Dat Breakaway type vind ik super! Had me er tot nu toe niet zo in verdiept. Rede?? Tja, je hebt ze al genoemd SM... coole paarden, val nooit van m'n paard (maar één keer goed mis is 'genoeg')...
Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit heb meegemaakt dat m'n voet door de beugel schiet...da's met een beetje westernlaars toch haast onmogelijk?
Maar goed... ik heb nu ook een jong paard (wat overigens nog een stáp verkeerd heeft gezet! We stappen, draven én galoperen al sinds dag 2 los door de bak!) én zelf wat ouder en 'voorzichtiger' geworden, dus dit is wel weer iets om aandacht aan te besteden.
Ik vind het erg jammer dat de meeste opties zo oerlelijk zijn... Ik ben een trut en wil dat alles er wel een beetje 'conventioneel' uitziet zodat ik er ook met goed fatsoen op een wedstrijd mee kan rijden (zeg nou zelf, ook daar... júist daar kunnen dit soort ongelukken gebeuren). Voor mij zou dus alleen die Breakaway een optie zijn op dit moment...inderdaad jammer dat ze zo duur zijn, maar misschien toch de moeite om even voor te sparen.
Dit lijkt me overigens ook het meest veilige systeem, omdat je hoe dan ook niet vast kunt blijven zitten, in welke positie je ook vast in je beugel blijft... 't is niet je voet die uit de beugel moet, maar de beugel die los van het zadel komt. Dat lijkt me in elke situatie de meest veilige oplossing.