[WN] Overo painthengst, OLWS negatief...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Re: Overo painthengst, OLWS negatief...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:18

Naar mijn mening zijn al een aantal erg gave hengsten genoemd, waaronder Skipa Heathen en Gamblers Tosmarttocut , maar een hengst die ik zelf ook érg gaaf vind is Barlnk Zip Code, maar die is volgens mij frame en dus OLWS positief. En Sporty Danny dan ook, neem ik aan?

Afbeelding
Barlnk Zip Code

Advertentie Barlnk Zip Code (Cody)

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 08:30

ja gera sporty danny is positief en ik heb annika muller-hansen gesproken op het ek en ze heeft het liefst de merries thuis zodat ze livecover kan doen, ze hebben zaad bij holstud in de vriezer maar dat heeft niet haar voorkeur.

en warom moet er gedekt worden met een olws negatieve hengst want er zijn zoveel goede quarterhengsten met mega pedigrees!!!!!!!een goed paard fok je zowiezo

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:27

Tja, ik zou ook liever voor een OLWS negatieve Paint hengst kiezen dan een Quarter. Gewoon, omdat ik van Paints hou en het leuk vind om een Paint hengst uit te kiezen.
Met Senna zal het straks ook moeilijk worden, wat dat betreft zo jammer van Tommy Time...

Inmiddels heb ik wel een aantal leuke Tobiano's op het oog! (ja... Tobiano's... )

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:20

jeddah schreef:
Inmiddels heb ik wel een aantal leuke Tobiano's op het oog! (ja... Tobiano's... )

Maar jeddah, wat zeg je NU ????

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:23

Hihi... ik ben erg gecharmeerd van Special Invitation en gisteren ontdekte Ods een erg leuke Tovero in Duitsland. Wel een Cutting gefokt paard, maar die leningheid kan Senna wel hebben straks, over een jaar of 6-10...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:51

jojo schreef:
ja gera sporty danny is positief en ik heb annika muller-hansen gesproken op het ek en ze heeft het liefst de merries thuis zodat ze livecover kan doen, ze hebben zaad bij holstud in de vriezer maar dat heeft niet haar voorkeur.

Jammer voor haar, als ik zou willen dekken met deze hengst koos ik voor de frozen en niet die enorme reis met een paard in de trailer.

Nou Mac.....er zijn Tobiano's.....die lijken net Overo's

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:26

Hee jeddah: Yarnelle heeft ook nog een OLWS negatieve overo hengst staan: Paint Me Zippo (I know, I know, niet jouw bloedlijnen ).

@Ods: ja, dan zitten de vlekken preciés op de goede plaats .

Nee serieus. Ieder zijn voorkeur. Ik heb persoonlijk een groot zwak voor overo's, maar dat wil absoluut niet zeggen dat er geen mooie tobiano's rondlopen!! Maar da's weer een heel ander topic .

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:56

Ja, Skipa Heathen is erg mooi!! En Gamblers Tosmarttocut ook, veelzijdig paard zeg!! Maar met zwart verminder je weer je kansen op bont.. En ik hou zo van bont

@Jojo, jazeker een goede Quarter zou ook zeker niet verkeerd zijn! En je ziet maar met Dave, daar kwam ook een gevlekte uit!! Maar het zegt ook niet veel, je kan ook uit twee bonte een solid krijgen.. Wie weet wel bij Tommy en Bold..

@Jeddah, als het veulen van Bold nou een OLWS negatieve hengst wordt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:57

Boldly schreef:
Maar met zwart verminder je weer je kansen op bont.. En ik hou zo van bont

Is dat zo ?? Volgens mij heeft een kleurgen geen invloed op een bontgen, maar dat laat ik graag aan de kenners

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:59

In de PHJ staan toch ook nog een aantal OLWS negatieve overo hengsten? Ik geloof ook een palomino? Ik had m toen een keer even snel doorgebladerd...

@Sugermiss, jawel, zo heb ik het in ieder geval van Jeddah begrepen. Net zo als Rocky wel overo is, maar je ziet het niet.. Het laat niet goed door.. Misschien dat Dave daarom van die kleine vlekjes heeft, daar zit natuurlijk ook black onder het agouti gen..

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:01

Ja wel SM, zwart "drukt" wit weg, bij de Appaloosa en bij de bont genen, zelfs bij de Sabino's. Inmiddels is het in de Apps en Arabieren al "wetenschappelijk" bewezen.

dat wil NIET zeggen dat er geen zwart-bonte zijn, dat wil alleen zeggen dat als ze vos waren, ze waarschijnlijk meer wit gehad hadden dan dat ze nu als zwarte hebben.
Dus Rocky in Red was waarschijnlijk een belly spot geweest!

@Boldy, nou, kom maar op met die hengst, OLWS negatief en wel eerst presteren he?!

flashyjac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:05

Boldly schreef:
In de PHJ staan toch ook nog een aantal OLWS negatieve overo hengsten? Ik geloof ook een palomino? Ik had m toen een keer even snel doorgebladerd...

Ik zal binnenkort wat PHJ's aan je geven. Kan je lekker bladeren en 'shoppen'

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:07

Toch nog goed onthouden wat je verteld hebt!!

We gaan ons best doen met het Tommy-Boldly veulen!! Het is wel al duidelijk aanwezig in ieder geval!! Erg leuk! Het zou erg leuk zijn als het een overo-negatieve hengst is! Maar Bold is hartstikke overo en ik denk zomaar dat ze dat wel door geeft... Ik ga Dave ook binnenkort wel testen, denk dat hij ook wel positief is..
Gera heeft vandaag trouwens erg mooie foto's van Bold gemaakt! Zal ze van de week even plaatsen!

@Gera, dat mag toch wel?! Leuk even hengsten shoppen !

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:10

Dave testen hoef je haast niet te doen, hij moet wel positief zijn gezien hij hartstikke Frame is.
Het kan natuurlijk prima zijn dat Boldy haar Frame gen weer geeft, maar kan ook prima dat ze dat niet doet. Dat is en blijft 50% hoe je het ook wend of keert.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:11

@Jeddah: Maar is dat dan een uitzondering ?? Of zijn de zwarte Frame Overo's op
Dreamhorse uitzonderingen ??

Ik weet wel dat als er 'wit' is dat het versterkt kan worden door de aanwezigheid van Overo.
Interessant iets Jeddah, heb je daar leuke literatuur over (moet mijn naam eer aan blijven doen tenslotte)

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:13

Kunnen ze ook het frame gen doorgeven met vlekken? Vlekken zoals Tommy zal het dan worden? Wanneer komt er weer zo'n kleurengenetica cursus...? Jos zou toch iets organiseren..?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:18

Nee, zeker geen uitzonderingen! Zoals ik al schreef zouden ze gewoon meer wit gehad hebben als ze "rood" waren geweest. En ook daarop zijn weer uitzonderingen hoor. Maar het gaat over het "algemeen". Op zwarte paarden zie je gemiddels minder wit, ja maar eens bij een KWPN of Welsh Cob keuring kijken. De vossen hebben vaak veel wit, de bruine iets minder en de zwarten nog minder. Nogmaals, natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Wit wordt door Sabino versterkt, niet door Overo...

Neem ik heb daar zo geen boekje over, je kan er wel meer over lezen als je zoekt in de archiven van de Appaloosa research group op Yahoo, daar wordt wel de Arabieren onderzoek met naam en toenaam genoemd, maar dat soort details vergeet ik weer.

Als je dat allemaal leest, telt dat dan ook?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:18

Als het goed is komt in Januari misschien weer een cursus...
Het Frame Gen "is" vlekken Boldy...

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:29

Uh, ja dat weet ik.. Ik lees die zin net ook en snap niet meer met welke bedoeling ik die heb neergezet... Oh wel... : kunnen ze ook het Frame gen geven zonder OLWS positief te zijn? Maar het frame gen is hetgeen OLWS veroorzaakt, dus altijd OLWS positief? Snap je me nog...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:31

Nee, dat kan dus niet. De OLWS test is eigenlijk de test voor Frame Overo.

Heel soms kom je een Sabino tegen die er uit ziet als een Frame en die testen dan negatief. Die geven ook weer "normale" Sabino kinderen.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:33

Als er in januari een cursus is, kom ik zeker! Hopen dat het eind van de maand is, want ik heb dan veel tentamens...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:33

Je wil het dus tijdens je tentamens??

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:59

Zo zou je het wel lezen

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 21:18

Verstrooid ben ik he.. Nee, halverwege januari heb ik veel tentamens.. Dus ik hoop dat het aan het einde van januari is, dan is het meeste voorbij, maar een maand later zou beter zijn...

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:46

Weet iemand waar Hezasmoothcriminal staat? De volle broer van Tommy Time. Naar wat ik hoorde was dat hij in Duitsland staat. Maar ik kan niks vinden...