[WN] westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:46

Sugarmiss schreef:
De stijgbeugels zitten vast aan D-ringen net als bij een 'normaal' westernzadel. De D-ringen zitten middel brede nylonbanden vastgenaaid aan het zadel. Afhankelijk van het merk zadel is dat verschillend. Bij de Bob marshall zitten ze vast aan de fork. Bij andere merken zitten ze vast in de seat of lppen over de rug heen.

Bedoel je niet de rigging SM????? Ik heb beugels nog nooit aan D-ringen vast zien zitten.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:55

Hier een kijkje onder de 'rok' van mijn BM
Afbeelding
De beugel+fender ligt omhooggeslagen. Je ziet duidelijk dat de beugel aan een D-ring hangt. Die zelf weer bevestigd is via een sterke nylon-strap aan het zadel.
Net als de D-ring waar de singel aan komt, die bevestigd is vanuit de voor- en achterkant. Hierdoor krijg je ook een goede drukverdeling bij aansingelen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:58

Oke, maar dit is niet standaart voor een westernzadel. Is dit een boomloze???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:11

Dit is idd niet standaard voor een zadel met boom, maar wel voor een boomloze. En ja dit is een boomloos zadel. Dit nl mijn Bob Marshall
Hier een foto toen hij net nieuw was (nog zo mooi licht van kleur)
Afbeelding

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:16

Deze vind ik best wel mooi!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:18

Ik ook
Kijk hier eens voor de verschillende modellen. In principe worden op maat gemaakt, dus zoals je ze hebben wilt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 12:26

die vind ik ook mooi!! ennn een diepere zit dan die op die andere website. ohhh ik krijg het echt druk!!! (das goed voor mij,krijg ik nog meer conditie)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:55

ik heb ook een probleem met mn linkerschouder waardoor ik niet zwaar kan tillen 'boven mn macht' maar ik heb wel een zwaar westernzadel. Het is niet zo moeilijk om m er op te zwaaien als je weet hoe het moet, kwestie van oefenen... je hebt niet zoveel kracht nodig als je denkt, je moet alleen kunnen draaien met je bovenlijf. (lastig uitleggen op schrift...) Ik weet niet hoeveel kracht je hebt maar laat je dus niet weerhouden in de keuze van je zadel als ie toevallig met boom en wat zwaarder is....