[WN] Graf van Hollywood Dunit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:54

Blehhh some people have it all......... I envied you....

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:17

Sorry, maar ik hoef mijn paard echt niet in mijn achtertuin begraven te hebben.
Het blijft een dier hoor, hoe dierbaar ook

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:23

Ik zou dat wel willen, maar mijn tuin is daar niet groot genoeg voor. Dus zal het iets van cremeren worden als de tijd daar is.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 01:19

Mensen worden ook begraven en gecremeerd waarom een paard dan niet

Mercy

Re: Graf van Hollywood Dunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:11

Waarom een grotere steen??? Dat heeft Hollywood Dun It toch helemaal niet nodig?
De herinnering aan hem is vele malen belangrijker dan de grootte van zijn steen!!

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:32

Ik vind het graf mooi zoals het is.
Het paard was al een fenomeen bij het leven dus waarom een praalgraf ervan maken, mooi zo laten.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:39

Ach het valt gewoon op omdat die amerikanen normaal zo graag alles in het groot doen.

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:57

Ja dat is zo, het moet daar wel altijd groot en opvallend ik hoop dat het graf zo blijft.

DunnitsMystery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:22

MSQuincyTE schreef:
Mensen worden ook begraven en gecremeerd waarom een paard dan niet

Voor de mensen die dat willen kan dat al. Is alleen vrij prijzig (cremeren bedoel ik dan)
Begraven weet ik eigenlijk niet of dat in nederland kan.
Maar ja het is wel een stuk minder makkelijk dan bij mensen, scheelt natuurlijk ook gemiddeld maar zo'n 500 kilo

Wat ik wel gedaan heb is de manen afknippen, die liggen nu bij mij thuis en die ga ik nog een keer inlijsten.

Ik weet niet of ik hetzelfde gedaan had als bij hollywood dun it als ik de mogelijkheid had gehad. Echter vind ik het er wel netjes uit zien zo.
Voor een paard wat zoveel gepresteerd en betekent heeft voor de sport is dit wel een passend monument. Maar ook weer niet "te"

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:30

Mijn shettie ga ik ook begraven, die is nu 22 en zal vast nog wel 10 jaar meegaan, maar als het zo ver is graven we een flink gat en wil ik er zo'n betonnen shetlander bovenopzetten.
Mijn grote paarden gaan gewoon naar de rendac.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:21

Ik zou het prachtig vinden om mijn paarden te laten cremeren en uit te strooien op een speciaal plekje hier bij mij thuis. Ga ze echt niet in een potje (uhm, mega- emmer ) op de schoorsteenmantel zetten. Mocht zoiets allemaal niet haalbaar zijn, knip ik de staart af en gaat de rest met Rendac mee. Onze honden die overleden zijn, heb ik wel laten cremeren en het as uitgestrooid.
Ik vrees dat ik op korte termijn afscheid moet gaan nemen van mijn allereerste ponytje, die gaat hardhollend achteruit. Ik zie er behoorlijk tegenop, heb nog nooit meegemaakt dat ik een eigen paard heb moeten laten inslapen.......

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:33

Het zijn nooit leuke dingen maar als je dieren hebt weet je dat je een keer afscheid moet nemen.
Ik heb 5 jaar geleden een paard laten inslapen, ik was er een poos behoorlijk ziek van, ik had de merrie 15 jaar gehad, en ik heb toen ook de staart en de voorpluk afgeknipt deze hangen bij mij aan de muur naast haar foto.