Blaze schreef:Hmm blijkbaar heeft niemand benen
ik wel hoor... ik moet Banjer nl. met mijn binnenbeen op de volte houden of naar buiten zetten, binnenteugel geeft lichtjes de richting aan en de buitenbeen stuurt...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blaze schreef:Hmm blijkbaar heeft niemand benen
Sonja schreef:Snap ik niet
Hoezo DUS zonder stelling?

Banjer schreef:ik wel hoor... ik moet Banjer nl. met mijn binnenbeen op de volte houden of naar buiten zetten, binnenteugel geeft lichtjes de richting aan en de buitenbeen stuurt...
Redneck schreef:Sonja schreef:Snap ik niet
Hoezo DUS zonder stelling?
Sorry hoor, ik bedoelde zonder stelling te vragen........

) kon het niet geloven........

Redneck schreef:Overigens kan ik mijn ruin laten appuyeren in de galop, zonder dat ik dat ooit specifiek heb geoefend. Kwestie van gehoorzaamheid aan de hulpen (hand iets naar buiten, buitenbeen iets naar achteren). Een dressuurruiter bij ons op stal (en ook hier op Bokt) kon het niet geloven........
Cassidy schreef:
[
Ik heb een keer gehoord dat iemand het commentaar kreeg dat westernrijden geen rijden was, dat alleen mensen die het in de dressuur niet redden gingen westernrijden. oefeningen die je in de
[/quote]

Sonja schreef:Voor mij geld juist dat ik een minder slechte westernruiter werd toen ik eindelijk het advies opvolgde om te vertrouwen op m'n eigen dressuurachtergrond
).

vera schreef:
Het zal vast allemaal tegen het zere been zijn van de echte western-crack maar wie weet valt het allemaal best wel mee.....
Cassidy schreef:Het paard blijft lenig en soepel door in de training oefeningen mee te nemen die niet in een reiningproef worden gevraagd. Zoals zijgangen, kleine cirkels met hoofd en hals ingebogen of hoofd en hals recht of zelfs met contrastelling, kleine cirkels achterwaarts en schouderbinnen en buitenwaarts. Laat je fantasie de vrije loop, pik desnoods van de dressuur. Ik ben meer bezig met het soepel maken van mijn paard dan het echte oefenen van specifieke onderdelen uit een reiningproef.