[WN] Waar western-ruiterbewijs halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeppySan

Re: Waar western-ruiterbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:28

Moosje schreef:
Als je een eigen of bijrijdpaard hebt kun je volgens mij gewoon tussen de 'engelse ruiters' meedoen.

Toen ik een ruiterbewijscursus op wilde zetten kon dat niet.
Of allemaal engelse ruiters, of een groep westernruiters maar niet gemengd.

Loky schreef:
Bovendien is het voor mij als eigenaar van het verzorgpaard waar wormboy het over heeft ook belangrijk dat de bijrijder in het bezit is van een ruiterbewijs omdat dat mbt de aansprakelijkheid wel degelijk van belang kan zijn. Als er iets gebeurt, veroorzaakt door mijn paard, maar weliswaar bereden door een derde die daar vrijwillig op is gaan zitten maar wel zónder dat ruiterbewijs, ben ik toch volledig verantwoordelijk.......

De eigenaar is voor zover ik weet ten aller tijden verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar paard.
Je kan wel aantonen dat je alle voorzorgsmaatregelen hebt genomen om je zoveel mogelijk in te dekken, maar je blijft verantwoordelijk.
Sterker nog, als jouw paard zonder jouw toestemming meegenomen is door bijvoorbeeld joyriders en schade aanricht ben jij alsnog verantwoordelijk voor die schade! (stond ooit eens in een vaktijdschrift)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:12

WormBoy schreef:
Ooh, ik wist niet dat dat ook mocht, is inderdaad misschien wel gemakkelijker. Zal wel grappig worden om als westernruiter tussen de engelse ruiters examen te doen . Misschien mag ik mijn bijrijdpaard daar wel voor lenen ... Geeft in ieder geval weer nieuwe opties, bedankt!

ik heb laatst tussen de engelse ruiters mijn examen gehad met mijn westernpaard, was leuk hoor, had je die koppies moeten zien, en de examinator (vrouw) haar ogen puilde al helemaal uit; oh? ik wist niet dat er een westernruiter meedeed??) hahaha doos, ik had het ruim vantevoren gezegd!! ik hoop voor jullie allemaal dat je HAAR niet krijgt!! ze heet mevr. Couwenberg...pas op met haar!! ze heeft haar rechter oog in dr linker broekzak!! en zegt dat ze grand-prix rijd....pfffff, ze snapte niet eens hoe het western harnachement in mekaar hoort hahahaha, en dat van een paard naast me snapte ze er ook niets van en dat was een gewoon engels outfit!!

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:03

@ phannie: en......ben je wel geslaagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:12

Loky schreef:
@ phannie: en......ben je wel geslaagd?

jaaaaaaaaa gelukkig wel!! ik dacht; dat wordt niks! het terrein was drassig, mn paard werd daar nerveus van en het paard van mijn vriendin is nog tot zn buik weggezakt, moest er met de tractor uitgehaald worden! schandalig, zo zacht dat terrein, hadden ze moeten aflassen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:26

Mmmm dat is idd geen best terrein, dat daar uberhuabt een examen afgenomen mag worden. Ik dacht dat daar wel enige eisen aan gesteld werden...

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:48

Bij mijn engelse manege mocht het niet doorgaan wegens het land dat niet grootgenoeg was.. springen kon niet in t weiland dus mochten we in de binnebak doen ik denk dat het er maar net aan licht wie examineert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:14

crazycactus schreef:
Mmmm dat is idd geen best terrein, dat daar uberhuabt een examen afgenomen mag worden. Ik dacht dat daar wel enige eisen aan gesteld werden...

ja, het was bij DE DRIE MERRIEN in broek in waterland, de meiden waren gezellig, maar de accomodatie was erg slecht, zelfs de buitenbak stond onder water, en het toilet.......het gebruikte papier en de damesverbandjes lagen naast de pot en de diaree spetters op de bril, echt waar, niet te geloven.
de paarden zakten op het terrein tot over de kogels weg, onbegrijpelijk dat het niet was afgelast. mijn vriendin zoals je terug hebt gelezen, ging erg goed, tot haar paard tot zn buik wegzakte, ineens was ze gezakt voor 'het niet beheersen van haar paard" belachelijk!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:13

Blehhhhhh...... Wat een plek....brrrrrr...... Hoe gezellig het ook kan zijn..daar zou ik nooit meer heen gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:27

crazycactus schreef:
Blehhhhhh...... Wat een plek....brrrrrr...... Hoe gezellig het ook kan zijn..daar zou ik nooit meer heen gaan...

was ook zeker mijn laatste keer daar hahahaha, we mochten onze paarden even in een box kwijt daar, het paard van mijn vriendin had jeuk.....duwde zowat de boxwand om hahahahahaha, wat een zooi!