Sonja schreef:De pest vind ik ook met hoe het nu gaat, dat je geen goede schifting hebt in wie de voorrondes mogen/gaan rijden.
Dat was voorheen nog iets erger,toen moest je gewoon 4(dacht ik) erkende wran shows gereden hebben om te mogen deel nemen aan het NK.En als je op die 4 wedstrijden in de onderste regionen was beland omdat je je paard of jezelf nog niet onder controle hebt mocht je toch starten op het NK.
Als iemand nu voor het eerst gaat starten, en in de pleasure de controle over z'n paard verliest/regels niet kent oid, en bij MIJN paard op de kont rijdt, lig IK eruit omdat iemand anders nog geen wedstrijdervaring had.
Ben er vast van overtuigt dat de jury in de voorrondes ,zou zoiets gebeuren en hij/zij ziet het) het op een gepaste wijze oordeelt.
Ik vind het voorronde systeem perfect.Denk ook dat ruiters die voor de eerste keer starten(P classes) hier niet het NK voor gaan gebruiken omdat het een hoop geld kost en de waarschijnlijkheid groot is dat je niet door de voorronde komt.