Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) is nederlands kampioen geweest en heeft ook een uitnodiging voor de wereldkampioenschappen in amerika gekregen. Ik vind dat belangrijker (dus dat iemand zelf omhoog is geklommen met ervaring) dan een papiertje maar zelf niet intensief traint of echt wedstrijden heeft gereden. Wel ligt het er natuurlijk aan wat jezelf wilt bereiken. Ik heb nou niet echt wedstrijdambities dus als iemand mij de goede basis kan bijbrengen ben ik blij, maar voor iemand die echt de topsport in wilt lijkt het me handiger als die van iemand les krijgt die weet hoe die wereld in elkaar zit en hoe je het beste kan gaan trainen Verschil is alleen wel dat iemand na zijn rijbewijs gehaald te hebben niet direct auto-rijles gaat geven aan anderenCitaat:Vergelijk het maar met het autorijexamen, na 20 lessen en een examen ben je bevoegd een auto te besturen, je kent de regels en je kunt een auto besturen. Door heel veel kilometers te maken leer je het pas echt !.

vera schreef:Of iemand een papiertje heeft of niet dat zou mij niet zo boeien.
Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand die een instructeur zoekt vraagt of hij/zij wel een diploma heeft?
Het belangrijkste is dat iemand in staat is het goed over te brengen, dat is niet gegarandeerd door een papiertje....

Cer schreef:maar wordt met professioneel dan bedoelt 'instructie op een paardenbedrijf'? Of althans tegen een vergoeding? (die dan niet hoger is dan xx-euro per maand, anders ben je wel prof)
Ja, nu ik het zo opschrijf wel... Dus het helpen van de buurvrouw valt er niet onder...