[WN] Westernopleiding te Deurne

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: Westernopleiding te Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 08:19

Hey Ineke! Ik weet nog niet zeker, maar ik denk wel dat het doorgaat Knipoog

Je moet ook echt mazzel hebben, wil je een goede baan met paarden.

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:41

Misschien leer je er toch andere dingen. Als je niks probeert kom je nergens natuurlijk. Ik heb ook lang geprobeerd om naar Amerika te gaan, niet gelukt en nu doe ik een HBO management opleiding met paardenhouderij. Ik wil alleen de paardenvakken gaan doen, de rest vind ik niet leuk en heb al management gehad op mbo niveau.
Gr maud

nailabamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:10

Voor de beledigde mensen zonder quarter: Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook geen quarter!! Ik heb een draver en ik merk gewoon dat dat moeilijk is o.a om de snelheid eruit te krijgen. Natuurlijk zijn er ook paarden van andere rassen die waar je goed western mee kan rijden maar voor veel andere paarden zijn dingen als stoppen en spinnen gewoon heel moeilijk simpelweg omdat ze er niet voor gefokt zijn. Ik ken naomi ook en haar paard doet het inderdaad prima. Maar mijn mening is dat je het voor jezelf makkelijk maakt als je een paint, qh, of app hebt en ik heb niet gezegd dat je niet met een ander ras de opleiding kan doen.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:57

ik heb er ook aan zitten denken om naar deurne te gaan maar ik vraag me ook af wat je meer kan met een diploma lesgeven dan zonder diploma want hoeveel mensen geven er nou les met diploma? niet veel!! ik ga nu een opleiding doen zodat ik leer een eigen bedrijf opstarten en dan zie ik daarna wel weer...

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:59

Ik zit nog steeds in dubio, want het lijkt me wel heel leuk. Ik ga wel even bellen maandag, want weet nog niet wat het verschil tussen de hele opleiding en de cursus. Ik denk het werk op een stal..

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:03

ik ga het misschien wel na mijn mbo of hbo opleiding doen dan is die opleiding in deurne misschien ook wat verder ontwikkeld zeg maar want ik heb ook gehoord dat het nu nog niet heel veel voorsteld

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:05

dat heb ik ook gehoord en wilde er al eerder aan beginnen, maar niet gedaan. Ik heb mijn MBO al en ben nu met HBO bezig, maar ga ermee stoppen (tenminste ik ga niet meer alle vakken volgen) dus wil er iets bij.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:26

ja eigen zaak starten kan ik nu dank zijn men avondschool onderwijs. zwaar want volgde ondertussen ook dagschool hogeschool kleuteronderwijs maar heb nu beiden diploma's op zaak. dus voor het opvoedkunde gedeelte en lesgeven zit ik al goed. nu nog de lotterij winnen en kan ik mss ooit een zaak opstarten anders zal het er niet van komen Huilen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:19

Heb vandaag de extra info (althans, wat het moest voorstellen) door de bus gkregen, staat niet veel extra's in eigenlijk :N

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:19

Klaas, je kunt ook op de site van Helicon kijken. www.helicon.nl voor info over de opleidingen

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 10:46

Ja, daar heb ik die extra info ook vandaan, maar daar staat alles natuurlijk hardstikke positief op, en ik wou eigenlijk graag meningen weten Bloos

silden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:40

ikzelf heb dit jaar mijn laatste jaar afgemaakt. ik ben in de tweede klas begonnen omdat ik een vooropleiding heb gedaan.

het eerste jaar kregen we 25 praktijk lessen van 1 uur bij Peter Simons in Hoeven. daarnaast kregen we iedere week theorie les in deurne zelf. deze theorie lessen gingen voornamelijk over gezondheid, fokkerij, hoefverzorging enz.

dit jaar was het allemaal al beter geregeld. de praktijk lessen werden nu gehouden in deurne op de donderdag na middag - avond. de lessen werden gegeven door Barry Schuurman, Karrin van Bekkum en Peter Simons.(erg leerzaam) bij deze praktijk lessen hoorde ook nog een uur theorie les (afhankelijk van het onderwerp dat besproken werd in de praktijk les) In deze praktijk lessen leerde we onderandere lesgeven en rijden.
ook dit waren 25 lessen. hiernaast moesten we voor de gewone theorie naar deurne op woensdag. De examens voor het rijden en lesgeven werden afgenomen door Rieky Young en Simone de Geus. ( wat erg jammer was is dat het niveau van de school lager lag dan het niveau wat de examinatoren wilde zien.)

volgend jaar worden de praktijk lessen op de vrijdag gehouden. deze praktijk lessen worden 10 keer per leer jaar uitgevoerd. dit worden dan hele dagen. hiernaast moeten de leerlingen 10 dagen op stage bij een trainer enz. deze opleiding vond ik steeds leuker worden. ik denk dat dit volgend jaar alleen maar beter zal worden.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:49

ik heb even meer informatie gevraagd op die site over die opleiding

lijkt me wel erg leuk hoor zo'n opleiding

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:41

Mij lijkt het ook leuk idd, maar ik weet niet hoor...Ik denk dat ik eerst "gewoon Clown" een ander papiertje haal, dan kan ik altijd nog verder kijken (toch?)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:55

vind ik ook hoor Klaas!! dat doe ik ook ik wil wel weten of je nou zoveel meer kunt met een diploma van lesgeven

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 21:03

Gaat het er niet gewoon om dat de instructeurs dan kunnen zeggen "ik heb m'n papiertje in Deurne gehaald" ? Want volgens mij hebben lang alle Pro's geen diploma Western instructeur?!

silden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:01

mij is duidelijk gemaakt dat als je geen papieren hebt om les te geven, ben je ook niet verzekerd als er wat gebeurt. Ja

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:15

Ik ken heel veel mensen die les geven zonder papiertje Verward

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:32

ik ken er eigenlijk maar 1 en kan niet zeggen dat die nou zo bekend is geworden Clown en dat die meer mag en kan...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 18:24

Wat bedoel je met dat laatste Emma?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:23

zo als ik het eigenlijk zeg Clown wat kan iemand met diploma nou meer dan iemand zonder diploma het ligt niet alleen aan zo'n diploma maar ook een beetje hoe je dan presteerd en rijd op wedstrijden hoe je met je paard omgaat als er iemand een instructrice zeg maar is met diploma en zijn paard helemaal afbeuld en er als een mongool op zit of iemand zonder diploma die super rijd nou dan wist ik wel van wie ik les wou hebben Knipoog snappie? Tong uitsteken

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:45

Hee, Emmelske,
ik stoor me een beetje aan je taalgebruik over mongolen. Mischien dat je dit ook anders kan zeggen? Discriminatie hoeft nou ook weer niet....

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:30

Ik kan me niet voorstellen dat van 1x in de week les volgen in instructies geven je dat ook daadwerkelijk leert. De enige manier om dat te doen is zelf bergen ervaring hebben/krijgen. Er komt zo enorm veel inzicht bij kijken om te zien wat een paard of ruiter verkeerd doet en dan heb je het nog niet over de manier(en) waarop dat gecorrigeerd kan worden. Ik heb liever les van iemand zonder papier maar met veel ervaring die het ook nog over kan brengen. Hoeveel zullen er niet op zo'n opleiding zitten puur omdat ze het werk met paarden leuk vinden, maar die het gewoon niet in zich hebben om echt goed les te gaan geven, want dat blijft gewoon een vak appart. Zo'n papiertje zegt dan dus echt imo helemaal niets.
Misschien is het slimmer als ze in Deurne de opleiding 'western instructie geven' geven ipv 'western cursus' dus volledig als keuze richting naast dressuur en springen. Het is nou eenmaal anders...

InekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:32

Oh ja ehhh iedereen is dit jaar gezakt.....

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 17:56

emmelske schreef:
zo als ik het eigenlijk zeg Clown wat kan iemand met diploma nou meer dan iemand zonder diploma het ligt niet alleen aan zo'n diploma maar ook een beetje hoe je dan presteerd en rijd op wedstrijden hoe je met je paard omgaat als er iemand een instructrice zeg maar is met diploma en zijn paard helemaal afbeuld en er als een mongool op zit of iemand zonder diploma die super rijd nou dan wist ik wel van wie ik les wou hebben Knipoog snappie? Tong uitsteken

Hier in de buurt is een manege voor gehandicapte mensen, en er zitten "mongolen" op die goed kunnen rijden hoor Knipoog

Verder vind ik dat je prestaties op wedstrijden niet uitmaakt, een "goede" ruiter (instructeur) kan wel heel slecht presteren op wedstrijden, misschien door het niveau van het paard, en een "minder goede" ruiter (instructeur) kan bij wijze van heel goed op wedstrijden presteren, dit ook misschien dat de ruiter/amazone op een "hooggeschoold Clown" paard rijdt...