Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anya schreef:Het gewone dressuurboekje Jeddah... Jury vertelde mij dat het of het één of het ander was bij de staart. Dus niet scheren: dan verplicht vlechten. Wel scheren, dan niet vlechten. Kreeg er met keurig gelijk getrokken wel lange en losse manen én een perfect schone dikke staart en glimmend harnachement totaal een 4 voor. Voor een gezond, schoon en glimmend paard, dat volgens mij volgens de reglementen was voorgereden. Dan hoor je toch een zes te krijgen. Maar ach... start toch bijna nooit dressuur. En mijn punten haal ik wel met rijden
Citaat:Dat vind ik dan weer mooi aan western. Je mag gewoon niet starten bij een jury waar je onlangs nog les van hebt gehad.

Elles schreef:Toch klein puntje van kritiek: gebrek aan een fatsoenlijke ereronde....Vind ik altijd een beetje een domper. Mag je een rondje knetteren, zit er geen muziek bij.... en in Marienheem bij de horsemanship kon iedereen zelfs zónder ererondje de ring uit