Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. PeterV schreef:
Dus ga effe goed met je vader praten, of bel een hulp lijn die speciaal voor dit soort van problemen in het leven is geroepen.

Mooi van je trouwens dat je open staat voor nieuwe dingen!IronMaiden schreef:een zweepje gebruik je bij western rijden (althans wat mij ooit is verteld) alleen in de hogere klasse.
IronMaiden schreef:Tsja dat van dat zweepje heb ik ooit eens gehoord van een schoolgenoot van de MAVO die volgens eigen zeggen
vrij hoog reed.
. De enige tak van de westernsport waar iets als een zweep wordt gebruikt is, voorzover ik weet, bij het barrelracen (ik heb ze wel eens met een soort dik kabelkoord zien zwaaien). Verder kun je ook zonder zweep genoeg schade aanrichten hoor. Anya schreef:ja er zijn een aantal NH-ers die ook western rijden. Ik bijvoorbeeld.
Dus als je toch bij Sonja langskomt, ben je ook van harte welkom bij mij. Kun je mijn paard met een halstertje western rijden.
PeterV schreef:Vele moves die de paarden in deze sport maken, komen voort uit natuurlijke bewegingen, dus respecteert juist deze tak van paarden sport, het tegen deel, van wat hij beweert.
Maar zoals het met alles altijd gaat, het is maar net hoe je het wil zien. Dus wees gerust, je vader heeft mis-gehandeld door jou dit voor te houden.
Welkom op bokt, groetjes Peter
.
NotNice schreef:
@russel: goed gezegd, maarruh... ga je dat nu zelf ook doen hier?
, maar wat je zegt de oude rotten in het vak (bokt) kennen elkaar wel een beetje en kunnen daar wel tegen. Een nieuwkomer kopschuw maken vind ik niet eerlijk 
russel schreef:Dit is echt weer zo bokt he? Deze persoon komt binnen en Baahhhh meteen weer zo afzeiken omdat hij zijn titel verkeerd heeft gekozen en zijn stukje tekst verkeerd heeft geformuleerd.
Wees dan volwassen en kom dan met wat zinnigs aan dan zo te brallen.
WormBoy schreef:IronMaiden schreef:Tsja dat van dat zweepje heb ik ooit eens gehoord van een schoolgenoot van de MAVO die volgens eigen zeggen
vrij hoog reed.
In de alpen zeker ... nee hoor geintje. De enige tak van de westernsport waar iets als een zweep wordt gebruikt is, voorzover ik weet, bij het barrelracen (ik heb ze wel eens met een soort dik kabelkoord zien zwaaien). Verder kun je ook zonder zweep genoeg schade aanrichten hoor.
een over n under heet zo'n ding
dat je geen tijd hebt om dat ding van de knop af te halen en bovendien heb je je vrije hand nodig om je vast te houden zodat je er niet af valt in de scherpe bochten

Nathalie1983 schreef:Bovendien raggen ze dat paard echt niet in zijn buik hoor.
. Oftewel: in elke tak van de paardenwereld heb je bruten.
.