[WN] bokken door 2e singel ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: bokken door 2e singel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:11

En vergeet de connectorstrap niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:27

Sugarmiss schreef:
En vergeet de connectorstrap niet

roooosj; daar bedoeld ze dan het riempje mee dat onder je paard zn buik de 2 singels aan elkaar bevestigd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:47

En dat gaat alleen maar bij de betere achtersingels, want de goedkope variant zit geen D-ring op om het riempje aan vast te maken

patriciavg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:23

Je slaat de spijker op zn kop Sugarmiss.. maar dat had je al verteld, dus leek me dat dat wel duidelijk was . Maar mssn niet onbelangrijk genoeg om het nog eens te vermelden.. wie vind een (meestal) leren 'riem' nu lekker bij zn geslachtsledematen :-D

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:56

Ik heb ook een tweede singel en wel om de volgende reden .
Mijn paard had de neiging in het bos te bokken en als het te moeilijk werd in de bak ook zo nu en dan.
Aangezien ik behoorlijk rugklant ben kan ik daarna niet lang meer op mijn paard rijden.
Hij heeft nog twee maal gebokt en ik hoorde een dikke zucht en daarna heeft hij het nooit meer gedaan.
Ik rij plaessure wedstrijden en haal dan gewoon de tweede singel er af.
En ook ik kan het niet laten het nogmaal te zeggen ,doe je tweede singel zo vast of los hoe je het maar wild noemen dat je een vlakke hand er tussen kanleggen,als je KLAAR bent met rijden .
Denk aan buik uitzetten en zo en het tussen riempje waar ze het over hebben kan echt van levens belang zijn hoor.
paarden zijn vluchtdieren en kunnen behoorlijk paniekerig zijn als het niet goed zit.
Wat ook erg belangrijk is om te weten is dat de tweede singel jou live line is met koeienwerk, dus die zal niet gauw breken.En als het te los hangt breek het paard zijn been als hij er naar trapt en er achterblijft zitten perongeluk.
Hopelijk schrik je er niet van en hoop dat je er wat meer van te weten komt zo ,zoek wel hulp bij deskundige ruiter(liefst instructeur) uit onze sport.sucses ermee

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:33

Citaat:
Ik heb ook een tweede singel en wel om de volgende reden .
Mijn paard had de neiging in het bos te bokken en als het te moeilijk werd in de bak ook zo nu en dan.
Aangezien ik behoorlijk rugklant ben kan ik daarna niet lang meer op mijn paard rijden.
Hij heeft nog twee maal gebokt en ik hoorde een dikke zucht en daarna heeft hij het nooit meer gedaan.

Dit snap ik niet helemaal sorry???

JJocosas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:14

Mijn paard heeft zich zelf dus afgestrafd met zijn twede singel .
Door die flinke bok kwam de twede singel behoorlijk tegen zijn buik en daar was hij niet echt blij mee.
Dit heeft hem van het bokken afgebracht en het spaart mijn rug twee vliegen in een klap toch.
Kan dus best heel handig zijn zo'n twede singel
Hoe heb jij het nu gedaan ,werkt het goed of heb je hem er af gelaten?

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:09

oh op zo'n manier!!!!!!! haha dan is het idd handig ja!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:35

Zo ging het ook met mijn oude paard. Ik had heel erg nietsvermoedend mijn cutter erop gelegd. En gewoon aangesingeld. Toen ik erop zat en na een tijdje begon te draven gaf Lena me toch een paar bokken... En dat had ze nog nooit gedaan... Na 2 of 3 was het weer over, en daarna heeft ze ook niet meer raar gedaan, ik had op dat moment geen flauw idee waarom ze zo bokte. Ze was 3,5 of 4 dus dan denk je meer aan jolijt. Totdat ik ging afzadelen..... en ik dus de achtersingel losmaakte.... Die zat er nog aan omdat ik met Tina met de koeien gewerkt had, en die was ik dus vergeten eraf te halen.
Zo was ze er gelijk aan gewend.

Roooosj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 15:44

Hey hey, ik wil dus effe iedereen bedanken voor de uitleg
Ondertussen heb ik een uitgesnede pad. En het zadel ligt prima
Ik laat de achter singel er dus ook af.
en volgende week woensdag heb ik men 1e (western) les.
Ik ga binnenkort nog eens nieuwe foto's plaatsen
(als het fototoestel gemaakt is)

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:43

Op een van mn wedstrijdzadels had ik eerst altijd een achtersingel voor een appaloosa die ik vaak startte op wedstrijd (barrel) en die een hele aparte manier van draaien had; graafde zichzelf erg in en draaide de achterkant lekker kort, maar toen reed ik n keer een nieuw paard met dit zadel en de achtersingel zat niet strak ofzo maar deze merrie bokte er toch flink op. Nog een paar keer geprobeerd maar ze bleef bokken. Toen heb ik er een combinatie singel aangemaakt; een waarbij de voorsingel aan de onderkant helemaal vastzit (heb je dus geen connecterstrap nodig) en die van zacht fleece/wol is en daar deed ze het niet op; ze was dus gewoon erg gevoelig voor de lederen singel maar op wol deed ze t goed Bij deze singel ligt de 2de singel ook verder naar voren dus dat scheelt ook denk ik