[WN] jetalito jet set

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:38

Als je dat woord weg haalt wordt het er niet beter op.

Helaas zal die ongelukkige tragedie de hengst altijd wel blijven achtervolgen

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:40

Nee, dat woord moet juist niet weg. Ik snap niet dat zoiets zo'n pard moet blijven achtervolgen. Ik heb hem irl gezien en hij was niks anders dan gewoon, normaal, braaf.

dirkje

Re: jetalito jet set

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:17

myn nieuwsgierigheid is gewekt
vanwaar een killer-hengst?
er spookt me nu van alles door het hoofd!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:26

dirkje schreef:
myn nieuwsgierigheid is gewekt
vanwaar een killer-hengst?
er spookt me nu van alles door het hoofd!!
Als je z'n naam intypt op Google vind je op de nederlandstalige pagina's het oorspronkelijke stukje uit de Telegraaf en een een discussie op een ander forum over het werkelijke verhaal.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:28

In het kort:
De toenmalige eigenares van de hengst heeft bij het rijden een ongeluk gehad. Zij is waarschijnlijk van het paard gevallen en met haar hoofd op een steen terecht gekomen.
Toen men haar (dood) vond had het paard bloed aan zijn snuit.
De Telegraaf heeft er een heel verhaal omheen gebreid, maar waarschijnlijk heeft de hengst gewoon aan haar gesnuffeld terwijl ze daar lag.

Het gebeurde op zich is al triest genoeg, zonder dit ook nog eens de hengst jarenlang na te wijzen.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:34

jeetje....ben er stil van.

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:26

Het is inderdaad erg triest, maar omschreef het zo omdat ik niet zeker wist of dat deze hengst wel was.
Het woordje zogenaamd heb ik bewust erbij gezet.

Dit paard is al redelijk op leeftijd dan toch? of valt dat nog mee?
Wel een onwijs mooi dier, wel jammer van dat maanoog.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:29

Blauwe ogen zie je wel vaker bij Paints. Je moet er van houden idd.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:29

Jammer van een blauw oog? Waarom? Is bij de Paints heel normaal en soms zelfs graag gezien!

Sm was me al voor!

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:34

haha tja iets persoonlijks, ik zie liever een paint met 2 bruine ogen. Ik weet dat blauwe ogen iets rastypisch is, maar ik houd er niet zo van.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:36

Ik heb weer een onoverkomelijk probleem bij Paints; ik hou van veel wit, maar niet van blauwe ogen

Ik ken maar 1 paard die hele mooie maanogen had (imo is een maanoog iets anders als een blauw oog ) en dat was de ex-Criool van Kim.

sultje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 07:53

vrijdag ga ik heen om hem te bewonderen ik hou jullie op de hoogte! oja jeddah als die clinic komt laat je dat even weten (ps mocht je een leuke locatie zoeken in de westernsfeer wij hebben net een nieuwe kantine )

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:48

Jammer maar begrijpelijk dat het bij Jetalito steeds weer op dat voorval terug komt.
Dat een broodje aap verhaal is mag duidelijk zijn...
Het is een super lieve hengst. Je kan zo bij hem in de wei lopen, de stal in en aan zijn staart gaan hangen. Tis gewoon een scheet.
En ook nog met een imposant uiterlijk en een prachtig blauw oog!
Mag duidelijk zijn dat ik hem leuk vind
Ben ook zeer benieuwd naar mijn veulen (uiteraard!) Classy is een heel mooie gebouwde pik-zwarte, brede merrie met dikke kont. dusssss dat kan heel gaaf gaan worden.
Kan niet wachten! Nog ongeveer 4 maanden.......

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:06

Zo stond Jetalito mij ook bekend, jammer, maar ondanks dat blijf ik het echt een prachtige hengst vinden.

En blauwe ogen? Helemaal geweldig! En dan nog het liefst met dikke zwarte oogleden

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:17

Citaat:
En blauwe ogen? Helemaal geweldig! En dan nog het liefst met dikke zwarte oogleden

hahaha

The eye is the window to the mind......

met blauwe ogen blijft dat raam voor mij persoonlijk gesloten....
Een paard met 2 blauwe ogen vind ik minder persoonlijkheid hebben.

Maarja over smaak valt niet te twisten... (gelukkig maar... )

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:50

Zo jammer dat er weer oude koeien uit sloten gehaald moeten worden... Ik kende Larissa en Jetalito persoonlijk vanuit het wedstrijdcircuit van 'vroeger' en had altijd veel bewondering voor deze combinatie. Ze waren een team, Larissa kon lezen en schrijven met hem en als er 1 hengst braaf was, was hij het wel.

En om even terug te komen op het OLWS... ook Tobiano's kunnen het dragen, dus als je merrie drager blijkt te zijn, ALTIJD een geteste hengst gebruiken als je een Painthengst gebruikt.. (Ook een Quarterhengst kan het dragen, maar die kans is dusdanig klein dat testen achterwege kan blijven)
Mocht je (nog) niet volledig op de hoogte zijn met het OLWS, stuur me dan je e-mail maar even, dan stuur ik je een artikel met 't hele verhaal incl. adres van 't Van Haeringenlab waar je kunt laten testen.
Het verhaal staat (in't engels ) ook op http://www.lethalwhite.homestead.com/ en daar staat ook een - zei het onvolledige - lijst van Lethal White vrije hengsten in Europa.
(mocht men nog aanvullingen hebben voor deze lijst, dan hoor ik dat graag, maar alleen uit 1e hand, dus van de eigenaar zelf)

De site is verouderd en wordt hopelijk binnenkort verplaatst. E-mail adres onder de link klopt op dit moment niet, zal ik proberen te veranderen vandaag, dat moet zijn: francisdalebout@wanadoo.nl

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:04

cattle schreef:
Een paard met 2 blauwe ogen vind ik minder persoonlijkheid hebben.

Hmm, dan moet je eens kennis komen maken met mij Dotje... die heeft twee félblauwe ogen en méér dan genoeg persoonlijkheid én uitstraling, super-diva die ze is... en mensen die haar persoonlijk kennen zullen dat beamen...

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:08

Francis schreef:
Hmm, dan moet je eens kennis komen maken met mij Dotje... die heeft twee félblauwe ogen en méér dan genoeg persoonlijkheid én uitstraling, super-diva die ze is... en mensen die haar persoonlijk kennen zullen dat beamen...

Over Dot gesproken: Wordt 't niet weer eens tijd dat je een paar foto's van haar plaatst?
Laatste keer was al weer heeeeeeel lang geleden!

*excuses voor het ernstig off-topic struinen *

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:17

@Francis.. heb in je profiel gekeken.......

Prachtpaard... echt waar!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:02

Foto's van Dot zijn nu, áls ik ze al maak, allemaal behoorlijk 'in the rough'... ik show momenteel niet meer, rij nog steeds niet (allerlij omstandigheden , weekje op gezeten voor ze zo ziek werd en dat ging súper maar daarna niet meer) dus ze ziet er alles behalve 'diva-achtig' uit...
Ik zal vanavond even een fototje van afgelopen nazomer verkleinen en plaatsen.

Om even terug te komen op m'n site... ik heb geprobeerd naam en e-mail adres te vervangen, maar om één of andere rede 'pakt' ie het niet als ik het opsla... ga er vanavond even mee aan de slag en zal dan ook proberen de nederlandse text er bij op te krijgen... 'k heb maar twee pagina's daar, maar d'r staat nergens hoe lang die pagina's mogen zijn dus prop het wel onder de engelse text
Text kan dus ook in Word toegemailt worden voor degenen die daar belang bij hebben.

sultje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 15:00

nou ik ben geweest gisteren en in 1 woordFANTASTISCHEwat ja een impulsante hengst ongeloofelijk dus ja dit word de hengst voor mijn merrie

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:09

Maar wel je merrie even laten testen he?

Super dat je hem leuk vind in elk geval!!

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:24

gefeliciteerd!!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:21

Wranglerbutt schreef:
Over Dot gesproken: Wordt 't niet weer eens tijd dat je een paar foto's van haar plaatst?
Laatste keer was al weer heeeeeeel lang geleden!

Wil verder niet off-topic gaan, maar heb m'n profiel met wat nieuwe foto's aangevuld. Enjoy..

@ Cattle: bedankt voor't compliment, vind ik zelf ook wel eigenlijk...

sultje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 21:40

dank jullie wel en zeker laat ik haar testen en als alles goed is dan gaat het feest *o/* door maar zullen jullie wel even mmh 11 maanden moeten wachten op het resultaat oja ik ook hahaha maar ik hoop dan haar in april te laten dekken en hopelijk gaat alles goed ik hou jullie op de hoogte!!