[WN] is dit nou wel of niet echt?!?!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: is dit nou wel of niet echt?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:16

ja dat is inderdaad zo, maar misschien kan ik het ruilen, ik denk alleen niet dat het nog erg veel waard is. twee zadels heb ik ook niet nodig met één paard, maar ik wil zowiezo eerst vergeleijken met mijn andere zadel hoe het past... ik heb trouwens ook een zadel op het oog van 460 Euro. ook met houten boom. het lijkt me een prima zadel, alleen er zit geen merk op dus ik weet de herkomst niet...

claire_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:13

Je kan ook naar arthur gaan in vorstenbosch en je paard meenemen en daar passen en er mee rijden weet je meteen of je zadel goed ligt en of t lekker rijd!! Handig of niet? Heb ik zelf ook gedaan!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 20:46

dat is een goede tip! ik zal kijken of dat haalbaar is...

marchien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 09:29

anders laat je evelien van euro-horse langskomen die heeft een rijdende winkel en die kan ook advies geven, ze staat ook op internet.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:45

nou gaat ik hier wel even offtopic,
maar ik heb een pony van 1,41, en heel smal, geen brede schouders. beetje arabieren bouw.
zijn daar nou ook zadels voor die passen, of moet je die eigenlijk altijd op maat laten maken, omdat het geen gangbare quarter maat is.

@merrieveulen, als je er een zadel bij wilt, zou zonde van je geld zijn. je kan beter een goed zadel hebben waar je tevreden mee bent en dat past, als 2 zadels, waarvan je er eentje haast niet gebruikt en zonde is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 06:55

@ukster, jawel hoor, daar zijn ook passende zadels voor. En anders is een boomlooszadel ook altijd nog een optie.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 20:41

als ik een nieuw zadel heb dat goed past verkoop ik mijn oude. maar dan wil ik eerst wel die nieuwe een tijdje hebben, zodat ik zeker weet dat het goed is. en ja, er zijn zadel die gewoon passen. mijn paard is van hetzelfde type als het jouwe, en mijn oude zadel past geweldig!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:24

Waarom laat je het oude zadel dan niet herstellen/ verfraaien? Dan heb je een goed passend zadel wat er weer mooi uitziet.

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:26

Ik las net dat iemand je een Graig Johnson te koop aanbood.
Ik ken de zadels wel, heb er zelf ook wel eens mee gereden. Het zijn bepaald geen slechte zadels, sterker nog, eigenlijk wel zeer behoorlijke.
Als je daar voor een redelijk bedrag de hand op kunt leggen, dan is dat verre te verkiezen boven je merkloze zadel dat je in de winkel had gezien (zou ik zeggen tenminste). maar als ik jouw stukjes goed lees heb je stiekum je keus al gemaakt.
Zo niet, dan zou ik voor de GJ gaan.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:20

crazycactus schreef:
@ukster, jawel hoor, daar zijn ook passende zadels voor. En anders is een boomlooszadel ook altijd nog een optie.

ik heb nu een boomloos zadel, de gewone barefoot cheyenne,
rijd er wel vrolijk mee rond, maar die western zal gewoon te lang zijn en vind hem zoiezo al niet echt mooi.
maar de barefoot schuift een beetje, hoe strak ik ook aansingel.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:26

Ann schreef:
Waarom laat je het oude zadel dan niet herstellen/ verfraaien? Dan heb je een goed passend zadel wat er weer mooi uitziet.

vind k ook!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 22:15

weet je wat dat kost? daarvoor is het oude zadel me echt te oud. of ik verkoop het, of ik houd het voor de sier. Ukster, met superstrak aansingelen belemmer je het paard in zijn bewegingen. hij kan dan de spieren die aan het borstbeen hechten niet goed meer gebruiken... Yuma, ik heb nog geen keus gemaakt, ik vind dat alleen een mooi zadel en het lijkt mij goede kwaliteit. maar als ik tegen een redelijke prijs een goed zadel kan kopen dat ik ook mooi vind (ik hou niet van dat gladde leer), dan zou dat mooi zijn natuurlijk. maar het voordeel van kopen in de winkel is dat je het op proef kunt krijgen, en dus eerst goed kunt uitproberen, het wordt professioneel gepast, en je hebt garantie. dat vind ik ook wel belangrijk. ik heb ooit één miskoop gedaan, en daar heb ik niet zo'n zin meer in...