Citaat:
CER: Nou, ik las dat de moeder braaf was, dus dat is dan alvast goed geregeld

FRANCIS:
Dat zegt nog niets over wat voor moeder die moeder is...
Toen ik het geschreven had, dacht ik ook gelijk aan mijn hele lieve merrie, superknuffelkont, maar daardoor ook veelstelief tegen haar veulens, die dus bijzonder verwend worden, wat je dan als mens nog een beetje in goede banen moet zien te leiden... Naief als ik was dacht ik 'mwah, dat leest niemand....' vergat ik jou even zeg 
Citaat:
Inderdaad is een veulen fokken hártstikke leuk, maar wel op een goed overwogen en verantwoorde manier, anders ben je puur aan't vermeerderen en ik neem aan dat dat niet je bedoeling is.
Maar mij is nog niet helemaal duidelijk wanneer je nou aan het vermeerderen bent en wanneer je leuke gewilde paardjes fokt?
Ik kan nog zo'n onwijs interessante combi bedenken, maar ik moet t veulen verkopen. Als niemand anders diezelfde combi ziet zitten, ben ik aan het vermeerderen?
Maar nu fok ik voor iemand die een heel leuk hengstje heeft, mijn merrie helemaal leuk vind (
) en graag het veulen wil. Of het foktechnisch correct is weet ik niet, maar t veulentje krijgt een baasje wat heel blij met hem gaat zijn 
Citaat:
Heb je je besluit weloverwogen genomen en is het nog op tijd, dan kun je dit jaar nog dekken (je hoeft neem ik aan niet voor een 'zo vroeg mogelijk' veulen te gaan, je zit toch niet aan rassenshows en leeftijden vast),
Mee eens. Voor ons westerlingen begint het weideseizoen pas rond mei.. een veulentje van februari staat zich dan ernstig te vervelen?