[WN] Zó moe van paspoort aanvragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: Zó moe van paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:28

@Carmella: ik ben erg benieuwd naar die site, maar je link werkt niet....

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:12

heb geen idee hoe dit erin komt, ik bedoel de site van de NQHA

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:41

De NQHA vult de paspoorten niet in, dat doet Jurgen, die maakt de fouten en die laat alles weken, zo niet maanden liggen.
Via de NQHA krijg je alleen korting als je lid bent.

Hij maakt de fouten in het paspoort, omdat hij ze dus invult, en het telkens gooit op " dat kan ik niet veranderen op de computer"

Onze Duitse merrie is dus nu geboren in Nederland, want hij kon de duitse plaats niet intypen, ook staan er geen registratienummers bij sommige voorouders.

Bij veel kennissen staan ook fouten, de meesten hebben het laten veranderen maar de onze is dus in principe niet eens geldig, als ze je eens echt zouden controleren.

Dus in Stroe moeten jullie de fout zoeken !!!!!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:52

ja dat klopt daar ligt echt de fout hoor...hij banketstaaf er iedere keer dr overheen...

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:17

paspoort aanvragen,...zucht,..praat me er niet over,..........

Ik heb de laatste ,van alle ellende ,die al in voorgaande posts zijn beschreven,maar via de DA geprobeert om mijn paspoorten bij de KNHS te bestellen.
MAG DAT NIET!!!!Grrrrrr
Alle quarters moeten via de NQHA ,bij v d Holst een NQHA-paspoort krijgen.
Lekker ,hoor! Vooral die de laatste keer ,toen er een paard bij de CRI moet starten,dan is zo'n typfout leuk,.....of niet ingetekend is,omdat dat niet nodig zou zijn!
Nee hoor Holstud /Stroe,soms kan je ook teveel hooi op je vork nemen!
Deze winter begint het weer, de zeik ,ben benieuwd van welke afstamming dit jaar mijn veulens zijn .
Tja en de NQHA,...wij bellen altijd zelf naar amerika ,als er iets geregeld moet worden..............

...verder "no bad feelings"!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:07

jessiejanes schreef:
paspoort aanvragen,...zucht,..praat me er niet over,..........

Ik heb de laatste ,van alle ellende ,die al in voorgaande posts zijn beschreven,maar via de DA geprobeert om mijn paspoorten bij de KNHS te bestellen.
MAG DAT NIET!!!!Grrrrrr
Alle quarters moeten via de NQHA ,bij v d Holst een NQHA-paspoort krijgen.

Is dit alleen bij de Nqha zo? Of geld dat ook zo bij de Dphc?

Ik heb nl. bij het chippen van mijn paint 2 jaar terug van de dierenarts het paspoort via de KNHS gekregen. Nog nooit problemen mee gehad?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:20

@jessiejanes: Met ingetekend zijn, bedoel je daar die signalement-tekeningen mee?
Ik heb daar namelijk naar gevraagd. Ik heb bij het insturen een hele beschrijving gemaakt, met dingen als linkervoorbeen binnenoplopende sok, vlek rechterkant buik etc. (dierenarts heeft dit ondertekend). Ik kon niets van die beschrijving terugvinden, alleen overo en left eye blue stond in het paspoort . Ik vroeg waarom dat er niet in stond. Toen kreeg ik als antwoord dat ze alleen overnamen wat er op het papier van de [naam] stond (waar overigens wel ipv een signalements tekening een foto op staat). Lekker is dat: hoeveel overo's zijn er met een blauw linker oog???
Daarna vroeg ik dan naar de tekeningen, maar nee, dat was niet nodig, alleen als je met je paard buiten de EU start...

Kortom, alleen het chipnr is echt van [naam] en verder staan er alleen de hele algemene kenmerken "overo" en "left eye blue"....
Als ik zo'n tekening wilde, moest ik dat aan de dierenarts vragen. Die mag dat intekenen...

Verder hoop ik dat het paspoort vandaag goed bij hem aankomt en dat hij de schrijffoutjes verbeterd en het paspoort liever vandaag nog dan morgen op de bus doet!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:27

MightyMike schreef:
Is dit alleen bij de Nqha zo? Of geld dat ook zo bij de Dphc?

Weet ik niet.
Ik heb afgelopen zomer een paspoort voor een quarter bij de KNHS willen aanvragen,via de DA,maar kreeg hem echt niet.Moest via de NQHA/v.d. Holst.

skippy1 schreef:
@jessiejanes: Met ingetekend zijn, bedoel je daar die signalement-tekeningen mee?
alleen als je met je paard buiten de EU start... !

Yep,maar dit ging over een paard dat een CRI moest starten in nederland ,dus toen was een kopie voor en achter van de AQHA-registratie ook voldoende.Wil je inderdaad FEI/CRI in het buitenland starten,dan moet het paspoort ingetekend zijn,maar goed,Flake is toch niet zover??
Eigenlijk moet dat altijd,maar wie kijkt daarna,uberhaupt,wanneer wordt je gecontroleerd als je de grens overgaat?
voor een paint kan je ook een links en rechts foto erin plakken,altijd duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:35

Ja inderdaad je hebt het alleen nodig als je buiten de EU enzo start, dat zeiden zij ook. Maar ik vond het wel vreemd dat ook niets is beschreven over het signalement, enkel overo en left eye blue, verder geen duidelijke kenmerken, terwijl ik die wel had beschreven. Maar goed...ze namen alleen over wat er op het [naam] papier staat Bij de merrie hebben ze dat toen bij de KNHS trouwens wel helemaal beschreven.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:04

Mijn Appie staat ook alleen als bruinroan met kol en witte benen (zijn linkervoorbeen met lightningmarks was ook het vermelden blijkbaar niet waard...)geregistreerd bij de KNHS, ze vonden het niet nodig om zijn 'white over body en hips' over te nemen in zijn paspoort...

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:40

hetzelfde inderdaad met joey en fire.

Niet qua aantekeningen zijn getekend

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:48

In de paspoorten van mijn paarden is ook niks ingetekend en zeker niet veel vermeld. Zelfs het DNA nummer van van Haeringen niet. Ik laat het eerst maar zo en stop er gewoon een kopie van het registratie certificaat bij.

Ben wel benieuwd hoe het paspoort van de DQHA eruit gaat zien. Daarvoor moest eerst de DA komen en alles intekenen.

Het is niet persé zo, dat je je voor je Quarter een paspoort via de NQHA moet aanvragen lijkt mij. Staat nergens geschreven. Iedere organisatie die een paspoort mag uitgeven, kan dat in pricipe ook. Het is een puur Europese aangelegenheid en heeft met het AQHA niks te maken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:33

Dance schreef:
In de paspoorten van mijn paarden is ook niks ingetekend en zeker niet veel vermeld.

Bij mijn paard hebben ze geloof ik (zit nu op school dus kan niet nakijken) alleen de signalementen van zijn AQHA-papier overgenomen. Maar dat weet ik niet zeker. Over dat intekenen; dat is bij het paspoort van mijn paard ook niet gebeurd. Dat moet je door een erkende vee-arts laten doen (eentje die daarvoor bevoegd is). Een tijd geleden moest mijn paard voor controle naar de kliniek, en toen ik een afspraak maakte, vroeg ik of de vee-arts dan ook meteen even in wilde tekenen. De assistent raadde het me af als ik toch niet buiten Europa op wedstrijd moet. Het is namelijk vrij prijzig om in te laten tekenen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:26

En inmiddels is het donderdagmiddag...postbode is al geweest...helaas zonder paspoort... Maandag lag het paspoort daar in de bus...ma-di-wo...en nu donderdag...
Ik ga nu dus maar weer bellen...

*edit* gebeld: paspoort zou gisteren pas binnengekomen zijn en op zijn bureau zijn beland... Is de PTT dan zo traag...of...

Ik heb duidelijk gezegd dat ik het paspoort echt maandag móet hebben omdat mijn dierenarts hem nog moeten tekenen. De laatste inenting was 4 weken geleden...het paspoort zou ik ruim voor die tijd gehad hebben, dat was geen probleem...

Ik weet één ding nu wel: Mocht ik in de toekomst nog eens een paspoort nodig hebben...ik ga nooit meer naar horse-passport!

Iemand nog advies hoe ik dit verder aan kan pakken? Wat als ik het paspoort niet optijd binnen heb voor het NK????

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:48

Even voor de onduidelijkheden.... dat intekenen moet door een da gebeuren, er zijn een x aantal da's in nl die dit mogen doen. ( Dit kan hij/zij pas doen als het paspoort er is.) Ook als je een wedstrijd binnen de EU start heb je deze tekening nodig. Alleen niet binnen NL. Als die wedstrijd volgends de FEI richtlijnen wordt gehouden dan is een gezondheidsverklaring verplicht voor de paarden die van over de grens komen. Het is zo ie zo verplicht om een gezondheidsverklaring te hebben als je de grens over gaat, maar de controle hierop is niet zo streng meer sinds de grenzen openstaan.
De gezondheidsverklaring wordt pas afgegeven als het paspoort volledig ingetekend is.
Ik heb dit het afgelopen jaar allemaal moeten uitzoeken voor het EK jeugd in Frankrijk, daarom weet ik het nu.

M.b.t. KNHS paspoort. Mijn paardje heeft wel een papier, maar omdat hij nog in het veulenstamboek staat enz. heb ik in overleg met de DA toen toch een KNHS paspoort aangevraagd. Zijn papieren zijn er dan wel niet in verwerkt, maar die was een stuk goedkopere oplossing voor mij. Ik praat hier wel over een ruintje, dus geen enkele fokmogelijkheid.
Een QH of paint of wat dan ook kan een knhs paspoort krijgen, als je niet alle gegevens erin hoeft te hebben.

Skippy1 succes en sterkte met wachten

Edit: om het verhaal over het intekeningen nog even compleet te maken, het staat er nu toch al.
Als het een wedstrijd is onder de vlag van de FEI (in de westernwereld kan dit tot op heden alleen maar reining zijn) dan is een FEI paspoort zelfs verplicht en moet je dus je paspoort omlaten zetten in weer een ander paspoort.
Waarschijnlijk niet echt aan de orde op dit moment, maar wilde het wel voor de volledigheid erbij zetten.
Laatst bijgewerkt door Azhari op 15-09-05 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:56

Ze bedoelt volgens mij dat de enting er nog in geschreven moet worden met een handtekening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:02

Ja klopt, zijn inentingen heeft hij inmiddels gehad, het paspoort zou ruiom voor de laatste inenting (4 weken geleden) in mijn bezit zijn, zodat de dierenarts dit zonder problemen dan kon doen. Inmiddels heb ik een apspoort ontvangen vorige week...3 weken ná de laatste inenting en hier stonden fouten in. Toen heb ik gelijk gebeld en kon ik het terugsturen met de foutjes erin aangegeven. Zaterdag is het op de bus gegaan...dan komt het toch wel op maandag aan... en de rest staat hierboven.

Maar het gaat dus inderdaad om het tekenen dat mijn veulen zijn inentingen heeft gehad!!!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:04

Wat ik erbij begreep dat ze de "aftekeningen" van het papier overgenomen hadden en niet datgene waar Flake aan te herkennen is om het zo maar even te zeggen.

Edit: had het er toch niet goed begrepen als ik skippys post zo lees
Laatst bijgewerkt door Azhari op 15-09-05 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:05

Azhari schreef:
Even voor de onduidelijkheden.... dat intekenen moet door een da gebeuren, er zijn een x aantal da's in nl die dit mogen doen. ( Dit kan hij/zij pas doen als het paspoort er is.)

Ik ben dus blij dat ik dit even na heb gevraagd een tijdje geleden, want ik dacht dus dat sowieso ieder paard zijn aftekeningen aanwezig moesten zijn in het paspoort in de vorm van een tekening. Toen ik aan de dierenarts vroeg of hij deze in kon tekenen toen mijn paard gechipt werd, zei hij dat ik dat ook zelf mocht doen. Ik wilde dit toch nog even zeker weten en heb met Holdstud gebeld, die mij vertelden dat ik dit absoluut niet zelf mocht doen. Een andere dierenarts mocht wel intekenen, maar heeft het niet gedaan. Zijn antwoord op mijn vraag: "Sorry, daar kan ik nu echt niet aan beginnen, jouw paard heeft echt te moeilijke aftekeningen"
Kortom: Mijn paard heeft zijn aftekeningen nog niet ingetekend staan in zijn paspoort, maar het is ook niet nodig voor wedstrijden e.d., dus ach...
Ik heb trouwens helemaal geen problemen gehad met Holstud. Ik heb het paspoort inmiddels wel al bijna anderhalf jaar geleden aangevraagd, maar had deze binnen drie weken in huis, helemaal zonder fouten voor zover ik weet.

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:12

ik heb een NAS (nederlands appaloosa stamboek) en daar stond ook fout in dat ze in PoortugAAl (Aa's) geboren is (mijn woonplaats) maar ik heb toch duidelijk ingevuld dat ze in Spijkenisse geboren is, maarja zo erg vind ik het niet dus ik laat er niks meer aan veranderen k ben blij dat ik eindelijk mn paspoort heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:24

Het gaat bij mij omtwee schrijffouten in de stamboom, terwijl die letterlijk overgenomen kon worden van [naam]'s papier....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:28

Even voor de duidelijkheid: al deze fouten liggen dus bij deze Jurgen. Hij is de enige die voor de paspoorten zorgt? Is het dan een idee als iemand het initiatief neemt een boze brief te schrijven naar de 'baas' van dit stamboek? Ik neem aan dat deze Jurgen 'slechts' een medewerker is?
Ik ben namelijk bang Skippy, dat jij je paspoort never nooit niet maandag binnen gaat krijgen. En ik lees hier van zoveel mensen dat ze zich rot ergeren aan dat paspoort aanvragen EN dat Jurgen zoveel fouten maakt? Hier moet toch een halt geroepen worden?
Dus dat is dan eigenlijk mijn idee. Laat het er niet bij zitten en schrijf namens iedereen die het 'slachtoffer' is, een brief. Laat hem door iedereen digitaal ondertekenen en stuur hem naar het hoofd van dit stamboek, aangetekend en al. Er zal toch iets moeten gebeuren zo?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:52

Dat ben ik helemaal met je eens majo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:22

*sh*t* zit heel bericht te typen, weg bericht...

Natuurljik ben ik het eens met dat we de klachten kenbaar moeten maken. Ik heb wat rondgebeld en inmiddels een telefoonnummer bemachtigd waar ik mijn klacht kan indienen. (Iedereen die wil kan hem per pm van me krijgen). De mensen waar ik het nummer van kreeg vonden het ook vreemd nooit eerder klachten gehoord te hebben.

Verder heb ik nooit Jurgens naam genoemd, steeds horse-passport, maar volgens mij is hij wel degeleijk degene die hier de verantwoordelijke is! Ik heb eens gezocht op andere site, op die van de NQHA kon ik niets vinden. Maar op de site www.holstud.nl, gevestigd op hetzelfde adres in Stroe, vond ik wel dat J. van der Holst daar de bedrijfleider is... Ik denk dus ook dat hij echt wel de persoon is die de blaam treft. Bovendien is hij echt steeds de ontactpersoon geweest. Maar dat terzijde.

Ik zal het blijven hebben over horse-passport in het algemeen waar ik niet tevreden over ben. Ik heb inmiddels al een hoop beloftes gekregen door de telefoon waarvan er niet één...o wacht ja toch één is waargemaakt. En wel die dat ik mijn paspoort deze week nog zou krijgen, nadat ik de 3 weken ervoor dezelfde belofte kreeg!Ik benvan mening dat je al paspoort uitgevende instantie moet zorgen voor een correct paspoort, zonder fouten en dat je geen beloftes moet doen die je niet waar kunt maken.

Ik ga mijn klacht indienen bij de persoon waar ik het nummer van heb gekregen. Misschien kunnen zij er wat mee...

En ik zal het niet nalaten om hier in dit topic ook te melden wanneer ik wel mijn paspoort maandag binnen heb! Eerst belt hij mij vanavond nog of het inderdaad mijn paspoort is wat hij op zijn bureau heeft liggen...zo heeft hij beloofd...en hopelijk komt de 2e belofte ook uit...maandag t paspoort op de mat!

Al vrees ik met grote vrezen dat ik het paspoort met een beetje geluk over 2 weken pas terug heb...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:34

Gewoon ophalen!! Doe ik altijd, ik stuur ze op en 3 dagen later haal ik ze weer op. Vanuit A'doorn is het goed te doen naar Stroe. Ik heb trouwens mijn paint wel prachtig laten schetsen door de dierenarts. Hij was er blij mee, hahahaha, had nog nooit een paint geschetst. Maar eerlijk waar, het is prachtig getekend. Hebben jullie ook zo'n prachtige stempel erin "Never intended for humane consumption"??