk hoor Blaze.

Ondanks het commentaar wat we hadden op de Worldshow hebben we daar toch ook zitten kijken naar paarden die heus niet op hun derde pas beleerd waren.

Zoals je weet liggen onze denkwijzen vaak mijlen ver uit elkaar en dan ineens weer staan we op een lijn.
Zoals je weet heb ik altijd gezegt dat jouw wijsheid alleen uit boeken komt en daar denk ik niet veel anders over nu.
Wel heb ik geleert dat ook deze wijsheid niet te versmaden is.
Vind ik jouw hypocriet!!!

Als ik je bovenstaande quote moet geloven dan is er nog redding voor je
Heb je ook niet zien reageren met een positief antwoord in topics die indruisen tegen jouw principes.
ben er nog niet uit of ik de term hypocriet wil toepassen op je, je bent alleen lastig

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:09

vera schreef:

Ik zie helemaal niet in waarom je daar zoveel genoegen in schept en waarom je die behoefte zo sterk hebt?

Misschien om dezelfde rede dat jij je zo overtuigt bent dat het western alleen bestaat uit dierenbeulen en jij dat constant aan de kaak moet zetten

Ik weet niet of de mensen zitten te wachten op jouw namen en daarbij horende verhalen die je via via hebt te horen gekregen...

Niet via via ,zelf gezien en uit zeer betrouwbare bronnen.
Niet weer er iets van maken wat je beter uitkomt.

Ik wist niet dat ik je "taalkundig aan het pakken was" maar als je dat zo voelt; het spijt mij.

Die eer komt je niet toe

Maar nogmaals het ontgaat mij geheel wat voor behoefte je hiermee bevredigd en waarom je dit topic gestart bent.

In elk geval niet om de rede die jij je in je hoofd hebt gezet.

Tot nu toe ben ik nog niet veel wijzer geworden van je antwoorden en vindt het inmiddels een beetje een vreemd topic geworden met een onduidelijk begin, midden en wat mij betreft nu een einde.

Goh wat sta ik daar van te kijken

Het spijt mij oprecht als je persoonlijk bent aangevallen en je je onprettig voelt bij het resultaat wat het tot nu toe heeft opgeleverd.

Ook dit denk alleen jij

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:40

Nou wat zal ik eens zeggen....
Volgens mij heeft Marieke zich nooit uitgelaten over het jong inrijden van paarden. Wel over de wijze van rijden. Daar zit een verschil in. Maar ik kan me vergissen.

Ik heb niet gereageerd in het bewuste topic. Eigenlijk omdat ik na een aantal dagen kijken redelijk gruw van de worldshow. Een paar mooie dingen gezien, maar dat viel wat mij betreft echt in het niet bij niet meer lopende paarden, gevierendeelde kalfjes en andere onplezierige zaken. Ik ben blij in Nederland te wonen, want zo hoeft het van mij dus niet.

Ben ik daarom hypocriet? Nee dat denk ik niet. Ik reageer niet op ieder topic. Het heeft ook geen zin volgens mij om personen aan te vallen. Dat schiet niet op. Er zijn plenty topics te vinden waar ik redelijk onverbloemd schrijf wat ik vind. Dus ik voel me niet zo aangesproken eerlijk gezegd.

Ik vind het ook nogal wat om mensen hypocriet te noemen omdat ze wel of juist niet in een topic reageren. Van de meeste mensen hier op bokt is redelijk bekend waar ze staan qua principes. Dus ik snap dit topic niet zo goed. Maar het kan ook zijn dat dat komt omdat ik inmiddels sneeuwblind ben.

* zoekt sneeuwbrilletje *

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:10

Ik heb geen tijd gehad om alles te lezen omdat ik even snel mijn mail aan het checken ben en er weer vandoor gaat om naar de fairgrounds te gaan.

Wij hebben Star net gekocht en hem helemaal binnenste buiten gekeerd bij de keuring van $1000. Er was helemaal niks mis met Star, alles was perfect. (ook gechecked door een goede europese arts). Zo slecht is het voor Star dus niet geweest om jong ingereden te worden.
De ruiter Jason vanlandingham is echt super, heeft hart voor het paard. Komt bij Craig Johnson vandaan dus dat zegt al veel.

Ik heb wel weer de eerste dag meteen een smsje gestuurd naar Vera die luide;

O god, ik zit weer naar hele zielige paardjes te kijken. Ik ben hier niet voor gemaakt, ik kan daar niet tegen. Het gaat weer tot bloedens toe!

Waarop Vera antwoorde; ga weg daar, niet kijken. Ga pas weer kijken als Star aan het warm rijden is en hou alleen je ogen op hem.

Het blijft verschrikkelijk wat ruiters doen hier.
Todd Sommers zou echt opgesloten moeten worden als paarden mishandelaar, hij is echt verschrikkelijk.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:18

edit

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:06

Dat taalkundig 'pakken' was ik .. Het zegt veel over de lezer dat je het zo opvat. Ik doe nl niets anders dan herhalen wat eerder geschreven wordt.
Dat is niet 'taalkundig' pakken, dat is proberen duidelijkheid te krijgen.
Waarom? Omdat ik me ook aangesproken voel wanneer je de term 'ïedereen en allemaal' gebruikt. Bij 'bepaalde' is dat niet meer het geval. Overigens, bij 'constant' wordt het ook weer tricky...
Als ik me aangesproken voel over iets, waarvan ik denk dat het onterecht is, wil ik graag opheldering geven.
Daarom en daarom alleen stond het er, niet om iemand 'te pakken'. Maar uitleg vragen wordt weer als 'blond' bestempeld. Dus wat schiet je er dan mee op?? Ik ben altijd in voor een goeie rel, maar dan moet er wel gelijkwaardig gereld worden, uitdelen en incasseren.. anders is het no fun, en al helemaal doelloos.

Tot nu toe hebben een aantal rellen wel degelijk een doel gekregen. Is alleen maar goed. Dit onderwerp lijkt mij geen doel te hebben.
Maar dat verbaast jou natuurlijk niks...
Wel fijn, ik verbaas me namelijk nog regelmatig Aard van t beestje..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:15

Marieke schreef:
Ik heb wel weer de eerste dag meteen een smsje gestuurd naar Vera die luide;

O god, ik zit weer naar hele zielige paardjes te kijken. Ik ben hier niet voor gemaakt, ik kan daar niet tegen. Het gaat weer tot bloedens toe!

Waarop Vera antwoorde; ga weg daar, niet kijken. Ga pas weer kijken als Star aan het warm rijden is en hou alleen je ogen op hem.

Het blijft verschrikkelijk wat ruiters doen hier.
Todd Sommers zou echt opgesloten moeten worden als paarden mishandelaar, hij is echt verschrikkelijk.
Het gaat mij compleet boven de pet waarom je daar dan tóch deel van wilt uitmaken, Marieke Niet om l*llig te doen, ik snap het echt niet.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:58

Marieke schreef:
Wij hebben Star net gekocht en hem helemaal binnenste buiten gekeerd bij de keuring van $1000. Er was helemaal niks mis met Star, alles was perfect. (ook gechecked door een goede europese arts). Zo slecht is het voor Star dus niet geweest om jong ingereden te worden.
De ruiter Jason vanlandingham is echt super, heeft hart voor het paard. Komt bij Craig Johnson vandaan dus dat zegt al veel.

Hier schrik ik toch wel weer een beetje van.... Je weet toch niet hoe het er op lange termijn uitziet?
Wat mij vooral dwars zit met jong inrijden en futurity's lopen is ook het mentale. Daar kun je helaas geen foto's van maken.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:03

Er is al es eerder een paint geweest die door een nederlandse mevrouw was aangekocht, helemaal goedgekeurd, ondanks inrijden op jonge leeftijd.
Ik vraag me nu dus af, is jong inrijden erg? Gezien het plaatje wat SM wel es laat zien. Blijkbaar blijkt t niet uit de rontgenfoto's.. Daar verbaas ik mij over...

Verder, ja, dat mentale is een issue....

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:32

Cer schreef:
Er is al es eerder een paint geweest die door een nederlandse mevrouw was aangekocht, helemaal goedgekeurd, ondanks inrijden op jonge leeftijd.
Ik vraag me nu dus af, is jong inrijden erg? Gezien het plaatje wat SM wel es laat zien. Blijkbaar blijkt t niet uit de rontgenfoto's.. Daar verbaas ik mij over...

Verder, ja, dat mentale is een issue....
Cer, het doet mij altijd een beetje denken aan van die Sovjet-turnstertjes. They were also started early
Natuurlijk blaakten die van gezondheid toen als 14-jarigen wereld- of olympisch kampioen werden. Moet je de dames nu eens zien....

Natuurlijk zullen er nu mensen roepen dat je geen futuritypaarden met sportmensen[kinderen] mag vergelijken, maar zo'n fout gevoel heb ik er nou eenmaal bij.