Smoske schreef:De ruitersport is nu eenmaal duur maar het valt me op dat 'onze wedstrijden' over het algemeen duurder zijn dan mijn vriendin die dressuur rijd. soms vraag ik me af hoe dat komt....zijn onze judges zo duur of mag je een westernwedstrijd en een dressuurwedstrijd niet vergelijken? Zij betaalt slechts een paar euro voor een plaatselijke wedstrijd...wij betalen dat al minstens als 'office charge'.
Als je alleen onderlinge wedstrijden rijdt (qua dressuur) gaat dit misschien nog op maar zodra je officieel gaat starten gaat ook dat aardig in de papieren lopen. Heb eens aan m'n dressuurmiepende collega gevraagd wat zij nou ong. kwijt is totaal per jaar, en ik schrok me rot...
Je hebt je lidmaatschap KNHS, lidmaatschap plaatselijke rijvereniging (wat per regio en zelfs per vereniging nogal behoorlijk kan verschillen), je hebt je startcoupons en dan nog je startgeld. Geloof dat dat laatste zo'n 7,50 per proef was.
Boxen huren is, iig van wat ik altijd hoor, niet echt gebruikelijk, het is meestal puur inrijden, proefjes starten en weer weg. Bovendien heb je veel meer keuze uit te starten wedstrijden, en veel dichterbij huis.