O, nee, dat doet ie niet. De hal is groot en ik rij niet per se in de hoefslag, praktisch nooit eigenlijk. Buiten hebben we al helemaal geen hek. Wat ik meer bedoelde met op eigen benen lopen ook, is dus inderdaad op zijn eigen benen, maar ook dat ik niks vraag als hij dat nog niet eens zou kunnen, dus maar ergens intrekken of lekker omtrekken. dat alles dus vanuit een basis gebeurt dat hij goed loopt eerst. Misschien dat je daarop reageerde?Hij slingerde voorheen ook wel en kleefde ook wel aan de bakrand, maar het is geen paardje dat een rondje gaat lopen op de hoefslag als je er zomaar iemand opzet. Je moet wel echt rijden.GELUKKIG!!! Erg leuk dat ik iemand die M dressuur rijd er even op liet en er dan niet mee wegkomt. Hij ziet er zo makkelijk uit. Ik merk wel dat we erg 1 op 1 zijn, maar dat neem ik maar voor lief hoor. Een vriendin die wel western rijdt, rijd hem nu af en toe en die heeft even door moeten zetten, maar gaat nu ook goed. Ik neem misschien wat meer tijd, maar er wordt wel serieus gewerkt en dat werpt z'n vruchten leuk af. En of je dat nou uit met een wedstrijd of een tevreden gevoel is persoonlijk. Ik mag blij zijn met wat ik heb en waardeer het enorm, ben er ook erg trots op tegenwoordig. Bedankt voor jullie reacties hoor, vind het leuk om dingen te horen en zie het niet negatief, dus vooral doen!!