[WN] Vraagje over beginners/amateurstatus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Vraagje over beginners/amateurstatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:30

Anya schreef:
Ik lees dat als "eigenaar mag geen 'o'-ruiter zijn, om te voorkomen dat je op het paard van een prof in de a of b-klasse start, terwijl de prof het paard ook uitbrengt.

Dat klopt ook.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:08

Ja, wat is het nou?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:09

Anya en ik hebben andere bronnen geinformeerd, we wachten nog op antwoord.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 11:28

Ow, oke, haha.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:39

Het is tijd voor de experts

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:51

Anya schreef:
Ik lees dat als "eigenaar mag geen 'o'-ruiter zijn, om te voorkomen dat je op het paard van een prof in de a of b-klasse start, terwijl de prof het paard ook uitbrengt.

Bingo!

In 308 staat het duidelijk genoeg, lijkt mij. Het cursusboek is een prima naslag om snel even in te kijken "hoe was het ook al weer ongeveer", maar als je tot op de letter wilt, raadpleeg dan altijd het regelboek.

Zoals ik in het cursusboek schrijf: "Eigenaar moet zelfde categorie zijn ("B" of "A")" bedoel ik eigenlijk "Eigenaar en aanvrager moeten beide behoren tot één van de categorieen "B", "G" of "A", maar dan past het niet meer op 1 regel en dan wordt de sheet zo vol...

Groeten,

Chris.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:52

jeeeeeuh! ik ga door voor de koelkast

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:59

Even kijken of ik het nu nog snap.
Stel ik als amateur ruiter met punten heb een bijrijder die ook wedstrijden wil gaan rijden. Dan mag deze bijrijder in de beginners starten, tenminste als de wran hier toestemming voor gegeven heeft.
Deze toestemming moet je aanvragen en bekrachtigen met twee handtekeningen van ruiters in de beginnersklasse.

In theorie zou het dan dus kunnen, dat die bijrijder de ene week in de beginners heeft gestart en de eigenaar de week daarop in de amateurs? Of heb je toch nog het probleem van die jaren??

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:19

Azhari schreef:
Stel ik als amateur ruiter met punten heb een bijrijder die ook wedstrijden wil gaan rijden. Dan mag deze bijrijder in de beginners starten, tenminste als de wran hier toestemming voor gegeven heeft.
Deze toestemming moet je aanvragen en bekrachtigen met twee handtekeningen van ruiters in de beginnersklasse.

Helemaal goed!
Citaat:
In theorie zou het dan dus kunnen, dat die bijrijder de ene week in de beginners heeft gestart en de eigenaar de week daarop in de amateurs?

Sterker nog: de regel is uitgevonden om juist dit in de praktijk te brengen, en zelfs op dezelfde wedstrijd!

Groeten,

Chris.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:22

Nou we zijn er uit. Ik heb de regel dan toch verkeerd begrepen, maar ja ik ben dan ook blond .....

Ben blij dat ik dit nu weet, stel dat ik ooit nog een bijrijder voor Jae vind dan is dat een mooie oplossing.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 14:44

Mooi, weten we dat ook weer

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:57

Waarom gelooft niemand mij gewoon

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:02

Wij zijn met zijn allen helemaal blij met die regel. Want We hebben totaal 4 paarden: Lanna, Seven, Barbie en Wizkid. Die allemaal geschikt zijn voor wat anders en die door ons allemaal (we hebben ook twee bijrijdsters) worden gereden. Op Wiz na, die is te jong.

De paarden zijn formeel van Jip en mij. Dus er gaan binnenkort heel veel briefjes naar het Wranbestuur zodat vier ruiters mogen starten op al die paarden In Hardenberg gaan we even handtekeningen verzamelen is de bedoeling.

Onze bijrijdsters zijn echt blij dat dit kan. Ik ben echt blij want ik kan op een reiningpaard starten, Jip is blij want die kan op Lanna ervaring opdoen. En ik ben weer blij want Seven van Jip past tussen alle trailonderdelen

Kortom: leuke regel! Deze regel zorgt alleen al bij ons voor het driedubbele aantal starts (we houden echt wel in de gaten dat ze niet teveel onderdelen lopen op een dag overigens). En dat is weer goed voor de kassa van de organisatie en het aantal deelnemers in de westernsport

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:02

Blaze schreef:
Waarom gelooft niemand mij gewoon

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:28

Oké, dus als ik op een paard van iemand anders wil starten, hoef ik alleen toestemming te vragen aan het bestuur en moet ik 2 handtekeningen hebben van anderen uit de Beginners. Hoef ik dan geen leasecontrakt?
Kan (als ik 2 handtekeningen heb) ik in de beginners starten en kan de eigenaar van het paard nog wel (op dezelfde dag) in de amateur starten?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:46

klaasjuhhh schreef:
Oké, dus als ik op een paard van iemand anders wil starten, hoef ik alleen toestemming te vragen aan het bestuur en moet ik 2 handtekeningen hebben van anderen uit de Beginners. Hoef ik dan geen leasecontrakt?
Kan (als ik 2 handtekeningen heb) ik in de beginners starten en kan de eigenaar van het paard nog wel (op dezelfde dag) in de amateur starten?

Klaas, ik denk dat jij lange avonden te gemoed gaat als je in Beverwijk bent.
Blaze zal het je dan allemaal, nog een keer maar dan persoonlijk gaan uitleggen.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:53