[WN] western haflingers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha dH

Re: western haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:41

Jaa, gaaf he, die zee van manen. Vingers aflikken

Ik zal het laten je weten hoor, Rookie, zodra hij weer te zien is in de wedstrijdarena. Het zal nog niet heel snel zijn, ik heb het nog te druk. Lesleymoos verzorgt hem heel goed, ik heb voorlopig geen haast om hem zelf te gaan doen. Momenteel heb ik aan 1 paintje mijn handen vol. (Eh, 2 paintjes, maar die 2e is nog heeeel klein) Knipoog
Maar het principe van verhuren was dat hij ook weer terug zou komen. En dan ga ik hem natuurlijk ook weer starten.
Dus nog even geduld..... Haha!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:51

Ik reed western met een fjord, nu met een appaloosa en zo nu en dan een Quarter bij ons op stal.

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:12

Ik rij ook western met een haffie. Zijn naam is Shadow.
En voor een alpenquarter vind ik dat hij het super doet. Het is af en toe zwaar wat ze zijn erg sterk in karakter maar de aanhouder wint en ik zou hem voor geen goud inruilen voor een echte quarter.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:19

Hallo mijn haflinger rijdt sinds 2weken western wordt omgeschoold, door goede western ruiter bij mijn op stal ze pakt het goed op echt gaaaaaaaaf.

alpenquarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:32

Mijn twee haffies (hebben zich nu vermenigvuldigd) waren afgelopen seizoen regelmatig te zien op de shows. Mistral heeft zelfs Wran highpoint titels in de am. trail en am. horsemanship gekregen

En de jonge Wynanda heeft ook al een paar puntjes verzameld! Ze genieten nu beide nog van het moederschap, maar over een tijdje zullen ze wel weer in de showarena te zien zijn!

lucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:33

hey hey ik heb zelf een western haflinger i begin net met dr ze ik ga dr nu beleren en over die western shet
vrienden van mij die heben een shet en een vriendin die rijd western met hem en goed dat het gaat!!!!!! hij kan al spinnen enzevoort ga zo door juul!!!
super gewoon
ik ga weet aleen nog niet welke tak ik van de westernsport ga doen?

iemand een idee???

haflingers rulezzzzzzzzzzzzz

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:37

Ik rijd met Cariño Reining, dat gaat best goed.
Ik moet wel zeggen dat ik geen wedstrijden rijd.(heb ik geen tijd voor)
Als ik andere ruiters tegen kom word ik nog wel eens afgekraakt: oja een western Haflinger!
Dan denk ik: en jij dan met je in de krul getrokken hobbelpaard.
Laat mij maar een western Haflinger hebben wat moet ik met zo'n hittepetit die overal van schikt.

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 06:43

JA en toevallig kan pino heel goed stoppen!!

spinner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:36

ik wil even reageren op het bericht van jody87!!!!mozart is van mij geweest een super gave haflinger!!!hij is NIET getraind door rieky young maar door mij zelf!!!dat heeft me heel wat tijd en werk gekost en hij reed super in de reinig!!!!!heb er ook veel wedstrijden mee gereden!!dus jody denk eerst na voor je iets zegt want jij weet zelf ook dat ie niet door rieky is getraind

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:37

Heb een haflinger merrie van 6 jaar. Sins november doe ik western met haar. En ze gaat supper goed op het moment! Ze is pas een jaar onder zadel en toen ik er kreeg kon ze niks!

Nu ben ik druk met stops en sins 3 dagen glijd ze 1 meter! Met de kont er goed onder. Vind het zo knap van d'r !

Ze kan vanuit stap aanspringen zo licht als een veertje en ook vanuit stilstaan.

Als we zo doorgaan kunnen we ons klaarmaken voor een wedstrijdje. Was eerst niet van plan reining met haar te doen maar ze vind het zo geweldig en ze pakt het zo goed op dat ik het toch die kant uit ga gooien.

Trail vind ze ook leuk dus dat doe ik samen met horsemanship erbij.

Het is wel moeilijker bij me haffie het erin te krijgen en heel veel herhalen maar als ze het eenmaal snapt dan zit het dik in orde. En eigenwijs! Maar dat kan ik nu wel waarderen.

Wie weet kom ik jullie nog eens tegen in de ring!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:33

Hoi, ik heb eeb NRPS-er, Soraya van de Bodega 1.57m. Ze is vier jaar en ik train haar western, heb haar samen met mijn instructrice western beleerd. En mezelf ook, haha, ik reed hiervoor engels. Wat ze nu al kan, sinds maart is stoppen vanuit draf. Spins, rolback en reverse, kleine cirkels, grote cirkels. Echt heel goed, ze is ook erg lenig en ik ben erg trots op haar. Daarbij heeft ze een cool karakter, ze is braaf en toch niet saai, af en toe merrie kuurtjes. 28 aug. hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd, dit is meer een orientatie voor mij wat voor wedstrijdonderdelen er zijn en wat me aanspreekt dan een echte meting der krachten...ik doe gewoon mee omdat het me leuk lijkt! Zijn er nog meer mensen hier met een NRPS?

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:19

mirel schreef:
Laat mij maar een western Haflinger hebben wat moet ik met zo'n hittepetit die overal van schikt.

Mag ik misschien vragen wat voor paarden je hier mee bedoel en wat voor mensen??

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:54

Mijn hafje gaat op zich wel goed maar de galop is een ramp alleen maar hard daar zijn we nu mee bizig ook 1x per week op de western manege.Galop is moeilijk voor haar.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:57

telt parelli western ook mee?
Ik rijd western met een welshponyke van 1.26 (krijd nu nog wel wstern met een dressuurzadel maar daar komt snel verandering in ghehehe )

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:50

Moet nog beginnen met wn rijden met mijn haf (Djanna 1.45 m), heb al wel een zadel en hoofdstel waar ik recreatief mee rijd, vanaf eind aug. gaan we saampjes op les ben benieuwd!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:48

Strangertje schreef:
Afbeelding
Bedoel je dit? oh wat houd ik van al die manen..dat doet ons toch geen QH na...(ssssorry qh fans!)

*Kwijl*

Die manen .

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:17

14cecile14 schreef:
mirel schreef:

Mag ik misschien vragen wat voor paarden je hier mee bedoel en wat voor mensen??

Bij ons in de buurt is een pension stal waar ruiters rijden die behoorlijk verwaand op een paard zitten.( peuk op de lip enz. kan nog geen groet vanaf)
Zelfs in het bos moet hun paard in de krul(met slof) en dan ook echt in de krul dus niet aan de teugel. Ook al is een paard buiten niet makkelijk te rijden dan hoeft hij niet in de krul getrokken te worden toch?(mijn mening)
deze mensen bedoel ik.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:47

spinner schreef:
ik wil even reageren op het bericht van jody87!!!!mozart is van mij geweest een super gave haflinger!!!hij is NIET getraind door rieky young maar door mij zelf!!!dat heeft me heel wat tijd en werk gekost en hij reed super in de reinig!!!!!heb er ook veel wedstrijden mee gereden!!dus jody denk eerst na voor je iets zegt want jij weet zelf ook dat ie niet door rieky is getraind

en van wie had jij les???
als ik me niet vergis van rieky....nog steeds trouwens, toch?

dus indirect heeft ze wel gelijk dat hij door rieky getraind is want jij bent ook door rieky getraind, maar goed...misschien kan je het de volgende keer iets subtieler brengen dan dat je gelijk begint te schreeuwen.

hoe gaat het trouwens met spinner? is haar rug al weer beter?