[WN] pleasure hengsten ( QUARTER )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

Re: pleasure hengsten ( QUARTER )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:10

Het is inderdaad off-topic, maar wel interessant. Misschien dat Adrienne nog wat aanvullende informatie boven water kan halen. Misschien beter om dit verder in een nieuw topic te plaatsen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:20

Misschien handiger om het oude topic weer op te halen Lachen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:29

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:31

Ik wel Knipoog , maar toen ik hem weer op hun site opzocht zag ik dat ie er niet meer opstond! Of ben ik nou blont Blond ?

Roelensteijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 22:41

Jessiejames,welke bedoel je? Ik kan hem ook niet vinden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:43

Het ging Om Artful Investment, een hengst in de VS die Dampier bevroren aanbood, maar ik zie hem nu niet meer staan, een paar maanden geleden stond hij wel bij hun op de site.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:53

Roelensteijn schreef:
Jessiejames,welke bedoel je? Ik kan hem ook niet vinden.

Als je op de link klikt ,zie je de hengst toch?
http://lima.messageboard.nl/5619/viewtopic.php?t=601
jeddah schreef:
Het ging Om Artful Investment, een hengst in de VS die Dampier bevroren aanbood, maar ik zie hem nu niet meer staan, een paar maanden geleden stond hij wel bij hun op de site.
Misschien Eron even mailen bij interresse voor de hengst!? Pling

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:55

Ja, als je op de linkt klikt zie je hem wel, maar als je dan alsnog geen info krijgt sta je wel vreemd te kijken... Cool Ik heb geen interesse, maar als TS dat heeft moet ze er inderdaad maar een mailtje aan wagen Knipoog .

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:12

Ik ben wel-is-waar geen crack op het gebied van QH´s, maar sinds ik mijn Friese merrie 2 jaar terug op een pure western stal haar veulen heb laten krijgen en de 2 vriendinnetjes van mijn twenter Quarters zijn, heb ik er een hoop bijgeleerd Knipoog .
Iemand bij mij op stal heeft 3 dekhengsten staan, met (naar wat ik ervan begrepen heb Clown ) goede papieren!
Ik ken de hengsten alle drie persoonlijk en ze zijn iig alle drie erg braaf Lachen .
Je kan ze hier bekijken:
http://www.wegloehner-qh.de/

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:10

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:39

Sterre schreef:
Ik ben wel-is-waar geen crack op het gebied van QH´s, maar sinds ik mijn Friese merrie 2 jaar terug op een pure western stal haar veulen heb laten krijgen en de 2 vriendinnetjes van mijn twenter Quarters zijn, heb ik er een hoop bijgeleerd Knipoog .
Iemand bij mij op stal heeft 3 dekhengsten staan, met (naar wat ik ervan begrepen heb Clown ) goede papieren!
Ik ken de hengsten alle drie persoonlijk en ze zijn iig alle drie erg braaf Lachen .
Je kan ze hier bekijken:

Dit zijn idd hele goede hengsten, maar cuttingpaarden en die staan over het algemeen niet bekend om hun geweldige gangenwerk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:01

crazycactus schreef:
Sterre schreef:
Je kan ze hier bekijken:

Dit zijn idd hele goede hengsten, maar cuttingpaarden en die staan over het algemeen niet bekend om hun geweldige gangenwerk.

Ehh... voor zover ik weet, is alleen Big Daddys Smart een cuttinghengst (Ik moet altijd koe spelen voor de eigenaar Tong uitsteken !).

Zijn Linas Little Fury en Measles Hickory San geen pleasure paarden?! (of eerder Reining gefokt??) Sorry, maar omdat ik (een of meer) vaders van deze hengsten op het lijstje van SM zag staan, dacht ik dat het ook pleasure paarden waren Bloos! . (<-- Dat bedoel ik met geen crack op dat gebied Clown !)
De eigenaar oefend iig met deze 2 hengsten géén cutting.

francisca2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:54

Hoi Marielle,

Wij hebben Buzzs toen laten dekken door Brio Glow Bars. Deze staat op de Mill Ranch, is van Norbert Evers (Duitsland) en een heel leuk pleasure paard. Ook wij hebben toen gekeken naar alles wat jij opnoemt en Glowy is een heel mooi paardje geworden, die ook straks zeker meegaat naar de wedstrijden.

Groetjes,
Francisca

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:53

Dit is een hengst dit ik zelf heel goed ken en kan aanraden. Wel niet de moderne bloedlijnen maar wel de bewezen bloedlijnen. Super karakter die hij ook aan zijn nakomelingen doorgeeft, zeer goede bewegingen, koele kopies.

Hesa Handy Nugget:

Afbeelding

AQHA Reserve Grand Champion Stallion
Multiple AQHA Champion
Open Halter Aged Stallions
Multiple AQHA Champion Open Senior Western Pleasure

Zijn eigenares is verhuist dus staat hij nu in Balen, België.

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:18

om goed te kunnen kiezen zou je de hengsten toch moeten zien op een show. Wie weet waarom Justa Tad Rad nooit meer getoond wordt?
ik heb vernomen dat er iets serieus met zijn "beenkwaliteit" aan de hand is. een aantal nakomelingen kampen ook al met beenproblemen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:44

Tad is zijn staart op het vliegtuig kwijtgeraakt. Hij heeft niet zoveel haar meer over om een nepstaart aan vast te maken. Karin heeft hem nog wel op de EK geshowed toen hij net in Nederland was en niet onverdienstelijk Haha! Maargoed, daardoor is het dus niet meer mogelijk om hem te showen.

Zijn beenkwaliteit, ik heb Tad zelf nog nooit kreupel zien lopen, dus daar kan ik niets over zeggen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:50

En dan nog, een hengst hoeft imo toch niet te blijven showen nadat hij al gepresteerd heeft. Het kost ontzettend veel geld en natuurlijk vinden sommige hengsten houders het leuk en gaan er mee door, maar het is, vind ik, echt geen must om zo'n dier jaar in, jaar uit te blijven zien.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:01

Ik vind het ook leuk als de hengstenhouders op een gegeven moment met nakomelingen de ring in komen Lachen Dat heeft Karin bijvoorbeeld ook gedaan. Ik vind het, als een paard zeer goed gepresteerd heeft, ook geen must om door te blijven showen. Het is maar net of jij en je paard het nog leuk vinden Tong uitsteken

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:04

[quote="carmella"]om goed te kunnen kiezen zou je de hengsten toch moeten zien op een show. Wie weet waarom Justa Tad Rad nooit meer getoond wordt?
ik heb vernomen dat er iets serieus met zijn "beenkwaliteit" aan de hand is. een aantal nakomelingen kampen ook al met beenproblemen.[/quote]

dit is nou echt weer gelül wat nergens op slaat. Justa Tad Rad heeft zat nakomelingen die het goed doen op shows. Vraag liever eens aan de eigenaar waarom hij niet geshowd word in plaats van hier geruchten te verspreiden.

ik heb zelf een veulen uit mijn merrie gefokt met Tad. hij lijkt als twee druppels water op zijn vader en er is niks mis met zijn benen. en hij is het makkelijkste paard wat ik ooit ingereden heb.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:17

Zo kun je het ook zeggen Jackie Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:21

Ik heb via de mail vernomen dat Tad is verhuist naar Belgie, of hij gaat nog verhuizen.
Ik had namelijk in eerste instantie ook belangstelling voor hem maar ik wil het graag in de buurt houden en ik heb zowiezo een andere keuze gemaakt.
Maar als je de buurlanden toch als optie openhoudt, heb je natuurlijk heel veel keuze.