Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geen simpel zadel maar wel 1 die jaaaaaaaaren meegaat en ook aangepast kan worden. Dat vind ik wel een voordeel, engelse zadels kunnen makkelijker aangepast worden.
ben ik even blij dat mijn dochter uitstappen op dude al genoeg vind
stef schreef:Toen ik nog engels reed had ik les van een Z1 amazone, die het puur voor de lol erbij deed. Ze vroeg welgeteld 6 euro voor een half uur.
. 
Ook kosten mijn laarzen geen €500 dan heb je denk ik zo ongeveer met gouden randjes! Die van mij (Ariats) kosten €200 Ik denk dat het al met al niet zo veel uit maakt of je nou dressuur of western rijdt. Je kunt van beide koopjes krijgen of harstikke duur, net wat je zelf er aan uit wilt/kunt geven. Smoske schreef:Mijn vriend zegt soms lachend: 'waarom ben je niet gaan volleyballen?!'
gwen1222 schreef:
en dan nog de zadels een westernzadel gaan jaren mee, ja engelse zadels ook maar naa 1 keer oprijden begint het al kaal te worden onder de beugel riemen . (je hebt wel een oplossing om je beugels onder het zweetblad te doen maar dat zit voor geen meter)
naar een aantal jaar is je zadel versleten en uiteraard vind je ze dan niet meer mooi en wil je een niewe en dat gaat zo maar door dan heb in die tijd al heel wat zadel versleten terwijl je ook 1 western had kunnen kopen.

! Voor mijn Friese merrie veulen, met goed papier! had ik hooguit 4-4.500 € gekregen
)
. Maar ja, 12.000 Euries voor een twenter! (ik had d´r voor 3.000 minder dan de vraagprijs gekregen) uitgeven omdat ze "zo lief" is, vind ik toch wel kolder, vooral omdat ik absoluut geen western kan rijden
!
!wendytjeG schreef:gwen1222 schreef:
en dan nog de zadels een westernzadel gaan jaren mee, ja engelse zadels ook maar naa 1 keer oprijden begint het al kaal te worden onder de beugel riemen . (je hebt wel een oplossing om je beugels onder het zweetblad te doen maar dat zit voor geen meter)
naar een aantal jaar is je zadel versleten en uiteraard vind je ze dan niet meer mooi en wil je een niewe en dat gaat zo maar door dan heb in die tijd al heel wat zadel versleten terwijl je ook 1 western had kunnen kopen.
Een duur dressuurzadel kan volgens mij wel 20 jaar mee hoor....
gwen1222 schreef:wendytjeG schreef:
Een duur dressuurzadel kan volgens mij wel 20 jaar mee hoor....
ja ze gaan wel lang mee maar ze zien er wel eerder lelijk uit