[WN] Welke beweegredenen voor het starten van een show?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

Re: Welke beweegredenen voor het starten van een show?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:00

Smoske schreef:
De ruitersport is nu eenmaal duur maar het valt me op dat 'onze wedstrijden' over het algemeen duurder zijn dan mijn vriendin die dressuur rijd. soms vraag ik me af hoe dat komt....zijn onze judges zo duur of mag je een westernwedstrijd en een dressuurwedstrijd niet vergelijken? Zij betaalt slechts een paar euro voor een plaatselijke wedstrijd...wij betalen dat al minstens als 'office charge'.

Als je alleen onderlinge wedstrijden rijdt (qua dressuur) gaat dit misschien nog op maar zodra je officieel gaat starten gaat ook dat aardig in de papieren lopen. Heb eens aan m'n dressuurmiepende collega gevraagd wat zij nou ong. kwijt is totaal per jaar, en ik schrok me rot...
Je hebt je lidmaatschap KNHS, lidmaatschap plaatselijke rijvereniging (wat per regio en zelfs per vereniging nogal behoorlijk kan verschillen), je hebt je startcoupons en dan nog je startgeld. Geloof dat dat laatste zo'n 7,50 per proef was.
Boxen huren is, iig van wat ik altijd hoor, niet echt gebruikelijk, het is meestal puur inrijden, proefjes starten en weer weg. Bovendien heb je veel meer keuze uit te starten wedstrijden, en veel dichterbij huis.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:20

Dressuur is op de wedstrijd ongeveer 7,50 per start, maar je start op 1 paard hooguit 4 keer (twee keer dressuur en twee keer springen). Wel betaal je vooraf: inschrijfgeld vereniging, startkaart, startcoupons. Loopt aardig in de papieren. Box huren doet eigenlijk vrijwel niemand (wordt ook niet veel aangeboden). Je start in de directe omgeving, dus je ben ook nog wel een keertje thuis. Alleen voor de landelijke wedstrijden moet je verder weg.

Ik vind het met het startgeld wel meevallen eigenlijk. Wel duur vind ik normaal gesproken de boxhuur. Overigens ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheid die er in Nordhorn was: een grasveld waar je zelf voor een gering bedrag een paddockje kon uitzetten met prikpaaltjes.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:48

Anya schreef:
Overigens ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheid die er in Nordhorn was: een grasveld waar je zelf voor een gering bedrag een paddockje kon uitzetten met prikpaaltjes.

Hihi leuk als je niet weet hoe zoiets werkt. Ik had graag een paddock gehuurd, maar ik wist niet dat je zelf paaltjes en lint mee moest nemen.......

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:04

Citaat:
Als je alleen onderlinge wedstrijden rijdt (qua dressuur) gaat dit misschien nog op maar zodra je officieel gaat starten gaat ook dat aardig in de papieren lopen. Heb eens aan m'n dressuurmiepende collega gevraagd wat zij nou ong. kwijt is totaal per jaar, en ik schrok me rot...

Ik rij met twee paarden dressuur en ben per jaar bijna 200 euro aan de KNHS en verenigingscontributie en startcoupons kwijt. Daarnaast betaal je ongeveer 7,50 per proef. Ik kan 1 keer in de maand 'thuis' KNHS starten en binnen straal van 30 km zou ik elk weekend op wedstrijd kunnen op goed locaties.

Ik vind dat wel een belangrijk pluspunt, want dan kan je dus een wedstijd starten zonder dat het je hele dag kost, als je bijv pas om 17.00 moet starten heb je nog wat aan je dag. EN op vrijdagavond starten vind ik daarom helemaal ideaal. Maar goed dat is niet haalbaar als je 2 uur in de auto moet zitten om er te komen...

Citaat:
Overigens ben ik erg gecharmeerd van de mogelijkheid die er in Nordhorn was: een grasveld waar je zelf voor een gering bedrag een paddockje kon uitzetten met prikpaaltjes.

Waarom doen ze dat niet zelf? Ik kan me voorstellen dat iedereen een andere voorstelling van veiligheid hierover heeft. Persoonlijk zou ik nooit mijn paard, op vreemd terrein, achter een schrikdraadje zetten. Maar goed dat is persoonlijk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:07

Roos1... de meeste mensen hadden geen stroomapparaat bij zich. Overigens was het terrein zo groot dat je echt alle ruimte had. Het stond er allemaal heel rustig bij. Paarden fijn in een eigen weitje, rustig grazend tussendoor.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:38

Is dat op elke (Duitse) show zo, dat je je eigen spulletjes mee moet nemen voor je paddockje? Ik meen me te herinneren dat het er in Loehne allemaal heel georganiseerd uitzag en dat de materialen bij alle paddockjes hetzelfde waren ... elke graspaddock was voorzien van een nummer.

Ik had dat ook écht niet geweten hoor, van die eigen materialen. Sta je wel raar te kijken als je daar aankomt, hihi ...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:25

stond op het inschrijfformulier Mac Lachen