endurance in de peelrand (Wanroij), 22 en 23 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Obvious

Re: endurance in de peelrand (Wanroij), 22 en 23 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:54

Nou ik rijd mijn pony al normaal 4 x per week. Dan een uur in bak of buitenrit van 1 a 2 uur, dus mijn pony is al aardig op conditie.
Maar om hem nu goed te trainen voor de wedstrjd ga ik richting laagsoerense bos daar heb je beetje heuvel gebied en zand gebied en via dta bos rijd ik naar postbank. Zo maak ik buitenritten eerst van 2 uur dan steeds langer en meer draven dan stappen als waren.
In begin stap je ff 10 minuten dan draaf ik al gelijk aan lange stukken. Dan combineren met galop, draf, stap, galop, draf etc.. Dus het tempo ook steeds hoger leggen bedoel niet harder draven maar eerder beginnen met draven.

Groetjes Amanda

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:53

waarschijnlijk ga ik op zondag die recreatieve rit meedoen, moet nog eventjes kijken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 21:56

Janneke18 schreef:
waarschijnlijk ga ik op zondag die recreatieve rit meedoen, moet nog eventjes kijken

zullen we samen gaan!!!anders gr emaartje

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 22:53

ik denk al sik nou wil oefenen al wel te laat is voor de dag..denk je niet..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:57

Als je paard gewoon in conditie is kan die over een ruime maand echt wel 27 km lopen hoor. Gewoon nu lekker blijven trainen en dan komt dat heus wel goed

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 23:20

gomir schreef:
Als je paard gewoon in conditie is kan die over een ruime maand echt wel 27 km lopen hoor. Gewoon nu lekker blijven trainen en dan komt dat heus wel goed

hoevaak moet je dan trainen per dag hoeveel uur nou zodat hij dat aankan denk je..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:38

Ik train mijn paard meestal 4/5 keer in de week intensief dressuur, ongeveer 30 minuten.
1 keer in de week springtraining van ongeveer een uur en in het weekend op wedstrijd.
Soms rijd ik eens 1-1.5 uur buiten.
(maar ik ben een beetje apart wat training betreft )

Als je 3 keer in de week een uurtje buiten rijdt op redelijk tempo(veel draf en stukken galop) en eventueel eens een keer een wat langere rit maakt om voor jezelf te kijken of dat wil(dan wel wat stappen af en toe) moet dat meer dan genoeg zijn.

Ieder paard met een normale basisconditie kan een rit van 27 kilometer in een normaal tempo goed uitlopen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:36

Hoe gaat die rit dan? Helemaal in draf of afgewisseld met stap en galop??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:34

Gewoon lekker één tempo blijven rijden, de meeste mensen rijden in draf. Je kunt het afwisselen met wat stukjes galop, en voor de PA en finish ga je stappen om de hartslag netjes te laten zakken.

Het is vooral belangrijk om één tempo aan te houden en niet steeds hard of zacht te gaan draven. Eén gelijkmatig tempo is het fijnst voor je paard en ook voor zijn hartslag.

Als je iedere dag een tot anderhalf uur rijdt (de ene dag iets intensiever dan de andere dag, het hoeft niet elke dag op volle kracht vooruit) en je paard kan in een gelijkmatig tempo draven, dan kun je prima een klasse 1-afstand uitrijden.