[WN] hoe krijg je een goeie lope?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: hoe krijg je een goeie lope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:10

Ohw, oke, heb ik je helemaal verkeerd geinterperteerd, sorry!
Ach ja, misschien moet ik wel een leesbrilletje hoor.

Maar blijf vooral schrijven over jouw visie op de zaak want dat is vaak errrgggg verhelederend

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:22

Wetsernfriek schreef:
ja af in mate dat ik voor ogen hou ik train met ann poels en ik kan niet verlangen dat mijn arabier een quarter is hey, maar zei wil dat hij lager loopt zoals quarters
en ik oefen die lope van de pleasure in de reining als ik op speedcontrol werk. snel is snel en terug is lope als pleasure. moet ik alles uit mijn cirkels enzo halen en mijn spins snap je. en ben nu de hele maand al aan het verfijnen om die terug te krijgen op mijn heupen enzo.

wat ann zegt dat ik hem nu moet vooral leren sturen op mijn benen en zit. en dat ik hem op één hand moet vertrouwen. dat hij beter leert ontspannen en dat hij dan zijn hoofd beter gaat plaatsen.
wat ik juist ondervind en weet niet hoe ik dat soms behelp is dat hij als hij snel gaat hij zijn lichaam echt schuin houdt en dan kan hij wel is wisselen.

misschien omdat ik ook bij ann gelest heb en ook geen quarter heb jouw verhaal heel duidelijk vind

dus even nog één reactie
als je minder aan de teugels komt(gaat niet meer op één hand) en meer met je zit gaat rijden wordt zijn hoofd ook rustiger
maar eerst moet je een mooie galop hebben constant en dat komt het hoofdje ook vanzelf naar beneden , daar moet je inderdaad vertrouwen in hebben

ik begrijp precies wat jij met speedcontrole bedoeld , die oefeningen leer je volgens mij alleen bij ann
deze oefening gaat alleen goed als je hem echt op je zit en houding terug kan zetten van fullspeed naar een rustig pleasure galopje

als het paard schuin gaat lopen komt dat omdat je dat vroeger corigeerde met je hand en nu moet je dat op je binnenbeen doen
hij moet inbuigen op het binnenbeen

maar je bent bij ann in goede handen dus ik weet zeker dat het allemaal wel goed komt

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:11

klaske is kreupel geweest aan dr voorbeen, rechtsvoor als ik me niet vergis.
maar ze heeft toen zo een lange tijd stil gestaan dat de spierkracht uit dr achterhand weg is.
ik rijd heel veel overgangen al is het al omdat klas nog heel veel steun zoek aan het bit en na een poosje overgangen is dat al veel minder.

vanuit stop, back up en jog doen we ook heel veel, t is alleen de lope dat ze gaat racen. buiten rijdt ik veel op hoog tempo, al is het maar om het haar bewust te maken dat we ook gewone handgalopjes kunnen maken.
ik moet zeggen, het gaat beter, maar er is nog veel te doen en te berijken.

zodra ik, zoals geopperd werd zopas, tijdens de lope de teugels los gooi zodat ze de hals kan strekken, valt ze helemaal uit de verzameling.
die is ook weg als ik op 1 hand rijd. daar is ze dus duidelijk nog niet aan toe.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:49

"De teugels losgooien" doe je niet om je paard te verzamelen. Dat doe je om zelf het vertrouwen te krijgen (en voor jezelf te controleren) dat het paard niet de benen neemt. TS is erg op dat hoofd gefixeerd. Met zo'n opmerking kun je verschillende kanten uit, en ik intepreteerde dat zo dat ze teveel aan het hoofd knutselen wil en de ontspanning vergeet.