[WN] Wie heeft er ook zo'n Reining KANON?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenfold

Re: Wie heeft er ook zo'n Reining KANON?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:08

Er was (als ik het me goed herinner) maar 1 drie-jarige aanwezig.

Op zich zijn wel meer drie-jarigen zo zwaar hoor. Dit hoeft absoluut niet ten koste gaan van soeplesse en licht-heid. En er zijn ook niet-soepele lichtere paarden. Ik ervaar die relatie tussen bulletjes en 'niet soepel zijn' niet zo. Ik denk dat je trots mag zijn op je reining kanon!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:24

Digger is ook best een bulletje (propje kreeg in vandaag te horen van een niet-quarter-kenner Haha! ).
Hij heeft een behoorlijke kont en is aardig breedt.
Maar ik kan ook niet bespeuren dat het hem in de weg zit. Hij is snel en heel wendbaar dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:40

Ik rijd met die bolle van mij tussen de dressuurpaarden en dan valt hij best weleens op Lachen En dan zeg ik altijd maar, geweldig als die spieren meewerken, maar als ze tegenwerken........ Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:45

romkabouter - waarom moet ik naar ITP en mag de rest wel hier???
ik heb de foto's naar een medebokker gestuurd die ze gaat plaatsen dus waar ze uiteindelijk terechtkomen? geen idee!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:27

Dat geldt dus ook voor de anderen Knipoog

Anders wordt het een groot foto topic namelijk. En daar is ITP dus voor Lachen

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:44

Wat ik dus niet snap is dat als er iemand een paard met twee jaar aanrijd iedereen moord en brand schreeuwt.
Als er dan een paardje op zijn tweede levensjaar 24/7 een overgewicht van +/- 80 kilo meesleept is het mooi.

Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet. Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:32

Quarters en gras, het is een vreemde combi!!! Ik heb Cody fulltime in de wei (met pensioen), samen met mijn ouwe welsh- kruising en de jaarling Paint x IJslander. Het land is niet bemest en er staat maar kort gras. Maar Cody.......dat lijkt wel een walgelijk dikke shetlander momenteel!!! NIet te filmen hoe zwaar ze is van dat weinige gras!!!! Ik kan haar niet in d'r uppie op stal zetten, dan gaat ze flippen, ik kan haar niet in een nóg korter stuk gras zetten, dan krijgt de rest absoluut te kort. Mijn Paint staat in eenzelfde grootte stuk land ernaast, in zijn uppie en zelfs hij wordt niet dik. Hebben meer van jullie deze problemen? Kunnen jullie paarden ook dik worden van de lucht???? Na de zomervakantie zal Cody weer wat (licht) werk moeten verrichten, want anders past ze straks niet door het poortje van de trainingsbak, Tong uitsteken .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:34

FlyingHigh schreef:
Hebben meer van jullie deze problemen? Kunnen jullie paarden ook dik worden van de lucht????

Misschien een idee om hier een topic over te beginnen? Ik herken dit wel, maar het heeft niet zoveel met dit topic te maken. En misschien dat meer mensen het herkennen. Lachen

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:57

FlyingHigh schreef:
Quarters en gras, het is een vreemde combi!!! Ik heb Cody fulltime in de wei (met pensioen), samen met mijn ouwe welsh- kruising en de jaarling Paint x IJslander. Het land is niet bemest en er staat maar kort gras. Maar Cody.......dat lijkt wel een walgelijk dikke shetlander momenteel!!! NIet te filmen hoe zwaar ze is van dat weinige gras!!!! Ik kan haar niet in d'r uppie op stal zetten, dan gaat ze flippen, ik kan haar niet in een nóg korter stuk gras zetten, dan krijgt de rest absoluut te kort. Mijn Paint staat in eenzelfde grootte stuk land ernaast, in zijn uppie en zelfs hij wordt niet dik. Hebben meer van jullie deze problemen? Kunnen jullie paarden ook dik worden van de lucht????

Dit probleem kennen wij maar al te goed, we hebben nu 27 quarters staan.
De merries met veulens en de jaarlingen kunnen wat ons betreft tot de knieen in het gras staan, die hebben het ook echt nodig.

Maar wat de tweejarigen en de rijpaarden betreft, sommige kun je voeren wat je wil die komen niks bij, terwijl we andere constant in de gaten moeten houden, na vier weken in de wei beginnen de spekrollen zichtbaar te worden.

Lily, Miss en Zanas staan bijna het jaar rond op dieet, die worden dus echt dik van de lucht/liefde.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 16:05

Halloway schreef:
Wat ik dus niet snap is dat als er iemand een paard met twee jaar aanrijd iedereen moord en brand schreeuwt.
Als er dan een paardje op zijn tweede levensjaar 24/7 een overgewicht van +/- 80 kilo meesleept is het mooi.

Goeiedag zeg, ik schrok hier een beetje van Bloos ... Ze is geen twee maar drie jaar. Of was dit gewoon een uitspraak in het algemeen?

Nog even over de vetrollen... Ze heeft een ronde buik maar voor de rest is alles strak. Ik snap niet helemaal wat hier bedoeld wordt met vetrollen. Cool

Groetjes

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:28

DJQuarter schreef:
Halloway schreef:

Goeiedag zeg, ik schrok hier een beetje van Bloos ... Ze is geen twee maar drie jaar. Of was dit gewoon een uitspraak in het algemeen?

Nog even over de vetrollen... Ze heeft een ronde buik maar voor de rest is alles strak. Ik snap niet helemaal wat hier bedoeld wordt met vetrollen. Cool

Groetjes

Dit was een uitspraak in het algemeen, ik kan op de foto niet zien hoe zwaar jouw paardje is, dus dan zou er iemand naast moeten gaan staan.
Aleen moet je dan niet iemand van mijn postuur nemen want dan lijkt een belg nog op een volbloed. Haha!

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:44

Hahaha, okee Haha! .

Ik heb ook wel foto's uit een andere hoek en daar ziet ze er al heel anders uit. Ik heb de meest Bully foto's uitgezocht om hier neer te zetten. Maar in het echt is het een bonk spieren en een grasbuik... Bloos

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:38

Ik zie zwaarbespierd ook niet in combinatie met stijf. Zo heb ik een pleasurepaardje van 1.58m hoog, smal gebouwd, hoog op de benen, erg luxe ding. Maar is heel snel stijf!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:42

FlyingHigh schreef:
Maar Cody.......dat lijkt wel een walgelijk dikke shetlander momenteel!!! .

Goed, dan heeft Digger dat dus van zijn moeder geerft Boos!
Bij ons hetzelfde verhaal, echt heel weinig gras krijgen ze maar Digger rolt zo'n beetje door het land heen Clown
Het is echt niet om aan te zien. Dus maar op dieet........anders gaan we nog twijfelen of HIJ drachtig is Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:39

Propje die Digger Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:45

Mijn stalgenoten zijn allemaal jaloers op pride Haha! Het is op dit moment het enige paard van stal dat geen grasbuik heeft maar een mooi slank sportmodelletje.
Maar ja, na een trainingsrit van 30 km is al het gras wel verdwenen. En om niet achter te blijven gaat het vrouwtje vanaf vandaag ook naar de sportschool.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:04

Hoi,

Hier de link naar het topic in ITP voor de rest die graag een foto's wil plaatsen voor zijn/haar kanonnetje...

viewtopic.php?f=53&t=426663

Groetjes Debbie...

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 09:12

XoNo schreef:
Ik zie zwaarbespierd ook niet in combinatie met stijf. Zo heb ik een pleasurepaardje van 1.58m hoog, smal gebouwd, hoog op de benen, erg luxe ding. Maar is heel snel stijf!

Ik heb het ook niet over stijf, stijf wordt je paard door training (spierpijn) of juist door stil staan (dus ook spierpijn).
Ik heb het meer over flexibiliteit. Maar wat ik tot nu toe merk met grondwerken is dat ze best heel veel kan en ik heb nog geen 'mankementen' gevonden, maar we zullen het pas echt gaan merken als ze in training gaat.

Groetjes Debbie

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:51

Net even de foto's bekeken maar zo enorm vind ik haar niet.
Als je de dikke buik Knipoog even wegdenkt dan is ze zeker niet overbespierd.
Ze heeft wel een flinke schouder.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:39

Flinke ass ook hoor.. Vingers aflikken Knipoog *LOL*
En en forse hals ook wel eigenlijk...

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:45

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:15

Citaat:
Net even de foto's bekeken maar zo enorm vind ik haar niet.

over welk paard heb je het nou?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:09

DJQuarter schreef:
Hoi,

Hier de link naar het topic in ITP voor de rest die graag een foto's wil plaatsen voor zijn/haar kanonnetje...

viewtopic.php?f=53&t=426663

Groetjes Debbie...

Ik heb ook wat foto's geplaatst. Ja