[WN] gezellig in Leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

K@rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:25

Ben ik even blij dat ik mijn paardje, ondanks dat het zoveel voorkomt, toch gewoon Sunny ben blijven noemen.

Monique heeft met plezier jullie reacties vanmiddag even snel bij mij doorgelezen en hoopt snel in de gelegenheid te zijn om ergens even rustig in te kunnen loggen voor een eigen reactie.

Sprite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 00:31

Geweldig die vegaballen Rinus! Ontzettend lief van je, dank je wel Lachen

Rinus ik begrijp zo goed hoe moeilijk het is om je te ontspannen op een paard wat alleen maar bezig is om door de bak te sjeesen. Gsus heeft ook wel eens van die buien. Vooral als hij bv s'avonds alleen in de bak is en geen andere paarden kan zien, dan is het best een scheitert Knipoog

Ik weet nu gelukkig hoe ik hem door een ontspannen uitstraling en met duidelijke hulpen kan kalmeren... (ik blijf gewoon doen of er niks aan de hand is, terwijl ik denk: "sjeesemmekreetje wat gaan we hard!") Wat natuurlijk niet betekent dat ik me als een passieve zak aardappelen op het paard bevind, het is een kwestie van ontspannen en op het juiste moment duidelijk attentie vragen om over te brengen wat je wilt dat het paard doet.

Monique heeft me geleerd (of probeert me nog te leren hihihi) om meer op mijn gevoel te rijden en mijn gehele lichaam op het paard compleet te ontspannen en ontspannen te houden terwijl ik alleen die spieren span die op dat moment een hulp geven. Alle lichaamsdelen moeten als het ware afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen, zodat je bv een beenhulp kunt geven zonder meteen je billen te spannen. Zitten moet ik! Gewoon me mee laten dragen door het paard met een ontspannen zitvlak. Soms lukt het allemaal even en dan voel ik het meteen. Het voelt als 1 met je paard zijn ipv erop zitten.... dan voel ik me net even Clint Eastwood Knipoog

Ik heb juist ontzettend veel geleerd van naar Monique te kijken als ze iets te paard voor doet. De combinatie van uitleggen en (wanneer nodig) voordoen werkt erg goed bij mij.
Ook al is het soms behoorlijk frustie om te zien hoe het haar meteen wel lukt wat mij dan maar steeds niet schijnt te lukken, maar ja, daar heeft ze ook 30 jaar ervaring voor.

Ik vind het jammer dat Monique zo slecht te verstaan was (met en zonder microfoontje) waardoor ze niet echt te volgen was voor de toeschouwers. Monique is op haar best 'one on one' waar ze samen met de ruiter en het paard als het ware mee traint. Samen knelpunten aanpakken; kijken waarom dingen niet lukken en problemen oplossen. Een gestructureerd verhaal met een begin en een eind is niks voor haar. Maar ja, dat verhaal kan ik ook wel in een boek lezen, geef mij maar een praktijk gerichte training.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:47

seapy schreef:
tja SEAPY: je spreekt het uit als seepie, letterlijk vertaald: SEA is ZEE en PY is TAART krijg je ZEETAART Vork

Euhm, kleine correctie. Pie = taart.
Honey heet Honey-Pie, Honingtaart dus.
Weet niet wat py is, maar geen taart iig

Super

Marianne !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:41

Nog bedankt voor de koffie, Marianne !!!!!

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 15:33

mmmm, mijn toppertje heet shesa tramp too, en ze doet haar naam eer aan, vooral op wedstrijden. Ook hebben we nog een tweejarige op stal staan met de sprekende naam shi is a commander. Ik zie met angst en beven het beleren tegemoet....
Het volgende veulen noemen we gewoon toppertje, daar moet wel iets goeds uit komen......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 15:49

Sunny schreef:
mmmm, mijn toppertje heet shesa tramp too, en ze doet haar naam eer aan, vooral op wedstrijden. Ook hebben we nog een tweejarige op stal staan met de sprekende naam shi is a commander. Ik zie met angst en beven het beleren tegemoet....
Het volgende veulen noemen we gewoon toppertje, daar moet wel iets goeds uit komen......

Haha, leuke naam Shesa Tramp Too Lachen Ik zou inderdaad ook maar goed laten merken dat je de baas bent bij Commander Knipoog

Toppertje? Nee joh...dan noem je hem of haar toch Shesa (of Hesa) Fine One ofzo Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 12:05

Om alle item van dit onderwerp een beetje bij elkaar te houden heb ik het item wat Kokopelli nieuw heeft aangemaakt hier maar op deze manier ondergeplakt. Ik had haar in een PB gevraagd eea te doen, maar die wordt niet gelezen, vandaar deze actie.

Auteur KOKOPELLI
'Hoi ik was er ook zaterdag maar er zullen er zijn die niet weten wie ik ben (ik was met monique mee)
Was leuk om gezichten bij somige namen te zien, maar van de clinic heb ik helaas te weinig mee gekregen. zowel door het geluid als het gekwek
Om in te haken op de discussie Holly, leuk paard.....maar met een gebruiksaanwijzing.
Ik zag mijn eigen merrie Kokopelli door de bak sjesen maar dan in het bruin nu heb ik geen quarter maar wel ook zo'n "aanwezige tante"
Het valt niet mee met zo'n paard te werken maar ik heb nu ook goeie begeleiding (en sommige onder ons kunnen daar over meepraten )
Holly is nog erg jong tussen de oortjes denk ik zo als ik het kon zien, en nee dat wil niet zeggen dat ze dan door de bak mag racen, maar ik denk dat een te harde aanpak (die ik niet gezien heb hoor hou me ten goede) een averechts effect heeft.

btw die paint die meedeed Joker heetie die geloof ik? geweldig love at first

succes allemaal ik hoop jullie nog een keer te ontmoeten maar dat zal niet elke keer zijn da's me te ver '