[WN] NK 2005 Fed. Ned. Westernverenigingen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: NK 2005 Fed. Ned. Westernverenigingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:37

Ik heb geinformeerd bij een camping 100 meter verderop. Dat kost 12,50 per nacht, ook met stroom. Het zou voor mij dus 27,50 schelen. Dat lijkt voor veel mensen niet veel, maar ik heb een gezin en het is al een rib uit mijn lijf. Dan ga ik toch een klein beetje beknibbelen. Daarbij gaan mijn kinderen ook mee en die hebben geen enkele voorziening bij de manege hebben om zich bezig te houden. Dat telt voor mij ook mee.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:08

Ik vind het een boel geld hoor.
25 euro per start!
het zal wel dat het dubbel pointed is, daar heb ik niets aan want ik heb niet genoeg centjes om veel WRAN wedstrijden te kunnen starten zodat ik kans maak op een high point titel.

box = 22,50 per dag! ook dat vind ik een hele hoop geld. Op de pensionstal hier in het noorden betaal je ongeveer 5 euro per dag! (maar oke, dan woon ik wel in het hooge noorden)

Voor de wat minder rijken onder ons is de drempel toch wat hoog.
Ik laat nu andere wedstrijden liggen om de nk te kunnen rijden (lees: financieren).

Het zal best dat alles nou eenmaal zo duur is, maar ik blijf het een hoop geld vinden.

Ik ga toch maar een goede sponsor zoeken denk ik. Iemand interesse?

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:53

ik hoop wel dat ik ook mee kan doen.
Voor een amateur ruiter of kleine prof is het inderdaad veel geld. heb de rekening van votig jaar even op gezocht en elk onderdeel is een tientje duurder.

Maar goed geen vakantie wel een nk ben liever met mijn paard op stap

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:43

Ik begrijp best dat deelnemen aan een NK duur is, het is ook niet zo maar een wedstrijd.
Omdat alle shows double pointed zijn is het inschrijfgeld verhoogt.
Je kan dubble punten verdienen en je kan twee keer in de prijzen vallen.
Bij de WRAN onderdelen kan je als je goed rijd twee keer starten voor dat geld. (Voorronden en finale's).
Het kamperen is goedkoper geworden. enige jaren geleden was er geen electra en toen werd er gezegd, wij willen electra ook als we daar extra voor moeten betalen. Even ter info de stroomvoorziening voor het kamperen kost €25,- per uur.(ex btw) vanaf dinsdagmiddag tot zondagavond 24 uur per dag.
Van dat kamperen worden we dus echt niet rijk het is veel goedkoper om geen kampeermogelijkheid aan te bieden. Dus als iedereen nu in de omgeving gaat kamperen dan kunnen we volgend jaar geld uitsparen. of misschien dit jaar nog de agregaat annuleren.
De boxprijs is als ik het niet mis heb voor het eerst in 3 jaar verhoogt. We zouden geld uit kunnen sparen als iedereen z'n eigen box zou schoonmaken voor het vertrek naar huis. In het verleden is gebleken dat dat geen succes is. Dus.....

Vraagje:
Ik kijk alleen maar op deze plek op bokt, zeuren die engelse ruiters nou ook altijd zo over geld?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:53

Ja dat denk ik wel Jan, we zijn nu eenmaal nederlanders........

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:57

Dat vraag ik me eigen ook af hoor Jan.

Kamperen zoals het daar is kost nu eenmaal geld. En ik denk dat als je kampeert dat je ook dik tevreden mag wezen. En ja daar betaal ik wel wat voor. Wil wel goed kunnen douchen en niet als je een beetje laatste bent dat je dan een koude douche hebt. ook de WC's zijn perfect!!

Ik ben tevreden erover.

Of de Engelse ruiters ook zo zeuren. Nee die gaan na hun proefje van 3 minuten volgens mij gelijk weer weg Komen soms niet en soms wel terug vor de prijstuireiking

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:03

Nogmaals het is niet zozeer het bedrag, voor mij tellen andere faktoren mee, mijn kids. Mijn paard zet ik wel op de manege, alhoewel hij daar niet zo happy mee zal zijn. Nu moet hij de hele dag op stal.... Maar ja het is maar 1 keer per jaar NK.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:16

Citaat:
Vraagje:
Ik kijk alleen maar op deze plek op bokt, zeuren die engelse ruiters nou ook altijd zo over geld?

Citaat:
Of de Engelse ruiters ook zo zeuren. Nee die gaan na hun proefje van 3 minuten volgens mij gelijk weer weg Komen soms niet en soms wel terug vor de prijstuireiking

Inderdaad, de meeste mensen rijden alleen voor de punten. 1 proef kost ong. tussen 7,50 en 10 euro.

Echter in de dressuur rij je ook niet zomaar een NK! dan moet je eerst bij de beste 10 van 2 selecties kringkampioenschap dan je selecteren in voorronde voor regiokampioenschap. Daar moet je minimaal bij de eerste 3 zitten om te kunnen starten op een NK. Het niveau op een NK is daar dan ook naar, je hebt dan eerst namelijk bijna 100 combinaties voorbijgereden.

Dus dat is minimaal al 3 keer starten en het jaar erop moet je gewoon weer opnieuw selecteren.

Jammer dat sommige westernruiters niet kunnen waarderen dat deze sport (zeker bij de WRAN) laagdrempelig wordt gehouden d.m.v. dat aanschaf van een (dure)quarter niet verplicht is en er een meerdaags evenement georganiseerd wordt ook voor de mensen die eigenlijk nog niet NK-waardig zijn toch op zo'n evenement kunnen starten.

Waarom zoeken de mensen die graag willen rijden op een NK maar zich dit financieel niet kunnen veroorloven geen sponsor voor hun onkosten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:24

Als je zo'n selectieprocedure op de westernsport toepast, vrees ik dat het een heeeel kleinschalig NK wordt (maar goed, dan heb je ook geen overnachtingskosten natuurlijk, dat scheelt )

Er zijn wel twee tegenstrijdige dingen: Laagdrempelig en geen dure quarter nodig vs toch wel wat hoge onkosten voor zo'n evenement.
Als diegene genoeg centen hadden om een duur NK te bekostigen dan zouden ze misschien ook wel een dure QH kopen?

Maarre, meestal is het toch druk bezocht? Dus vooralsnog houdt het de meeste bezoekers niet tegen. Niks aan de hand toch?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:52

Cer schreef:

Als diegene genoeg centen hadden om een duur NK te bekostigen dan zouden ze misschien ook wel een dure QH kopen?

Of net niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:56

Nah, ik zou zowieso geen 'dure' QH kopen

Maarre, moet jij niet aan t werk?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:58

Roos1 schreef:
Waarom zoeken de mensen die graag willen rijden op een NK maar zich dit financieel niet kunnen veroorloven geen sponsor voor hun onkosten?

Bedoel je een sponsor of een filantropische instelling

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:59

Cer schreef:

Maarre, moet jij niet aan t werk?

Wat dacht je dat ik nu aan het doen ben
Ik werk gewoon,centjes verdienen zodat ik het NK kan betalen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:00

Mensen mogen mij best sponsoren hoor. Met zo'n licht paard is er plek zat voor eventuele reclame!!!

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:10

Citaat:
Bedoel je een sponsor of een filantropische instelling

Ik bedoelde een sponsor, een filantropische instelling is moeilijker te vinden

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:12

en minder goeie ruiter/paarden vragen gewoon UNOX of Steegeman om te sponsoren:+

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:15

Hahahaha, en als het niet goed gaat vinden we het paard terug in de rook- cq knakworst.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:40

Wat me opviel in het programma is dat zondag de finale open junior western pleasure en open senior western pleasure achter elkaar aan verreden wordt.

Ik rijd dus beide klassen Wat nou als ik door de voorrondes heen kom met beide paarden...dan heb ik dus mooi een probleem met inrijden en starten. Zeker omdat er niemand meegaat die mijn paarden kan inrijden...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:07

Ik heb gehoord dat er op de woensdag een AQHA-show is, maar kan er niets over vinden. Hoe zit dat precies?

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 07:40

ja, het is een hoop geld(ben paps al aan het bewerken voor een bijdrage )
maar je krijgt er ook wel een paar leuke dagen voor terug, en als je een beetje op andere dingen uitspaart, gaat het misschien ook nog lukken.
en id de camping t/o de manege is goedkoop, het warm water zit er ook bij in voor het douchen.
dus, ploegemans(man lief) en ik gaan gewoon een week heen, om ook nog een beetje vakantie te hebben.

En als er sponsoren zijn, die peppy, crazycactus en mij willen sponseren, dan heel graag, ik wil zijn naam ook nog wel een keer gillen als ik aan het rijden ben

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 07:44

maar nog wel een vraagje voor meneer J.Trel(officieel hé)
op de nk worden de h.p. titels bekend gemaakt, maar waarom kan ik helemaal nergen terug vinden op welke ranking je staat?
probeer er achter te komen met telefoontjes(die niet beantwoord worden, misschien i.v.m de vakantie)
dussss, misschien een tip om dit vanaf volgend jaar bij te houden op de wran site?(tipje van mijn kant )

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:52

Ja, Xono, welkom bij de club van meerdere paarden. Het is nl ook leuk als je een paint en een haflinger tegelijk wil starten, dan zitten in het weekend de classes ook vlak na elkaar.
Dus dat wordt beter plannen en schrappen of toch iemand zoeken om te helpen met losrijden. (maar ik spreek uit ervaring: het is bijna niet mogelijk om van de ene af te stappen en dan met nr 2 de bak in te gaan en dan in 1 minuut losrijden de klik te krijgen om op NK-niveau te presteren)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:35

Dat niet alleen Natascha, maar ik rijd mijn eigen paard en Golden Boy met totaal verschillende outfitjes Mijn Stip in het rood...en om nou na de junior pleasure met mijn rode blouse op een palomino met een groene blanket te stappen...naaah

Maargoed, ik denk dat het gewoon een kwestie wordt van iemand zoeken die in ieder geval even kan stappen met de paarden, zodat ze wel warm blijven. Als de eerste pleasure 15 minuten duurt, dan staat je paard toch 15 minuten af te koelen, waarna je er als een speer op moet en moet verwachten dat hij de sterren van de hemel loopt.

Niet echt bijdehand ingedeeld eigenlijk

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:02

Het blijft toch lastig XoNo.
Ik heb het ooit 1 jaar gedaan door 2 paarden all around uit te brengen. De ene junior en de andere senior en amateur.
Ik had toen een hele goede groom; maar ik heb me na die NK toch voorgenomen dat nooit meer te doen. (maar ja, zeg nooit nooit!)
Denk alleen eens aan al die proeven die je uit je hoofd moet leren.
Misschien lukt het jou nog met alleen de pleasure, daar hoef je niet zoveel voor te leren.

Jij vind nu deze indeling niet handig, maar als ze het veranderen zijn er vast wel weer andere ruiters die iets niet handig vinden.
Als organisatie zul je toch een programma moeten maken en daarmee zullen sommige mensen tevredener mee zijn dan andere.
Aan ons als deelnemers de keuze om in te schrijven lijkt mij.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:15

Nee, dat is ook wel zo, maar daarom is het nog steeds niet leuk

Ik start inderdaad geen horsemanship of trial e.d. Pleasure en hunter is makkelijk te onthouden

Horsemanship wil ik er volgend jaar in ieder geval met die van mij bij gaan doen. Ik ben niet echt een trailruiter