[WN] AQHA show 4 juni nog steeds door!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tenfold

Re: AQHA show 4 juni nog steeds door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:23

Je tentamens gaan natuurlijk voor!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:32

We hebben voor het eerst sinds veulen /jaarling de ruin van mijn vriend in de Halter geshowed.
Altijd wel een mooi paard gevonden, maar direct Grand Champion, dat hadden we niet gedacht.
Nieuwe carriere? Clown

Maar in de reining deed hij ook wat we van hem verwachtten... Hij werd 2e en als Dion niet de laatste stop te vroeg had ingezet (-2 !!) dan had hij kunnen winnen.

Dat met de proeven die niet beschikbaar waren kan ik onderschrijven. Maar de positieve dingen: lage inschrijfkosten, aardige mensen van de accomodatie, lage drank/etensprijzen, enthousiaste jury, goed tempo van doorwerken van deonderdelen: veel onderdelen in 1 dag en bijtijds klaar. Dus een geslaagde wedstijd vanuit hier gezien.

Groetjes.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:38

Hoe was de bodem (ivm de reining)?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:55

XoNo schreef:
Open hunter (9):
1e Marjolein van Duijn met Radical Impulse
2e Sylva van der Wal met Magic Power Speciel
3e ik Clown met Generals Golden Boy
4e Fleur Nijboer met Hints Emily Music (als ik me niet vergis)
5e weet ik niet, maar er waren 5 geplaatsten.

Volgens mij is nummer 5:
Iris van Collem met Mints N Pearls

Ben nl. ook even geweest Bloos . Mijn neefjes waren op bezoek, dus kon niet de hele dag uitzingen met ze Tong uitsteken . Maar de hunter heb ik nog net meegekregen.

Wie was trouwens die prachtige merrie die Karin van Bekkum bij zich had in de halter (aged mare)?

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:13

De locatie vond ik erg fijn. Mooie stallen, grote wedstrijdhal. Jammer dat de printer het niet deed, maar later toch nog met moeite een copietje van de Trail bemachtigd. Leuk om de Trail buiten te doen. Wel goed dat het hek verzwaard werd, want voordat de Trail begon waaide de blokken al om. Dat is niet bevordelijk voor het vertrouwen van een paard. Gelukkig is dat op tijd opgelost. 1 nadeel: ik vond de bodem voor de Reining, vooral de slidings niet goed en ik heb Magic ook absoluut niet doorgevraagd omdat ik hem graag heel houdt. Nog 1 nadeeltje. De jury was zeker moe aan het eind van de dag en zag niet dat een Reiner een foute proef reed en diegene toch eerste geplaatst werd. Dat scheelde mij een half puntje in de Reining en een half puntje Incentive Fund geld. De ruiter in kwestie was erg sportief om het nog te melden bij de jury, maar het werd voor mij helaas niet veranderd.
Ik heb wel verders een fijne wedstrijd gereden, ookal was het wel erg druk als All-Round ruiter om alles incl. Halter op 1 dag te doen.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:18

Begrijp ik het goed dat de wedstrijd buiten werd gereden?
Puur uit nieuwsgierigheid en geheel off-topic: wat levert een punt op via het incentive fund?

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:37

Nee, alleen de Trail werd buiten verreden. De jury vond dat een Trail buiten gereden hoort te worden omdat dat natuurlijker is. In Duitsland wordt dat vaak gedaan. Een punt is ongeveer 20 tot 30 dollar waard.
Daarom staan al mijn hengsten daarvoor ingeschreven. Ook de Paints(daar heet het Breeders Trust)

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:15

Ik moest kiezen tussen een DAWRA wedstrijd met Sagrand in Sint Oedenrode of de NQHA show in Lelystad. Het is de NQHA show geworden mede omdat Ans Nijhof haar QH merrie Ima Bay Brio voor het eerst in de halter en de showmanship wilde uitbrengen; 1e novice amateur showmanship, 5e in de amateur showmanship en een 6e plaats in de aged mares. Zels heb ik Brio in de open pleasure gestart, een 7e plaats, en wonnen we de open trail
Graag wil ik een groot compliment maken aan het juylid die aan de jeugd, novice, amateurruiters goede adviezen mee gaf. Ook gaf hij na de halter uitleg aan het publiek wat zijn redenen waren voor de plaatsingen.
Een dag die zeer zeker voor herhaling vatbaar is !!!

met vr.gr. johanna vellinga

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:54

Ik was ook zeker tevreden over de locatie, jammer dat je niet de gelegenheid had goed in te rijden voor de open pleasure. In de buitenbak hadden ze de open trail namelijk al opgebouwed en we moesten uiteindelijk met zijn 14en in de wedstrijdhal op een heel klein stukje bak inrijden, waardoor ik voor mijn gevoel toch niet lekker heb kunnen losrijden. Dat de trail buiten werd gehouden was ik persoonlijk ook niet zo blij mee, het waaide verschrikkelijk, ik vond het koud en toen van te voren het hek omwaaide had ik al helemaal mijn hart in mijn strot zitten Tong uitsteken Maargoed, de jury vond dat het een extra dimensie aan het onderdeel gaf, dus vooruit maar weer. Ik ben de tel kwijtgeraakt bij hoeveel mensen de hoed is afgewaaid *LOL*

Ik vond het inderdaad erg leuk dat de jury de jeugd, novice en amateur ruiters adviezen gaf en ook in de open onderdelen onderbouwde hij zijn keuze. Zo was deze jury erg streng in zijn beoordeling bij paarden die voor de regels een te lage hoofd/halshouding hadden. Er zijn ook meerdere mensen gediskwalificeerd hierdoor.

Gelukkig is het op de wedstrijddag de hele dag droog gebleven en was er goed in te rijden in de grote buitenbak (20x60m) met een super Eb en vloed bodem. De avond ervoor stond heel de bak blank, maar de volgende dag was de bak prachtig mooi droog. Ik vond het ook erg fijn dat er voor elk onderdeel ingereden mocht worden in de hoofdarena.
Aardige werknemers bij HC de Hoeve en zeer nette kantineprijzen! Wij sloegen stijl achterover dat alles zo goedkoop was! Haha!

Mac: was dat niet Hints Emily Music? Inderdaad een supergaaf paard! Haha! Waarom spreek je mij nou niet even aan als je er toch bent Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:01

XoNo schreef:
Zo was deze jury erg streng in zijn beoordeling bij paarden die voor de regels een te lage hoofd/halshouding hadden. Er zijn ook meerdere mensen gediskwalificeerd hierdoor.

OK dan! Wel goed natuurlijk. Was dat het "probleem" bij de HUS, waar drie combinaties afvielen?

XoNo schreef:
Mac: was dat niet Hints Emily Music? Inderdaad een supergaaf paard! Haha!

Heb 't effe nagesmst: Nummer 4 was Iris van Collem met Mints N Pearls

XoNo schreef:
Waarom spreek je mij nou niet even aan als je er toch bent Tong uitsteken

Je had het druk Bloos . Ik ook. Kinderen in de gaten houden is voor mij hard werken Haha! . Bovendien had ik mijn zonnebril niet bij me. Godgloeiende, wat was zijn staart weer wit Cool !

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:23

judith schreef:
XoNo schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar uitslagen. Ik weet alleen iets van de open pleasure, hunter, trail en de reining. Haha!

Open trail (11):
1e Johanna Vellinga met Ima Bay Brio
2e Jos Rietjens met...een kind van Tad Tong uitsteken
3e Sylva van der Wal met Magic Power Special
4e Fleur Nijboer met Hints Emily Music als ik me niet vergis...
Wederom weet ik het verder weer niet Tong uitsteken

5e Cecile Mager met Ima High Bar Tong uitsteken Niet vergeten he';)

Ja ik ben zo trots op Bar 5e in de open trail waar er 11 in mee reden. Lovers

Terwijl ik eigenlijk bij de jeugd hoor Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:49

Ging ook erg netjes of niet Cecile Lachen

Maar eeh, Mac...zijn staart was inderdaad weer wit Haha! Ik heb mijn proeven op videoband staan en eigenlijk zie je een staart lopen, waar nog een paard aan vast zit en waar dan ook nog iemand opzit *LOL*

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:00

[quote="XoNo"]Ging ook erg netjes of niet Cecile Lachen
[quote]

Ja was erg trots op hem Lachen

calisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:31

het was idd een leuke gezellige wedstrijd. ik heb mee gedaan met flip (very surprising) in de halter geldings en showmanship youth. in de halter was ik reserve en in de showmanship was ik 4e door een fout stom van me ben te laat gaan aandraven anders had ik gewonnen. later heb ik hem een beetje rond gereden zodat hij leert met meer paarden in de bak te lopen. dit ging ook super.

ik vond dat je golden boy erg netjes reed collin helaas heb ik je alleen kunnen zien inrijden moest weer vroeg weg.

het paard dat karin in de mares geshowd heeft is idd emily erg mooi paard en kan super bewegen.

ik hoop dat er meer wedstrijden dit jaar zo gezellig gaan worden en dat dan de copieermachine het wel doet want dat vond ik wel irri zo.

groetjes,sarah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:21

calisto schreef:
in de showmanship was ik 4e door een fout stom van me ben te laat gaan aandraven
anders had ik gewonnen
. groetjes,sarah

Mis ik een Clown of is die late aandraving je zo zwaar aangerekend dat je zelfs Clint zou hebben verslagen Verward

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:30

Dankje Sarah Haha! Ik vond Flippie al erg netjes lopen voor zo'n puppie! Ik zie je volgende maand vast wel op de Paint show in Panningen met die hengst die je rijdt Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:23

calisto schreef:
het paard dat karin in de mares geshowd heeft is idd emily erg mooi paard en kan super bewegen.

DAT was Hints Emily Music. Wat een plaatje is dat! En als ze ook nog super kan bewegen, dan heb je helemaal een gouden paard!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:56

Nou, ze is 4e in de hunter en 6e in de pleasure geworden. Het is echt een mega hunter paard Haha! Ze werd in de rijklasses door Fleur Nijboer geshowed.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 09:06

weet iemand waar de uitslagen staan van deze wedstrijd?

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 10:09

Sorry Cecile, ze staan nog niet online. Ik heb het nog steeds smoordruk, dat daar even niet mijn prioriteit ligt. Maar ze komen z.s.m. online.
Als ze online staan zal ik het melden in dit topic.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:10

Azhari schreef:
Sorry Cecile, ze staan nog niet online. Ik heb het nog steeds smoordruk, dat daar even niet mijn prioriteit ligt. Maar ze komen z.s.m. online.
Als ze online staan zal ik het melden in dit topic.

Oke

Ik zie het wel...