Zeker op vreemde paarden.
Draag ik de cap dan altijd? nee. Wanneer ik op het oude vertrouwde fjordenbeest zit, draag ik niet altijd een cap.
Kan er dan niets gebeuren op het oude vertrouwde fjordenbeest? jazeker wel.
Ik vind het wel jammer van het plaatje, maar kan me voorstellen dat het in de toekomst verplicht gesteld zou worden.
Om de veiligheid.. maar ook verzekeringstechnisch. De meeste accomodaties moeten het rijden met een cap verplicht stellen.
Als een goede accomodatie voor een wedstrijd/clinic ter discussie zou staan omdat daar een cap verplicht is, zou ik dat jammer vinden. Het wel/niet dragen van een cap lijkt mij een vrij onbelangrijk discussiepunt in verglijking met de staat van de bodem etc etc.
Dat een goedgekeurde cap niet duur hoeft te zijn bewees de Lidl laatst: 17, of was het 27 euro???
Overigens zijn er in de cap-topics hier op WN best heel aardig WN-gerelateerde caps voorbijgekomen.
Nee, het zou mij niet tegenhouden om die wedstrijd te rijden of de clinic af te slaan. Waneer het een eigen keuze is (wel/geen cap) zal het bij mij van de sfeer en het paard wat ik rijd afhangen of ik wel of geen cap draag.
en ach.. ik ben behoorlijk dubbel hierin hoor

ik durf te zeggen dat ik vrijwel altijd met cap rijd. Die zet ik standaart op. Maar om demo's heb ik zelfs vrijwel nooit een cap in de auto liggen. Terwijl ik dan rustig zonder zadel en hoofstel rondkneur op een leipe welsh, hem laat steigeren, liggen, etc etc
Zouden de organisatie me vragen wel een cap te dragen, zal ik dit ook doen
ook al gaat dat ten koste van de show.Het is alleen nog nooit voorkomen

en dan met namde de moderne versie.
Nee, even serieus, ik vind het zo'n onzin dat het zogenaamd niet bij western rijders past ... je rijdt toch niet omdat het er zo leuk uitziet op de foto?