[SGW] angst in een cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Re: angst in een cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:23

patsmu schreef:
Miss mits je groeit er echt in.. Toen ik net op dit niveau reed dacht ik echt was het maar al geweest en nu krijg je een kick als je weer mag op dat niveau. Nu geniet ik er ook echt van....
Ben eens benieuwd hoe het nu is als ik boekelo ga lopen. Ben er al lang niet meer geweest, de laatste keer vind ik het nog echt indrukwekkend!!!En had ik zoiets dat weet ik ook niet..

Ja idd, dat is wel zo. Heb ook altijd gezegt dat ik noooit Z ging crossen omdat dat zo eng en hoog was. Maar naar mate je dichterbij komt wen je aan het idee, en aan de hindernissen. Bouw je zoveel vertrouwen op dat je als het eenmaal eraan komt, het niet eng meer vind, maar gewoon spannend

En spannend blijft het altijd, das juist het leuke. Het is niet leuk om een crossje te rijden waarvan je weet dat je toch wel foutloos rond komt..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:51

Allemaal zowiezo al erg bedankt voor jullie reacties.

Met jullie standpunt (want het lijkt me helder dat vertrouwen=plezier=positieve ervaring=meer vertrouwen etc) ben ik een keertje niet om de takkenbosjes heen gereden die hier in het bos liggen (zijn echt niet groot) maar zijn we er gewoon overheen gesprongen. Tenminste; 1e zaten we middenop, 2e was een dusdanige struikelpartij nadat meneer zijn benen niet wilde optillen dat we bijna onderuit gingen, 3e ging goed, 4e landde hij weer middenin.
Dus ik denk inderdaad dat de wetenschap dat je paard ook zichzelf een eind weet te redden wel prettig is.

Maar serieus; als er weer een (oefen?)cross in de buurt is ga ik absoluut kijken! En er dan ook van genieten

Hoeveel springervaring hadden jullie al voordat jullie verder gingen in de SGW?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:35

De meesten van ons al vrij veel denk ik. Ik had zelf al max M gesprongen met een ander paard en was met de twee paarden die ik nu sgw start al L startgerechtigd met springen.

Overigens ben ik afgelopen weekend weer echt zenuwachtig geweest voor de cross. Het was mijn M debuut en het stond erg dik gebouwd. Maar uiteindelijk ging het super en na de 'coffin' en de waterbak zat ik alweer te stralen.

Ik kan je zeker aanraden om eens te komen kijken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:18

Nou, ik had 0,0 springervaring en dat is ook nog weleens te zien in de springring, zeker omdat ik mijn paarden zelf opleid en zij dus ook niet altijd de mooiste sprongen maken. Ik was B springen toen ik ging crossen (wel Z dressuur). Nou was mijn pony altijd een goede springer en als ik met dressuur maar 1 stond, dan wist ik al dat ik de overwinning in mijn zak had; cross en springen gingen altijd foutloos.

Nu merk ik wel dat paarden toch een stuk minder handig van zichzelf zijn dan pony's en ga ik dus ook trouw naar springtraining

edit; dat weinige springen van vroeger lag grotendeels aan onze ponyclub: springen was gevaarlijk en crossen was dierenmishandeling... jammer, want daar krijg je allemaal van die echte dressuurmutsen van

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:27

De mijne was al M springen en heb ik in de cross dus gelijk maar L gestart. Mijn huidige wedstrijdpaard wordt geen crosser of hij moet nog hard veranderen. Hij is gewoon niet handig genoeg. Een B cross zou wel kunnen maar hoger/technischer wordt lastig denk ik. Nog een paar jaar wachten dus tot de vos oud genoeg is Dat sekreet springt iedere week wel een paar keer de wei uit dus wat de hoogte betreft zit dat wel goed. (en ik heb de omheining al verhoogt naar 1.30 )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:50

marieketencate schreef:
edit; dat weinige springen van vroeger lag grotendeels aan onze ponyclub: springen was gevaarlijk en crossen was dierenmishandeling... jammer, want daar krijg je allemaal van die echte dressuurmutsen van

Dat ken ik helaas... De laatste jaren is het wel veranderd want er wordt nu om de week springen en dressuur gegeven, maar nog zijn het allemaal dressuurmutsen. Springen was 5 jaar geleden nog echt uit den boze, SGW was net als wat jij zegt mishandeling
Gelukkig heb ik me daar nooit wat van aangetrokken en ging ik gewoon mijn vader achterna; lekker crossen!