[WN] Welk pad is het allerbeste?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: Welk pad is het allerbeste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:24

ik ga voor de medi-pad . van medi-cheval
lekker licht en zacht. heel goed afgewerkt,
wasbaar, evt. op te vullen.
is alleen erg duur.

wij rijden er nu bijna een half jaar mee. elke dag. en dan 2 keer per dag en ze zien er nog steeds mooi uit.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:32

Sinds kort heb ik een schapenvacht-pad en dat bevalt tot nu toe goed (maar ik heb er nog maar 2 keer mee gereden, dus kan er nog niet echt iets over zeggen. Wel heb ik, toen ik nog dressuur reed van hetzelfde merk een schapenvacht gehad voor onder mijn dressuurzadel. Daar heb ik dusdanig goede ervaringen mee dat ik, toen ik de westernuitvoering zag liggen, deze meteen wilde hebben.
Ze zijn niet echt goedkoop (150 euro), maar als deze net zo goed bevalt als de dressuuruitvoering, dan zijn ze hun geld zeker waard.
Ze nemen het zweet heel goed op, geven een goede drukverdeling, geven zeer weinig kans op irritatie en kunnen ook nog een keer gewoon in de wasmachine (je moet alleen wel een speciaal wasmiddel gebruiken omdat anders het leer stug wordt).
En voor de mooi kun je er nog een dun dekentje overheen doen.

Catmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:53

Even een klein vraagje tussendoor....

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met de contour Tacky Too pad van Reinsman? Ik zag dat ze een "non slip" uitvoering met neopreen hebben en een uitvoering met een onderkant van fleece.

Afbeelding
De uitvoering met neopreen

Afbeelding
De uitvoering met fleece

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 06:05

Wel mooi zo die voorgevormde pads. Ik vind dat eigenlijk wel een vooruitgang. Mijn merrie heeft een behoorlijke schoft, dus als ik een nieuwe pad nodig heb voor haar koop ik zoiets.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 07:51

Hmm, maar voor de "platte" russen dus juist niet geschikt!

Ik heb nu namelijk een Toklat (toch, SM?) en dat bevalt mij ook echt heel erg goed hoor!
Ik dacht alleen, heb de show halter verkocht en laat ik voor Jeddah nou eens een SUPER pad kopen.... blijkbaar zijn die er toch niet en kan ik het beste met deze verder gaan!

Thanks allemaal, jullie hebben me $$$ uitgespaard! Kan ik naar een winterdeken voor Senna gaan kijken Knipoog Haha! !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:59

Je hebt idd een CoolBackPad van Toklat Jeddah Lachen, laatst zag ik je er nog op rijden (met Senna als handpaard ernaast Knipoog )

De Toklat is heel makkelijk 'plooibaar' en vormt zich dus makkelijk naar de rug, bij een stuggere pad (bijv. met vilt of neopreen inlages) geef ik toch de voorkeur aan een pad met een gekontourde rug.

De Tuffy's van Big Horn zijn prima pads, maar voor die dingen eenmaal lekker liggen duurt mij gewoon te lang en voor een hoge(re) schoft vind ik ze minder geschikt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 11:48

Voor Jeddah d'r korte rug is het inderdaad wel fijn dat ie lekker "meegeeft"! En voor de buitenritten heerlijk dat ie veel vochty opneemt!

Ik dacht wel dat dat het was SM! Herkende je hem?? Knipoog Wordt veel gebruik van gemaakt hoor!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:26

Redpebbles heeft sinds kort een nieuwe pad. Het is een soort gelpad, maar wanneer je erin knijpt gaat de gel niet opzij, maar het verdeelt de druk goed! Wanneer je het zadel erop legt, moet je hem later nog een keertje aansingelen, omdat de pad dan de vorm van de rug aanneemt. Ze rijdt er nu 2 paarden mee en die reageren er lekker op. Paarden zweten er niet overmatig onder, het heeft ook een soort anti-slip onderkant en een vuilafstotende bovenkant. Na het rijden zie je duidelijk hoe de pad gelegen heeft en vervolgens 'buigt' de gel weer terug naar zijn oorspronkelijke vorm, vierkant Lachen De pad is niet groot en wat onhandig met opzadelen (omdat de pad dus gewoon als een plankje op je paard ligt, het neemt zijn vorm pas aan als je het zadel erop legt, maargoed...zie die pad maar eens te laten balanceren op de rug Tong uitsteken

Verkoopprijs is 119 euro geloof ik. Niet de goedkoopste, maar het ziet er zeer duurzaam uit en hij werkt super!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:09

Bedoel je die pads van Memory-foam (Nasa-schuim, Bultex e.d.) ??
Ze zijn warmtegevoelig en 'zakken' in als het paard warm wordt.

Citaat:
(omdat de pad dus gewoon als een plankje op je paard ligt...)
Als je dat nu al vind, wacht maar tot het winter is Cool
Degene die ik ken zweten wel degelijk (zeker als het warm is), maar ik hoor meer dat de paarden er goed onder lopen.
Ik ken enkele bekende wedstrijdruiters die er mee rijden/trainen, o.a. KvB.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:12

KvB ook? Lachen Die heb ik er nog niet eens mee zien rijden (heb ik ook alleen maar bij een hunterclinic gezien afgelopen zaterdag Haha!).
Memory-foam, zou best eens kunnen...ik zal zondag eens kijken wat voor merk erop staat, maar ik ben bang dat ze dat eraf getrokken hebben (klein labeltje Tong uitsteken).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:14

Op een wedstrijd weet ik niet of ze er mee rijdt, want onder een showblanket verdwijnen ze Lachen
Naar een merkje kun je lang zoeken denk ik, als het dezelfde zijn als die ik 'ken' Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:30

Er zat wel een labeltje aan, maar misschien dat dat de wasvoorschriften waren Tong uitsteken Ik geloof dat je ze op 30 graden kunt wassen *LOL*

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:40

Hmm, dat klinkt wel erg leuk!! Maar zouden ze een endurance wedstrijd aankunnen wat betreft zweet denk je?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:22

Die ik ken kunnen niet in de was, je moet de vulling eruit halen en dan kan de hoes in de was. Dat die op 30º kan geloof ik direkt Lachen
@Jeddah: er bestaat ook een ' engels' model van, met een iets dunnere foamlaag. Of bedoelde dat niet ??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:51

Heeft iemand een voorbeeldfoto van de Toklat en de Tuffy? Er staan zoveel verschilende modellen op het Internet dus ik ben nu wel benieuwd welke jullie gebruiken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 12:59

Die van mij is gewoon rechthoekig.... ze hebben hem in 3 verschillende maten en 2 vormen, rond en rechthoekig dus.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:24

Afbeelding
Hier de coolbacks in diverse kleuren

Afbeelding
Dit is de gewone toklat zoals ik hem heb (in een andere kleur)

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:27

zijn de coolback toklat er ook in ronde (barrel) modellen?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 14:27

Ja, die zijn er ook Sassy77!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 14:34

wat zijn de prijzen ± van de toklat pads en
en waar in NL ook de ronde modellen te koop?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:07

Bij monique zijn round skirts 30"x30" €68

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:54

ik heb een wollen en een katoenen pad.

kan ik daar wel mee rijden? want volgends mij rijden jullie allemaal met een pad met allemaal bijzondere eigenschappen enzo. Ach gut anders toch maareens gaan sparen voor een wat betere pad.
X shannon