Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sugarmiss schreef:En nu je vingers in koud water anders krijg je brandblaren![]()
Sugarmiss schreef:Mooi stukje Nederlandse wet/regelgeving. Bedankt.
Sugarmiss schreef:Overigens vind ik het in het gedeelte van de man die dat bord uit de auto stak vreemd dat die er niet op werd aangekeken/afgerekend. Als ruiter ben je dus redelijk vogelvrij voor invloeden van buitenaf.
Citaat:Paardrijden:
Paardrijden is een heerlijk sport. Een val van een paard kan echter ernstig letsel veroorzaken. Als ruiter en/of ouder van een jonge ruiter kun je de volgende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
* Draag altijd een veiligheidshelm.
Neem een helm met de CE-markering en het EN 1384-teken. Dit hoofddeksel heeft een harde schaal en een kinband met een veiligheidssluiting. De traditionele paardrijcap wordt afgeraden omdat hij geen enkel schokabsorberend vermogen heeft. Het dragen van een cap of helm is niet wettelijk verplicht, maar er zijn veel verzekeringsmaatschappijen en maneges die het dragen wél verplicht stellen. Bedenk dat elk jaar circa 450 ruiters hersen- of schedelletsel oplopen.
waarom mogen de amateurs dan alleen maar zo'n geval onder de hoed?
PeterV schreef:Moet ik hier uit concluderen dat de Wran dus niet om de veiligheid van haar ruiters geeft.
Of staat dit los van de andere gegeven antwoorden, en wouw jij dit gewoon even kwijt, en bedoel je een helm waar een hoed over heen kan?
PeterV schreef:Wel aan barrel racing durven deel nemen, omdat je een helm op mag,
PeterV schreef:verteld mijn meer van de ruiter, of die wel weet waar deze mee bezig is.

Maar ja...die weten ook vast niet waar ze mee bezig zijn?PeterV schreef:En daar zit misschien wel het grootste probleem, bij de paarden die met deze mensen moeten omgaan.
PeterV schreef:De Wran is ook voor veiligheid, dus is een helm waar een hoed overheen kan gelukkig wel toegestaan.

PeterV schreef:Maar geen cap, mits je beginner bent natuurlijk.
Anya schreef:Weet je ik zit dit te lezen en vind eigenlijk dat alle partijen gelijk hebben én ongelijk. Ik erger me mateloos aan het feit dat ik bij de dressuur (tot en met M2 als ik me niet vergis) en door sommige maneges gedwongen wordt een cap te dragen. Dat zou mijn eigen verantwoording moeten zijn. Aan de andere kant vind ik persoonlijk niet dat mensen verboden kan worden met een cap te rijden. De bekende bolletjes in de hoed zijn gewoon net even iets minder veilig voor zover ik dat heb kunnen onderzoeken. Tegelijkertijd is het de ledenvergadering van de wran die gestemd heeft tegen de cap voor amateur- en open klasse. Ondanks de argumenten van mensen die het starten met een cap graag zou zien opgenomen in het regelboek. Het zijn kortom de eigen leden (van de Wran) die deze keus gemaakt hebben. En aangezien de Wran een ledenstructuur heeft, vind ik eigenlijk dat de leden de vinger eerst op zichzelf moeten wijzen. Zij hebben dit in ieder geval in meerderheid gewild.
maarja er is wel een mogelijkheid om met een veilig hoofddeksel western te rijden. klaske schreef:
beginners moeten/mogen een cap op, maar als ze open starten niet meer. scheef vind ik dat.
JanT schreef:klaske schreef:
beginners moeten/mogen een cap op, maar als ze open starten niet meer. scheef vind ik dat.
Een beginner mag niet open starten!!!
tegen de tijd dat ze te goed zijn voor een beginner dan mogen ze echt wel in de open die beginners
en dan opeens zonder cap
waarom heeft deze smiley eigenlijk geen cap op! onverantwoord! Sassy77 schreef:PeterV schreef:Moet ik hier uit concluderen dat de Wran dus niet om de veiligheid van haar ruiters geeft.
Of staat dit los van de andere gegeven antwoorden, en wouw jij dit gewoon even kwijt, en bedoel je een helm waar een hoed over heen kan?
ik schrijf niet dat de wran niet om de veiligheid van zijn ruiters geeft; die conclusie trek jij zelf. Ik zeg alleen dat ik het fijn vind dat de Barrel Race organisaties deze stappen ondernemen om hun ruiters te 'beschermen'
Nee, die conclusie trek ik niet, want ik stel er een vraag bij.PeterV schreef:Wel aan barrel racing durven deel nemen, omdat je een helm op mag,
Durven omdat je een helm op mag ? Je doet eraan mee omdat je het leuk vind niet omdat je een helm op mag. Maar een helm opdoen vind ik verstandig of je nu met barrel racing bezig bent of met iedere andere paardensport !
Ik vind het ook verstandig, dat geeft ik tenslotte ook aan.PeterV schreef:verteld mijn meer van de ruiter, of die wel weet waar deze mee bezig is.
Deloris Toole en vele andere barrel racers oa op de wereldkampioenschappen hebben afgelopen jaar voor het eerst een helm gedragen op de National Finals in Las Vegas; als statement dat het beter is je hoofd te gebruiken; nu ie nog heel is
vrij vertaaldMaar ja...die weten ook vast niet waar ze mee bezig zijn?
Ik denk dat wij langs elkaar heen schrijven.PeterV schreef:En daar zit misschien wel het grootste probleem, bij de paarden die met deze mensen moeten omgaan.
Wat is er mis met barrel racing paarden? Die van mij zijn allemaal rustig en gedragen zich netjes. De meeste goede barrel race paarden !Maar een paard blijft een levend dier en er kan altijd iets gebeuren. Bedenk maar eens als een paard op een hoge snelheid onder uit glijd. Hoeft geen fout te zijn van de ruiter of het paard maar dan is het wel handig als je een helm ophebt
Het blijft toch een beetje nadelig, als je algemeen discussie voert, dat het persoonlijk op gevat wordt.PeterV schreef:De Wran is ook voor veiligheid, dus is een helm waar een hoed overheen kan gelukkig wel toegestaan.
Die grote dingen vangen te veel wind
Aha, ik gaat hem snappen, in geval van barrel racen dan. Snelheid, zo min mogelijk weerstand hebben. Yep, een cap is dan beter, maar dat gaf ik ook al aan.PeterV schreef:Maar geen cap, mits je beginner bent natuurlijk.
Het paard van een amateur of pro kan ook schrikken, stuikelen, vallen ect